Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hermes Mercedes-Benz Citaro G 9259 in RRReis kleurstelling is gespot in Mijdrecht. Wordt deze tijdelijk ingezet bij de concessie Amstelland-Meerlanden? Toen de 9255 ineens op dook in de regio had ik die ook voorafgaand aan de tijdelijke inzet gezien in Mijdrecht.
-
De 9255 was daar toen als code 95 bus, dus ik denk dat de 9259 dat ook zal zijn.
-
Heb je een bron? Jouw bericht klinkt namelijk concreter dan dat van Etienne een paar maanden terug, maar ik kan op Busposities of iets dergelijks geen indicatie vinden.omaylie schreef: ↑di 25 feb 2025, 16:54 Die gelede Citea's die eerst in Waterland reden, gaan zoals ik het nu zie ineens naar Connexxion AML. Scheelt laatstgenoemde weer werk, want als ze op de R-net lijnen worden ingezet, hoeven ze alleen de logo's van de vervoerder te vervangen (en misschien ook boordcomputer en incheckapparatuur). Het interieur kunnen ze dan laten zoals het is.
De Schipholnet Citea's die nu een R-net uiterlijk hebben, kunnen dan weer terug naar het Schipholnet uiterlijk..
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
De wagenparknummers die de bussen bij Connexxion zullen krijgen staan wel al ingevoerd op Busposities: https://busposities.nl/materieel/CXX/CiteaSLFA181E
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Lijn 45 is weer eens bezig geweest op de wiki, dus die zit er weer eens bovenop als het gaat om materieel.TLP schreef: ↑wo 26 feb 2025, 11:49Heb je een bron? Jouw bericht klinkt namelijk concreter dan dat van Etienne een paar maanden terug, maar ik kan op Busposities of iets dergelijks geen indicatie vinden.omaylie schreef: ↑di 25 feb 2025, 16:54 Die gelede Citea's die eerst in Waterland reden, gaan zoals ik het nu zie ineens naar Connexxion AML. Scheelt laatstgenoemde weer werk, want als ze op de R-net lijnen worden ingezet, hoeven ze alleen de logo's van de vervoerder te vervangen (en misschien ook boordcomputer en incheckapparatuur). Het interieur kunnen ze dan laten zoals het is.
De Schipholnet Citea's die nu een R-net uiterlijk hebben, kunnen dan weer terug naar het Schipholnet uiterlijk..
-
De foto is wat slecht, maar de 1033 stond gisteravond in ieder geval met nog een aantal ex-EBS gelede citeas op CXX garage Amstelveen.

-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Die 10 bussen erbij hebben vast te maken met de uitbreidingen per 4 mei:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2025
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2025
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Zag net de Hermes 3387 in Bravo livrei op lijn 174 op de Groenelaan in Amstelveen, het moet niet gekker worden. Hebben we in AML zoveel tekorten, of defecten?
Edit: ik zie op busposities dat ie ook al op Schiphol gespot is.
Edit: ik zie op busposities dat ie ook al op Schiphol gespot is.
-
En gisteren ( 25-02-2025 ) zag ik 'm in Hoofddorp.
-
Die rijdt inmiddels toch al een paar weken in AML. 

-
Zijn 24 meter bussen wel mogelijk voor lijn 300? Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er geen 21 meter bussen meer rijden.
- ThatPCDude
- Donateur
Ik denk dat het uitrijden van station Haarlem dan wel heel lastig wordt. Daarnaast heb je te maken met allemaal vergunningen en dergelijken omdat 24-meterbussen als LZV's gezien worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Het probleem met de 21 meter bussen was volgens mij het manoeuvreren in de binnenstad van Haarlem inclusief station. Dan wordt 24 meter nog moeilijker. Voor de rest is een groot gedeelte van de route Bijlmer - Haarlem recht toe recht aan, dus geen probleem voor lange bussen.
Maar ik begrijp dat er in Schalkwijk een nieuw busstation gebouwd gaat worden, Misschien dat er dan wel rekening gehouden gaat worden met extra lange bussen.
Maar ik begrijp dat er in Schalkwijk een nieuw busstation gebouwd gaat worden, Misschien dat er dan wel rekening gehouden gaat worden met extra lange bussen.
-
CXX maakt er weer als vanouds een bende van in de reisinfo met werkzaamheden. Vorige week reed lijn 300 via de Ouderkerkerlaan i.p.v. de Oranjebaan. Wie in- of uitstapte op de Ouderkerkerlaan kreeg als bonus een in- of uitcheck in Ouderkerk Oost of Amstelveen Busstation. Kortom, extra kosten. Al hadden ze de Ouderkerkerlaan op tariefpunt Oranjebaan gezet, was het al veel beter geweest. DRIS-panelen gaven uiteraard niet aan dat de 300 op de Ouderkerkerlaan zou stoppen. De reisplanner wist het evenmin. Een stop op Langerhuize: sommige chauffeurs deden het wel, anderen niet. Altijd handig als de chauffeur het vandaag wel doet en morgen niet. Sta je tenminste in Ouderkerk.
De 300 rijdt inmiddels weer via de Oranjebaan, maar stopt er niet. Dat staat ook in de bussen op de schermen: tot en met 4 mei. De halte is voorzien van een oranje zak: tot eind juni. De DRIS-panelen laten zien dat lijn 300 er gewoon stopt. De reisinformatie ook. Maar de praktijk is weerbarstig: lijn 300 rijdt door. Sommige chauffeurs stoppen er wel, anderen niet. Die wijzen naar de oranje zak en sturen je naar Bankras, waar de bus dan uiteraard al weg is. Hopende dat de volgende er wel stopt, want sommige chauffeurs rijden daar weer door. Ja, zo pest je de reiziger wel weg. Maargoed, die is toch alleen maar lastig....
Zo, dat is er uit. Nu nog verbetering.
De 300 rijdt inmiddels weer via de Oranjebaan, maar stopt er niet. Dat staat ook in de bussen op de schermen: tot en met 4 mei. De halte is voorzien van een oranje zak: tot eind juni. De DRIS-panelen laten zien dat lijn 300 er gewoon stopt. De reisinformatie ook. Maar de praktijk is weerbarstig: lijn 300 rijdt door. Sommige chauffeurs stoppen er wel, anderen niet. Die wijzen naar de oranje zak en sturen je naar Bankras, waar de bus dan uiteraard al weg is. Hopende dat de volgende er wel stopt, want sommige chauffeurs rijden daar weer door. Ja, zo pest je de reiziger wel weg. Maargoed, die is toch alleen maar lastig....
Zo, dat is er uit. Nu nog verbetering.
-
Hatsjoe. Op het moment dat in OVinfo geen vervallen haltes of vreemde routes staan (zoals non-stop Amstelveen Busstation - Ouderkerk Oost), kun je bonje verwachten.
Wat vinden we dan van deze kleine maar langdurige routewijziging die veel reizigers raakt?IIVQ schreef: ↑do 09 jan 2025, 20:29Nooit is overdreven, maar als de impact klein (zeg 3mn vertraging per rit - dat kan op een reis natuurlijk veel meer zijn) en de duur kort (±3 weken) is dan wordt het vaak niet in de drgl gezet, maar met een tekstbericht en als het goed is een vervallen-halte-melding afgedaan. Wij hebben een relatief star IT-systeem waarbij in sommige gevallen een routewijziging tot wel 2½ maand van te voren ingeregeld moet zijn, terwijl kleine afsluitingen van de gemeente uit soms maar 3 week van te voren bekend zijn.hauptbahnhof schreef: ↑wo 08 jan 2025, 15:10CXX past volgens mij nooit de reisinfo/dienstregeling aan bij omleidingen.
(...)
Maar ik herinner me ook zat omleidingen van slechts een halve dag die keurig in de drgl zaten. Vaak was dan de impact wat groter, zoals bijvoorbeeld bij de afsluiting van de Schagerbrug (dat kan meer dan 30km omreizen betekenen).
-
-
Het is wat onduidelijk, maar in OVinfo srmtaat dat de vervangende halte voor Oranjebaan Bankrashoef is. Dat is zeg maar de "tijdelijke halte". Zou je de halte laten vervallen dan lijkt het of je er helemaal niet in- en uit kan stappen. Zoals gezegd, ons systeem is vrij star en als wijzigingen niet lang van te voren aangeboden zijn, kunnen we er niets meer mee.
-
Het bericht in OVInfo is wel duidelijk, maar ik betwijfel of het genoeg mensen bereikt als je de halte niet ook op vervallen zet. Van de 3 populaire reisplanners toont 1 het bericht helemaal niet (NS), 1 wel, maar zonder indicatie van over welke halte het bericht gaat (Google Maps), en 1 alleen als je doorklikt (9292).
-
Je kunt toch de halte op vervallen zetten en als advies de vervangende halte opgeven? Dat is bij zo veel eerdere meldingen gedaan (juist bij CXX), dus ik zie niet in waarom dat nu niet ook zou kunnen.IIVQ schreef: ↑do 20 mar 2025, 21:58 Het is wat onduidelijk, maar in OVinfo srmtaat dat de vervangende halte voor Oranjebaan Bankrashoef is. Dat is zeg maar de "tijdelijke halte". Zou je de halte laten vervallen dan lijkt het of je er helemaal niet in- en uit kan stappen. Zoals gezegd, ons systeem is vrij star en als wijzigingen niet lang van te voren aangeboden zijn, kunnen we er niets meer mee.
Verder vraag ik me af of niemand van de IT-afdeling heeft bedacht om een flexibeler systeem te zoeken. Is het economische belang in dit geval veel belangrijker dan reizigerstevredenheid en -comfort?
- Meltrain
- Donateur
Is het dan niet gewoon tijd om het systeem aan te (laten) passen?
Het systeem moet de gebruiker dienen en niet andersom.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Als je de halte op vervallen zet, dan betekent het dat Google of 9292 alleen Busstation Amstelveen (1,2 km) of Ouderkerk adAO (3,1km) als alternatief toont, terwijl het juiste alternatief, Bankrashof, 388m verder is.TLP schreef: ↑do 20 mar 2025, 23:12Je kunt toch de halte op vervallen zetten en als advies de vervangende halte opgeven? Dat is bij zo veel eerdere meldingen gedaan (juist bij CXX), dus ik zie niet in waarom dat nu niet ook zou kunnen.IIVQ schreef: ↑do 20 mar 2025, 21:58 Het is wat onduidelijk, maar in OVinfo srmtaat dat de vervangende halte voor Oranjebaan Bankrashoef is. Dat is zeg maar de "tijdelijke halte". Zou je de halte laten vervallen dan lijkt het of je er helemaal niet in- en uit kan stappen. Zoals gezegd, ons systeem is vrij star en als wijzigingen niet lang van te voren aangeboden zijn, kunnen we er niets meer mee.
Verder vraag ik me af of niemand van de IT-afdeling heeft bedacht om een flexibeler systeem te zoeken. Is het economische belang in dit geval veel belangrijker dan reizigerstevredenheid en -comfort?
Ik weet wel dat IT bezig is met een update in systemen, maar wat precies de effecten daarvan zijn weet ik niet - en is ook niet aan mij om te vertellen.
-
Werkt CXX ook niet met Hastus? Dan moet er toch gewoon een compleet nieuwe dienstegeling gemaakt kunnen worden binnen korte tijd. Zo'n omleiding is ook echt wel ruim van te voren bekend dus het komt vooral over als onwil i.p.v. onmacht.
- Hainje
Ik denk dat jij als doorgewinterde ov-hobbyist toch wel moet weten dat die vlieger natuurlijk lang niet altijd opgaat in het ov.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Hoe bedoel je dat?
-
Vanavond zag ik op de Oranjebaan geen vertrektijden meer op de DRIS-panelen. Wellicht leest CXX mee. In ieder geval veel duidelijker zo. Alleen nog een scrollende tekst dat je naar Bankras moet, zie je nu. Top