Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Was het geen rit voor code 95 o.i.d.? Te laat zijn lijkt mij geen reden om nu wel opeens bij Keizerswaard te komen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Ik rij gelukkig met zeer grote regelmaat op deze lijn maar fijn dat jij t beter weet na 1x meegaanBusseninportland schreef: ↑di 04 feb 2025, 12:13Dat klopt hellaas niet! Ik was laatst mee op een dienst van lijn 44! Tussen Dijkzicht en Katendrechtse Lagendijk zit de bus echt vol! Op de rest van de route zit er vrijwel niemand in!HSG3 5722 schreef: ↑ma 03 feb 2025, 16:10Lijn 44 is gewoon over het hele traject een drukke lijn met een goeie bezettingBusseninportland schreef: ↑vr 31 jan 2025, 10:15Lijn 44 vervoert alleen in de Maastunnel (tussen Katendrechtse Lagendijk en Dijkzicht) meer passagiers dan lucht! Bij de rest van de route vervoert buslijn 44 meer lucht dan passagiers!![]()
- Meltrain
- Donateur
Dan was die bus zo'n 16 jaar te laat.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Meltrain
- Donateur
De RET heeft een folder gemaakt voor de onderbreking van de metro tussen Dijkzigt en Coolhaven van 22 februari t/m 2 maart: https://bestanden.ret.nl/user_upload/Do ... ven-NL.pdf
Alleen de ingetekende route van tramlijn 7 klopt niet; hadden ze de oude lijn 23 nog in hun gedachten?
Alleen de ingetekende route van tramlijn 7 klopt niet; hadden ze de oude lijn 23 nog in hun gedachten?

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Lijn 7 klopt juist wel vgm. Was je vergeten dat lijn 7 van eindpunt is gewijzigd? 

- Meltrain
- Donateur
Tussen Marconiplein en Rotterdam Centraal klopt lijn 7 inderdaad, maar kijk eens hoe dat lijntje verder gaat. 

-
https://www.ret.nl/home/reizen/omleidin ... html#c6267
Zelfde probleem speelt ook bij werkzaamheden Hofplein fase 2. De RET heeft inmiddels ook een omleidingskaart hiervoor gemaakt. Het traject tussen Beurs en Leuvehaven wordt hier als vervallen route aangegeven voor de lijnen 3 en 5 maar op deze pagina staat er echter dat lijn 3 gewoon via de route van lijn 5 gaat rijden naar Rotterdam Centraal. Lijn 5 staat ook als vervallen aangegeven bij de Lijnbaan op de kaart.
Zelfde probleem speelt ook bij werkzaamheden Hofplein fase 2. De RET heeft inmiddels ook een omleidingskaart hiervoor gemaakt. Het traject tussen Beurs en Leuvehaven wordt hier als vervallen route aangegeven voor de lijnen 3 en 5 maar op deze pagina staat er echter dat lijn 3 gewoon via de route van lijn 5 gaat rijden naar Rotterdam Centraal. Lijn 5 staat ook als vervallen aangegeven bij de Lijnbaan op de kaart.
-
- Donateur
- Contacteer:
Zijn de studenten aan de HES gewoon lui om te lopen naar de Kralingse Zoom of denk ik daar anders over? De een na de andere bus van Qbuzz DMG of de RET loopt in de ochtendspits vol bij de Zoom en bij de volgende halte is de bus weer nagenoeg leeg.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- dylanwild94
- Donateur
Ja die studenten zijn inderdaad echt lui.
Krijg ook 9 van de 10 keer de vraag of ik bij de HES stop als ik vertrek klaar sta op de zoom.
Krijg ook 9 van de 10 keer de vraag of ik bij de HES stop als ik vertrek klaar sta op de zoom.

Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Neemt Qbuzz ook weer reizigers mee van Kralingse Zoom naar de HES, of gold/geldt dat alleen voor lijn 388?
De halte HES ligt hemelsbreed 650 meter vanaf het metrostation. Op zich niet eens een onacceptabele loopafstand, maar met Studenten-OV zou ik het ook wel weten.
De halte HES ligt hemelsbreed 650 meter vanaf het metrostation. Op zich niet eens een onacceptabele loopafstand, maar met Studenten-OV zou ik het ook wel weten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Als je als antwoord bijvoorbeeld goedemiddag geeft, lopen ze ook gewoon door….dylanwild94 schreef: ↑vr 14 feb 2025, 19:20 Ja die studenten zijn inderdaad echt lui.
Krijg ook 9 van de 10 keer de vraag of ik bij de HES stop als ik vertrek klaar sta op de zoom.![]()
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- dylanwild94
- Donateur
vanaf de kralingse zoom neemt lijn 388 geen mensen mee naar de hes. Staat ook op de bestemming "(niet hes)"ArrivaBas schreef: ↑vr 14 feb 2025, 21:08 Neemt Qbuzz ook weer reizigers mee van Kralingse Zoom naar de HES, of gold/geldt dat alleen voor lijn 388?
-
Wat ik vooral merk bij medestudenten is dat ze hun auto bij de Kralingse Zoom parkeren en de bus gebruiken om goedkoop te kunnen parkeren voor het P+R tarief.
- Hainje
Student: *checkt in*Stefan schreef: ↑za 15 feb 2025, 01:29Als je als antwoord bijvoorbeeld goedemiddag geeft, lopen ze ook gewoon door….dylanwild94 schreef: ↑vr 14 feb 2025, 19:20 Ja die studenten zijn inderdaad echt lui.
Krijg ook 9 van de 10 keer de vraag of ik bij de HES stop als ik vertrek klaar sta op de zoom.![]()
Ook student: gaat u naar <bestemming>
Ik: Nee
Student: oh, maar nu heb ik ingecheckt
Ik: ... Tja.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Sommige speciale OV-chipkaarten laten je ook weer gelijk uitchecken.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
- Contacteer:
Ik stop er alleen als het regentStefan schreef: ↑za 15 feb 2025, 01:29Als je als antwoord bijvoorbeeld goedemiddag geeft, lopen ze ook gewoon door….dylanwild94 schreef: ↑vr 14 feb 2025, 19:20 Ja die studenten zijn inderdaad echt lui.

- Meltrain
- Donateur
De vraag is of dat verbod alleen op lijn 388 geldt, of ook op lijn 488 en 489.dylanwild94 schreef: ↑za 15 feb 2025, 08:58vanaf de kralingse zoom neemt lijn 388 geen mensen mee naar de hes. Staat ook op de bestemming "(niet hes)"ArrivaBas schreef: ↑vr 14 feb 2025, 21:08 Neemt Qbuzz ook weer reizigers mee van Kralingse Zoom naar de HES, of gold/geldt dat alleen voor lijn 388?
-
Bij de 388 staat op de bus “Utrecht Niet HES”. Bij de ritten tot Meerkerk staat alleen “Meerkerk”. Bij de 488 en 489 staat niets over de HES.
Gr BasG
-
Het verschil is, dat de Scania’s op de 388 geen staanplaatsen hebben. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
Er zijn nieuwe kaartlezers in tram 2113. Het zijn exact dezelfde kaartlezers als die van de trams in Amsterdam 

-
Waarom staat er een RET loc bij Stoom Stichting Nederland?
PSA: Links gaan, rechts staan
- dylanwild94
- Donateur
Met bus 1521 wordt inmiddels ook al weken getest met nieuwe vailidatoren.
-
De 6001 is sinds anderhalf jaar van de SSN als rangeerloc: https://www.stoomstichting.nl/collectie ... tief-6001/
- Suus
- Contacteer:
Gelukkig maar, kan niet snel genoeg gebeuren. Afgelopen week mijn mobiele telefoon aan een tramconducteur gegeven om te zorgen dat ik ingecheckt raakte, aangezien de kaartlezers bij deur 2 allebei kapot waren. Ik ben nog niet in staat om door een rijdende tram te lopenatroffa010 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 16:16 Er zijn nieuwe kaartlezers in tram 2113. Het zijn exact dezelfde kaartlezers als die van de trams in Amsterdam![]()

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Weet iemand waarom metro E volgende week (als de vakantiedienstregeling geldt) in de spits enkele ritten Slinge - Pijnacker Zuid v.v. rijdt? In de reguliere dienstregeling zijn (nog) geen ritten van en naar Pijnacker Zuid opgenomen.