IIVQ schreef: ↑wo 29 jan 2025, 20:06
Ik moet zeggen dat het hier wel aardig werkt, maar alleen als je het van te voren bij de verkoper al aan kan geven (bijv. marktplaats of bol.com, maar vaak weer niet bij bol wederverkopers), maar niet als je de vraag krijgt van de app als je pakketje al onderweg is, als is het maar naar het sorteercentrum.
Ow hier juist andersom. Pakketten die ik achteraf naar de automaat gewijzigd had gingen wel goed, maar bij webwinkels waar je het bij het bestellen al aan kunt geven juist niet. En dat is al bij drie verschillende webwinkels zo voorgekomen. Bij bol.com is de selectie van postNL punten hier in de buurt trouwens soms best raar (je kunt niet altijd alle punten kiezen die er zijn, terwijl je het achteraf bij postNL wel naar die punten kunt wijzigen). Dit was de eerste keer dat ik überhaupt die automaat kon kiezen bij een bol.com pakketje.
En opvallend genoeg gaat het bij een niet beschikbare automaat altijd naar een postNL punt met relatief beperkte openingstijden dat net wat verder van m'n huisadres zit. Terwijl als ik niet thuis ben het pakketje wel weer naar de Jumbo in de wijk gaat.
Hainje schreef: ↑wo 29 jan 2025, 19:22
Als het even kan laat ik het tegenwoordig versturen via DHL, die kasten werken echt perfect. Sowieso vind ik hun app heel erg fijn werken.
Ow bij DHL ook wel een keer gehad hoor. Daar is het wel nadeliger als de automaat vol is, want DHL-punten hier in de omgeving zijn best vage winkels (Dat ene pakket dat niet in de automaat kon ging naar een winkel met DHL-punt die maarliefst 2 uur per dag open was

)
De dichtstbijzijnde DHL-automaat werkt wel goed inderdaad, maar bij de Lidl hier ben ik ooit wel een kwartier bezig geweest om m'n pakket uit de DHL-automaat te krijgen. Dat ding weigerde de QR-code uit de app te scannen en bij handmatig invoeren van de code bleek de OK-knop op het touchscreen niet te reageren.
DHL heeft vooral opvallend veel meer automaten, daardoor zullen ze wel minder vaak vol zitten. Ik heb er alleen al in m'n eigen wijk drie (waarvan die bij de Lidl echt een joekel is van wel 2 bij 4 meter ofzo) terwijl de enige postNL-automaat in de buurt in een aangrenzende wijk staat (maar wel ideaal langs m'n route van bushalte naar huis)