Er rijden nu ongeveer 90 grote dieselbussen in de concessie (incl. de wagens van TCR), die allemaal door de 67 nieuwe bussen vervangen zouden moeten worden. Nu heeft Connexxion ongeveer 55 dieselbussen in HWGO, dus ik denk dat de aangekondigde nieuwe alleen voor Transdev zijn en dat BusiNext en/of (een) andere onderaannemer(s) nog andere bussen gaan bestellen.jv0088 schreef: ↑za 15 feb 2025, 22:52 Naar mijn weten waren die Solarissen inderdaad voor het R-net besteld, ze hebben ook niet voor niks al het R-net interieur lijkt mij.
67 bussen besteld + de 20 Solarissen = 87 bussen, is dat niet weinig, zeker gezien er flink meer ritten geboden zullen worden?
En waar is Businext in het hele verhaal? Daar hoor ik weinig over. Liften zij net als in West-Brabant mee op de order van de concessiehouder, of toveren ze zelf ergens wat vandaan? Aannemende dat ze überhaupt blijven rijden in HWGO…
Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
- Lijn 45
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
-
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Je geeft zelf het antwoord toch al? Ca. 90 dieselwagens worden vervangen voor 67 nieuwe elektrische bussen + 20 huidige waterstof solarissen... is 87 bussen... daarnaast zal het me niet verbazen als bepaalde lijnen op bepaalde tijden met kleiner materieel gereden gaan worden... lijn 163 gaat alleen nog maar pendelen tussen busstation Heinenoord en Maasstad Ziekenhuis/Station Lombardijen. Dat kan wellicht in de avonduren/weekenden met klein materieel? Connexxion besteld voor de "kleine/dunne" lijnen waarin ook de buurtbussen zitten nieuwe busjes.
Daarbij hou je materieel "over" omdat bepaalde lijnen niet meer doorgaan naar Zuidplein waaronder lijn 166. Die rijdt dalijk Dordrecht CS-Heinenoord en alle speciale sneldiensten worden opgeheven en geïntegreerd in de huidige lijnen 164,166,167 (174/176/177) met overstap op Heinenoord busstation. Hiermee bespaar je ook materieel omdat een groot deel niet meer naar Zuidplein rijdt.
Businext kan daarmee gewoon meeliften in de order van Connexxion.
Wat gebeurd er met lijn 169/669 naar Willemstad? Lijkt er op dat die sneuvelt...?
Daarbij hou je materieel "over" omdat bepaalde lijnen niet meer doorgaan naar Zuidplein waaronder lijn 166. Die rijdt dalijk Dordrecht CS-Heinenoord en alle speciale sneldiensten worden opgeheven en geïntegreerd in de huidige lijnen 164,166,167 (174/176/177) met overstap op Heinenoord busstation. Hiermee bespaar je ook materieel omdat een groot deel niet meer naar Zuidplein rijdt.
Businext kan daarmee gewoon meeliften in de order van Connexxion.
Wat gebeurd er met lijn 169/669 naar Willemstad? Lijkt er op dat die sneuvelt...?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Zou natuurlijk ook kunnen dat er een hoop werk op de reguliere 12-meter bussen voor TCR / BusiNext komt te vervallen per december. Chauffeurs kunnen wel naar Arriva in West-Brabant dan
.

-
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Wie gaat dan al die diensten rijden van Businext inclusief de gewonnen uitbreiding van 20% extra OV...? Connexxion zoekt zelf ook volop chauffeurs om alle diensten ingevuld te krijgen.. plus Businext heeft ook een eigen garage op Renesse... 

- Lijn 45
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Bijvoorbeeld Atlas, Milot of Van Oeveren zou ook voor Transdev HWGO kunnen gaan rijden.
En dat zijn ruim 20 bussen minder dan nu, ook al breiden ze het aanbod uit.
Ik denk dus dat de 55 diesels en 20 waterstofbussen die Connexxion nu zelf heeft rijden in de nieuwe concessie 67 elektrische en 20 waterstofbussen worden en dat er bij de onderaannemer(s) nog andere bussen gaan komen ter vervanging van de 35 diesels van TCR.
De waterstofsolarissen zijn er al en die heb ik niet meegeteld met de huidige bussen, ik heb in mijn berekening alleen de 90 diesels die nu nog rijden (na instroom van de Solarissen) en de 67 elektrische bussen die ze moeten gaan vervangen genoemd. De 20 waterstofbussen blijven, dus die heb ik niet meegeteld.BusFreakRotterdam schreef: ↑zo 16 feb 2025, 12:35 Je geeft zelf het antwoord toch al? Ca. 90 dieselwagens worden vervangen voor 67 nieuwe elektrische bussen + 20 huidige waterstof solarissen... is 87 bussen...

Ik denk dus dat de 55 diesels en 20 waterstofbussen die Connexxion nu zelf heeft rijden in de nieuwe concessie 67 elektrische en 20 waterstofbussen worden en dat er bij de onderaannemer(s) nog andere bussen gaan komen ter vervanging van de 35 diesels van TCR.
-
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Het aanbod wordt uitgebreid maar er zijn minder bussen nodig omdat veel lijnen ingekort worden... wat snap je daar niet aan? Je hebt minder bussen nodig als niet alles meer door rijdt naar Zuidplein zoals nu wel het geval is oa lijnen 174/176/177 verdwijnen helemaal dus al die ritten hou je over die opgaan in 164/166/167 waarbij 166 ook nog is ingekort wordt. Plus lijn 163 wordt helemaal ingekort in HW tot een boemeltje
Die rijdt dalijk alleen nog Busstation-Lombardijen ipv Oud-Beijerland-Lombardijen. Je houdt veel bussen "over" ondanks dat het aanbod uitbreid waardoor je minder bussen nodig hebt. 
Daarbij is momenteel al een groot deel van de huidige dieselbussen van HWGO doorgeschoven naar andere concessies of staat defect.


Daarbij is momenteel al een groot deel van de huidige dieselbussen van HWGO doorgeschoven naar andere concessies of staat defect.

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
We weten natuurlijk nog niet wat er met de scholierenlijnen gaat gebeuren.
Ik neem aan dat die door Businext gereden blijven worden.
Ik neem aan dat die door Businext gereden blijven worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Op dit moment heeft HWGO in totaal 84 omlopen voor de hele concessie. En aangezien we flink wat bussen te kort hebben zijn er op dit moment zeker geen 90 diesels in deze concessie. Hoeveel wel? Geen idee. De scholieren blijven op lijn 635 en 663 na gewoon rijden.
Connexxion rijdt sinds dit jaar ook op alle scholierenlijnen samen met businext. Of businext in de volgende concessie nog aanwezig is weet niemand.
Verder zullen we moeten afwachten hoe het gaat lopen. Voorlopig vind Connexxion het belangrijker om de gemeentes te informeren dan hun eigen personeel.
Connexxion rijdt sinds dit jaar ook op alle scholierenlijnen samen met businext. Of businext in de volgende concessie nog aanwezig is weet niemand.
Verder zullen we moeten afwachten hoe het gaat lopen. Voorlopig vind Connexxion het belangrijker om de gemeentes te informeren dan hun eigen personeel.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Ik denk dat het informeren van gemeentes zo gebeurd is. Aangezien ze toch maar twee gemeentes hoeven te informeren, hebben ze daarna alle tijd om het personeel te informeren.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
De uitwerking zal ook de komende maanden nog wel plaatsvinden. De presentatie bij de gemeenten zijn redelijk op hoofdlijnen als ik de presentatie bij GO zag.OV Hoekschewaard schreef: ↑zo 16 feb 2025, 15:08 Verder zullen we moeten afwachten hoe het gaat lopen. Voorlopig vind Connexxion het belangrijker om de gemeentes te informeren dan hun eigen personeel.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
sorry, ik ken de nummers niet uit mijn hoofd.ArrivaBas schreef: ↑zo 16 feb 2025, 09:20Lijnen 168 en 178 bestaan al een tijdje niet meer, die laatste al niet meer sinds Arriva vertrok. Die spitsversterkers zijn geïntegreerd in de 166 en 176.CamilleKreemers schreef: ↑zo 16 feb 2025, 00:42 Daarnaast gaat nu nog de 164/174 en 168/178 nog naar Rotterdam wat straks niet meer gebeurt.
Ik kwam uit om basis van gokken (ik ga er vanuit dat de omloop rijtijd 2x is en altijd op zichzelf keren) en huidige rijtijden op:jv0088 schreef: ↑za 15 feb 2025, 22:52 Naar mijn weten waren die Solarissen inderdaad voor het R-net besteld, ze hebben ook niet voor niks al het R-net interieur lijkt mij.
67 bussen besteld + de 20 Solarissen = 87 bussen, is dat niet weinig, zeker gezien er flink meer ritten geboden zullen worden?
En waar is Businext in het hele verhaal? Daar hoor ik weinig over. Liften zij net als in West-Brabant mee op de order van de concessiehouder, of toveren ze zelf ergens wat vandaan? Aannemende dat ze überhaupt blijven rijden in HWGO…
R-Net Dirksland: 18 omlopen
R-Net Oud-Beijerland: 19 omlopen
Streek GO: 5 omlopen
School GO: 5 omlopen
Streek HW: 23 omlopen
School HW: 10 omlopen
Totaal:
80 omlopen
MAAR: ik ga er vanuit dan dat er nooit pauze in de ochtendspits is en ongetwijfeld kan ergens een optimalisatie zitten. 0 pauzes van 15uur tot 19 uur is tegen de rijtijdenwet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Ik ben toch wel benieuwd waarom 0 pauzes tussen 15 en 19 uur tegen de rijtijdenwet zou zijn?
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Je mag maar 3.5 uur per blok rijden toch?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
2x 4,5 uur met 45 minuten pauze ertussen. Bovendien rijdt ov niet op de rijtijdenwet (geen tacho). Dat gaat via de Arbeidstijdenwet en de CAO.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Ohh, ik dacht maar 3.5 uur.
Er lijken uiteindelijk wel minder omlopen te zijn. Ik vraag me wel af of het slim is om de 164/174 te combineren, het rijdt nu 6x/uur en vormt een soort van R-Net frequentie.
Ik kijk uit naar de uitwerking van de dienstregeling.
Er lijken uiteindelijk wel minder omlopen te zijn. Ik vraag me wel af of het slim is om de 164/174 te combineren, het rijdt nu 6x/uur en vormt een soort van R-Net frequentie.
Ik kijk uit naar de uitwerking van de dienstregeling.
-
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
VDL heeft een persbericht uitgebracht over het leveren van 42 bussen van het type Citea LE-122: https://www.vdlbuscoach.com/nl/news/arc ... -nederland
- Lijn 45
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
En dan komen er nog 25 Volvo's voor de andere lijnen. De eerste aankondiging had het namelijk over 67 bussen.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Zo te lezen luxe en comfortabele bussen die helemaal bij de tijd zijn. Nu nog hopen dat VDL op tijd kan leveren.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Mooie bussen.
Alleen jammer dat ze een deel van de forensen uit de Hoekse Waard de bus uitjagen door langere reistijden en extra overstappen.
Alleen jammer dat ze een deel van de forensen uit de Hoekse Waard de bus uitjagen door langere reistijden en extra overstappen.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Ik vraag me af of in de toekomst de lijnen uit Dordrecht en Numansdorp toch gaan doorrijden naar Rotterdam voor klantaantrekkelijkheid.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 20 jan 2025, 17:24
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Als Transdev niet de 166 en/of de 164 door laat rijden naar Rotterdam Zuidplein zal het na Heinenoord Busstation denk ik ook niet allemaal passen in de nieuwe lijn 460. Vooral in de drukke spitsuren waar je ziet dat de nu nog rijdende spitslijnen 174 en 176 beide altijd al (bijna-) helemaal vol zitten.CamilleKreemers schreef: ↑vr 21 mar 2025, 16:48 Ik vraag me af of in de toekomst de lijnen uit Dordrecht en Numansdorp toch gaan doorrijden naar Rotterdam voor klantaantrekkelijkheid.
En anders kan men op lijn 460 natuurlijk gelede bussen inzetten, al zal dat na Oud-Beijerland in de richting van Goudswaard wel flink onnodig zijn...
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Er zijn geen geledes besteld
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
Gaan de spitsritten dan ook niet meer doorrijden naar Rotterdam? Slechte zaak zou dat zijn. Nog een overstap extra. Helaas zijn gelede bussen een taboo in Rotterdam en omgeving 

- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
In de huidige concessie heeft Connexxion ook wijzigingen doorgevoerd die op veel weerstand stuitten. Toen reden de bussen uit Numansdorp (164) en Strijen (167) al niet meer verder dan Heinenoord, maar was bijvoorbeeld ook op zondagavond lijn 166 tussen 's-Gravendeel en Dordrecht geschrapt. Dat is toen na een paar maanden eerst halsoverkop opgelost door een taxibusje te laten pendelen op de missing link, maar uiteindelijk is die hele wijziging een half jaar later helemaal teruggedraaid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)
In de nieuwe concessie verdwijnen de lijnnummers 174,176,177 en worden geïntegreerd in de lijnen 164, 166 & 167. Daarbij zullen de lijnen 164, 166 niet doorrijden naar Zuidplein. Overstap is er op busstation Heinenoord op de nieuwe lijnen 460 (is nu 160), 470 (is nu 171/172) naar Zuidplein en huidige lijnen 163 naar Lombardijen/Maasstad Ziekenhuis en lijn 716 naar Station Barendrecht. Waarbij lijn 163 een boemeltje wordt alleen tussen busstation Heinenoord en Lombardijen/Maasstad Ziekenhuis en niet meer doorrijdt richting Heinenoord Dorp en Oud-Beijerland.
Lijn 164 is overigens de enige lijn die met maar enkele ritten doorrijdt naar Zuidplein in de ochtendspits. Lijn 167 deed dat al niet en lijn 166 gaat dalijk Dordrecht-Heinenoord rijden. Zal mijn overigens niet verbazen als lijn 166 dalijk alleen nog de N-weg aan doet en niet meer door de dorpen slingert. Iets wat bij lijn 164 ook al gebeurd is in Westmaas en Klaaswaal. Lijn 167 neemt route van lijn 166 over in Puttershoek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 89 gasten