Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Niks aan de hand hoor. Lijn 121 wordt vanuit 's-Hertogenbosch gereden, dus krijgt die garage 6 elektrische bussen voor West-Brabant voor zover ik weet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

omaylie schreef: do 27 mar 2025, 10:39 Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de 6 Citea's onderdeel van de bestelling van West-Brabant? Dus van ofwel de 58 Citea's LE-122 ofwel de 99 Citea's LE-135? Of komen die juist bovenop die bestelling? Of is er iets anders aan de hand?
Die 6 Citea's die Den Bosch krijgt zijn inderdaad onderdeel van de bestelling voor West Brabant aangezien lijn 121 bij de concessie West Brabant hoort. Lijn 121 gaat namelijk door Den Bosch gereden worden aangezien dat logistiek gezien veel handiger is.
omaylie

Bericht door omaylie »

Ah oké. Dank je wel! Geen extra Citea's dus.
Hainje

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef: do 27 mar 2025, 08:16 Dan had Arriva beter niets nieuws voor Uden kunnen bestellen, maar de nieuwe vervoerder per december 2026 bussen laten aanschaffen.
Wat ik heb begrepen waren die bussen in eerste instantie ook helemaal niet voor Uden, maar voor Tilburg. Alleen omdat Arriva het terrein/de stroomaansluiting deel met het BAT (afvalverwerker) en deze ook elektrische voertuigen heeft, plus het feit dat het stroomnetwerk helemaal niet is berekend op zoveel elektrische voertuigen, is er besloten de streekbussen door te schuiven naar Uden.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

De Citea's voor Uden zijn Bravo Direct Citea's van 13,5 meter. Tilburg rijd voor zover ik weet geen Bravo Direct lijnen. Dus lijkt me niet dat ze oorspronkelijk voor Tilburg bedoeld waren.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Michael schreef: do 27 mar 2025, 10:59Lijn 121 gaat namelijk door Den Bosch gereden worden aangezien dat logistiek gezien veel handiger is.
Ben benieuwd wat ze met die rit van 6.00 uur uit Gorinchem gaan doen. Dat is toch een aardige slinger vanuit Den Bosch om leeg naartoe te rijden...
Feed the childrens
Hainje

Bericht door Hainje »

Michael schreef: do 27 mar 2025, 15:36 De Citea's voor Uden zijn Bravo Direct Citea's van 13,5 meter. Tilburg rijd voor zover ik weet geen Bravo Direct lijnen. Dus lijkt me niet dat ze oorspronkelijk voor Tilburg bedoeld waren.
Was dat niet al vrij vroeg in de bestelling gewijzigd? Of sta ik nu echt keihard fake news te verkondigen?
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Als dat zo is dan heb ik dat gemist in ieder geval.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

nvdw schreef: do 27 mar 2025, 15:45
Michael schreef: do 27 mar 2025, 10:59Lijn 121 gaat namelijk door Den Bosch gereden worden aangezien dat logistiek gezien veel handiger is.
Ben benieuwd wat ze met die rit van 6.00 uur uit Gorinchem gaan doen. Dat is toch een aardige slinger vanuit Den Bosch om leeg naartoe te rijden...
Juijn of BusiNext inhuren? Vroege rit uit Den Bosch toevoegen of rit schrappen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hoe wordt die rit nu gereden dan, aangezien Arriva toch helemaal weg is uit Schelluinen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Die bus komt nu al leeg uit Waalwijk. Dus dat zou dan een lege rit vanaf Den Bosch moeten worden. Of een Waalwijkse chauffeur neemt 's avonds vanaf de stalling in Den Bosch een bus met een volle accu mee naar Waalwijk. Hebben vast slimme mensen over nagedacht. ;)
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Maar Den Bosch - Gorinchem kan toch best snel via de A2 en A15?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn volgens Google Maps drie routes van met de auto elk maximaal drie kwartier. Op de snelwegroutes (A2/A15 of A59/A27) komt een lijnbus alleen zo weinig tot zijn recht ten opzichte van de N267, dat ik vermoed dat binnendoor met de bus het meest praktisch zal zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef: do 27 mar 2025, 10:14
Jasper073 schreef: wo 26 mar 2025, 22:38 De Maastrichtse stadscitea's worden de stadsbussen van Den Bosch als Tilburg alle elektrische stadsbussen heeft.
En vraag me ook wel af wanneer de elektrische bussen komen voor Uden en die 6 voor Den Bosch lijn 121
De 6 elektrische VDL's voor Den Bosch komen als de bestelling voor West Brabant geleverd is aangezien lijn 121 bij de concessie West Brabant hoort. Dus sowieso niet eerder dan 6 juli 2025.
Oke :) thnx voor de info !!!
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Heb toevallig de ex-ZHN Citea 8766 op lijn 117 getroffen, en moet zeggen dat deze bus over het gedeelte met betonplaten een stuk minder rammelt dan de gebruikelijke WB Citea. Doet toch wat met een bus, al dat gebonk, of dit is gewoon een paradepaardje uit de afdankertjes van ZHN, altijd door een oude buschauffeuse bestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Hoor meer collega's bij ons positief over de bussen van Syntus en uit Friesland, strekking: waarom kunnen ze het daar wel onderhouden en hier niet? Dus ongetwijfeld is de 8766 niet het paradepaardje.

Zou zomaar eens kunnen dat de provincie Brabant minder betaalt voor onderhoud dan andere provincies. Het feit dat er in de elektrische bussen nu Thales-validators komen is schijnbaar omdat de provincie ervoor betaalt, anders waren het weer die gele geweest. (Weet de fabrikant zo even niet).
Hainje

Bericht door Hainje »

Hainje schreef: wo 26 mar 2025, 21:53 Het ziet er nu naar uit dat vanaf maandag aanstaande EIN-DE-LIJK de elektrische bussen gaan rijden in Tilburg. Wat ik heb begrepen zijn het tien omlopen. Zal later nog even kijken wanneer de eerste weer naar binnen gaan om op te laden.
Worden dus 7 omlopen volgens de officiële kanalen. Ze zullen denk ik (nagenoeg) de hele dag rijden, aangezien er ondersteuning is geregeld gedurende de hele dag. Dus je hoeft niet perse om 6u al in Tilburg te zijn om ze te platen. :mrgreen:
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Hainje schreef: vr 28 mar 2025, 15:12 Hoor meer collega's bij ons positief over de bussen van Syntus en uit Friesland, strekking: waarom kunnen ze het daar wel onderhouden en hier niet? Dus ongetwijfeld is de 8766 niet het paradepaardje.
Een collega van mij heeft naast ZHN in het voorgaande dienstregelingjaar ook een aantal diensten vanuit Breda verreden en het viel hem ook steeds op dat de bussen daar een stuk minder goed onderhouden waren dan dat ze in Zuid-Holland waren.

Al vind ik het wel wat om te zeggen dat die barrels uit ZHN goed over hobbels gaan, want dat valt echt hartstikke mee :lol:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Bredase chauffeurs staan ook bekend als piloten bij andere busbedrijven. *O*

Zelf ben ik natuurlijk onschuldig.
Durashift

Bericht door Durashift »

Verschil in onderhoud is misschien het verschil tussen de Arriva werkplaats en Bus partners (Orion = PON). :?:
regenmaker schreef: do 27 mar 2025, 19:24 Maar Den Bosch - Gorinchem kan toch best snel via de A2 en A15?
Maar Waalwijk lijkt mij toch dichterbij, via A58 en A27.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

In West Brabant worden de bussen op dit moment niet door Arriva zelf ondehouden maar door Bluekens(VDL en Volvo) en Louwman (Mercedes)
Hainje

Bericht door Hainje »

De 9213 heb ik zojuist helemaal verBravo't het station van Tilburg op zien rijden. Ook helemaal conform huisstijl, want tot op heden deed alleen Hermes de huisstijl correct toepassen.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

In Breda waren de MAN geledes ook al helemaal conform Bravo huisstijl en de huidige Mercedes geledes zijn dat ook.
omaylie

Bericht door omaylie »

En natuurlijk de nieuwe Citea's voor Tilburg en Uden.
Suus
Contacteer:

Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er rijdt nu zelfs een ZHN Citea met reclame voor de woonboulevard in Leiderdorp in Breda…
Plaats reactie