Zoals je kan lezen gaan er meerdere lijnen weer 4 keer per uur rijden. Precies zoals het voor corona ook was. Dus ik snap niet zo goed waar je met die 2 keer per uur op doeltBusOV40 schreef: ↑ma 09 dec 2024, 19:37Ik denk dat er in Breda geen bussen meer zullen rijden die vaker dan 2 x per uur zullen rijden. Wel op de gecombineerde trajecten natuurlijk. Ook in de nieuwe concessie juli 2025 zullen er op zaterdag alleen bussen 2 x per uur rijden. Wat mij betreft een unicum in Nederland in steden die vergelijkbaar groot zijn.Hainje schreef: ↑ma 09 dec 2024, 12:28 Heb ik in een ander topic al geplaatst:
viewtopic.php?p=867732#p867732
Concessie West-Brabant (2025-2035)
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In het exploitatie plan voor juli 2025 is te lezen dat er op zaterdag op alle stadslijnen 2 x per uur wordt gereden.
Ik denk dat je het exploitatie plan wel ergens kan terug vinden.
Voor Corona en de jaren ervoor werd op zaterdag vanaf 11.00u en later vanaf 12.00u hogere frequenties gereden.
Dit is overigens heel gangbaar in veel Nederlandse steden.
Ik denk dat je het exploitatie plan wel ergens kan terug vinden.
Voor Corona en de jaren ervoor werd op zaterdag vanaf 11.00u en later vanaf 12.00u hogere frequenties gereden.
Dit is overigens heel gangbaar in veel Nederlandse steden.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Je schreef: "Ik denk dat er in Breda geen bussen meer zullen rijden die vaker dan 2 x per uur zullen rijden."
Moest daar toevallig nog "op zaterdag" tussen?
Moest daar toevallig nog "op zaterdag" tussen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat is correct, dank voor de aanvulling.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Weer een mooie update over de plannen voor west Brabant:
https://www.bndestem.nl/breda/buslijnen ... ~a266bf04/
https://www.bndestem.nl/breda/buslijnen ... ~a266bf04/
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik kan dat artikel.niet lezen
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dit is wat er gaat gebeuren.
- Er komen twee nieuwe lijnen bij in Breda. Om te beginnen een snelle stadslijn via de Terheijdenseweg en de Moerlakenbrug naar de Haagse Beemden. Ten tweede een Bravo Direct-snelbus van Geertruidenberg naar Oud Gastel, met stops in Raamsdonksveer, Oosterhout, Teteringen, Breda-Zuidoost, -Centrum en -West, Etten-Leur, Hoeven en Oudenbosch.
- Er komen meer kwartierdiensten, zowel tijdens de spitsuren als, in sommige gevallen, de hele dag. Nog drie deeltrajecten blijven uitsluitend halfuurdiensten draaien.
- Er komt een snelle directe verbinding van Breda-Oost (Heusdenhout en Brabantpark) naar de binnenstad.
- De uurdienst naar Bavel wordt in en rond de spits uitgebreid naar een halfuurdienst.
- Er komt een betere ontsluiting van Princenhage, Haagse Beemden en de bedrijventerreinen Minervum, Breepark en Krogten-Noord.
- De Bravo Direct-lijnen naar Oosterhout en Etten-Leur gaan vaker rijden.
- Bravo Direct-lijnen worden aan elkaar gekoppeld voor meer directe verbindingen met Bredase bestemmingen, zoals de binnenstad, de Claudius Prinsenlaan, de Ettensebaan en de Terheijdenseweg.
- De streeklijnen naar Zevenbergen (inclusief Prinsenbeek), Made, Zundert en Baarle-Nassau (inclusief Ulvenhout) worden Bravo Direct-snelbuslijnen en gaan vaker rijden.
- Er komt een flexibel vervoersysteem als aanvulling op het openbaar vervoer: Bravoflex. Dat brengt reizigers van een halte in de buurt direct naar een grotere bushalte of treinstation. Reizigers betalen twee of vijf euro, afhankelijk van de vraag of er ook andere openbaar vervoeralternatieven zijn. Rechtstreeks met Bravoflex reizen tussen willekeurige haltes kan ook. Dit kost vijfmaal het gewone OV-tarief.
Elektrische bussen
Verder worden alle stads- en streekbussen elektrisch, met uitzondering van Brabantliners en buurtbussen. Die worden respectievelijk in 2027 en 2030 elektrisch.
De komst van het nieuwe netwerk en de elektrische vloot brengen ook de nodige aanpassingen met zich mee. Er moeten achttien nieuwe haltes worden aangelegd, terwijl er veertien haltes verdwijnen
- Er komen twee nieuwe lijnen bij in Breda. Om te beginnen een snelle stadslijn via de Terheijdenseweg en de Moerlakenbrug naar de Haagse Beemden. Ten tweede een Bravo Direct-snelbus van Geertruidenberg naar Oud Gastel, met stops in Raamsdonksveer, Oosterhout, Teteringen, Breda-Zuidoost, -Centrum en -West, Etten-Leur, Hoeven en Oudenbosch.
- Er komen meer kwartierdiensten, zowel tijdens de spitsuren als, in sommige gevallen, de hele dag. Nog drie deeltrajecten blijven uitsluitend halfuurdiensten draaien.
- Er komt een snelle directe verbinding van Breda-Oost (Heusdenhout en Brabantpark) naar de binnenstad.
- De uurdienst naar Bavel wordt in en rond de spits uitgebreid naar een halfuurdienst.
- Er komt een betere ontsluiting van Princenhage, Haagse Beemden en de bedrijventerreinen Minervum, Breepark en Krogten-Noord.
- De Bravo Direct-lijnen naar Oosterhout en Etten-Leur gaan vaker rijden.
- Bravo Direct-lijnen worden aan elkaar gekoppeld voor meer directe verbindingen met Bredase bestemmingen, zoals de binnenstad, de Claudius Prinsenlaan, de Ettensebaan en de Terheijdenseweg.
- De streeklijnen naar Zevenbergen (inclusief Prinsenbeek), Made, Zundert en Baarle-Nassau (inclusief Ulvenhout) worden Bravo Direct-snelbuslijnen en gaan vaker rijden.
- Er komt een flexibel vervoersysteem als aanvulling op het openbaar vervoer: Bravoflex. Dat brengt reizigers van een halte in de buurt direct naar een grotere bushalte of treinstation. Reizigers betalen twee of vijf euro, afhankelijk van de vraag of er ook andere openbaar vervoeralternatieven zijn. Rechtstreeks met Bravoflex reizen tussen willekeurige haltes kan ook. Dit kost vijfmaal het gewone OV-tarief.
Elektrische bussen
Verder worden alle stads- en streekbussen elektrisch, met uitzondering van Brabantliners en buurtbussen. Die worden respectievelijk in 2027 en 2030 elektrisch.
De komst van het nieuwe netwerk en de elektrische vloot brengen ook de nodige aanpassingen met zich mee. Er moeten achttien nieuwe haltes worden aangelegd, terwijl er veertien haltes verdwijnen
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat flexibele systeem. Bravoflex is al sinds 1 januari 2025 actueel in heel West Brabant.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Is dat interessant voor een stad als Breda?
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 1 naar Bavel rijdt nu ook al een halfuursdienst in de spits.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9513
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het vervoerplan is gewoon te vinden, dus ik snap niet zo goed waarom de verbeteringen nog een keer herhaald moeten worden.
https://raad.roosendaal.nl/Documenten/4 ... 5-2026.pdf
https://raad.roosendaal.nl/Documenten/4 ... 5-2026.pdf
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Er zijn volgens mij ook geen nieuwe dingen of veranderingen aan toegevoegd of iets dergelijks.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik ben wel benieuwd welke lijn elk kwartier gaan rijden de hele dag dan. Of is dit alleen voor de (gecombineerde) trajecten?
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 28 jan 2025, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
- busvader
- Berichten: 60
- Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Er is wat informatie boven komen drijven over de nieuwe lijn 177, van Lage Zwaluwe NS naar Moerdijk v.v.
https://portofmoerdijk.nl/bus177?fbclid ... MznUtSDiIQ
https://portofmoerdijk.nl/bus177?fbclid ... MznUtSDiIQ
- Hainje
- Berichten: 13642
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Slaat alsnog het halve gebied over. Of zouden die stipjes flexhaltes zijn?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De stipjes zijn bedrijven, de kleur is het aantal werknemers. In de presentatie staat dat er wordt gekeken naar last mile oplossingen zoals deelfietsen. In de tijdlijn staat trouwens een stap "Testen last mile haltes-ingang bedrijven".
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het kan aan mij liggen (ben niet al te bekend in het gebied), maar was het niet logischer geweest om lijn 218 om te leggen via Port of Moerdijk (eventueel gecombineerd met een frequentieverhoging tussen Zevenbergen en Lage Zwaluwe, aangezien ze lijn 177 2x/uur willen laten rijden)? Daar had je nota bene geen enkele halte voor hoeven opheffen, aangezien lijn 218 tussen Zevenbergen en Roodevaart geen enkele halte heeft. Daarnaast had Zevenbergen dan ook een rechtstreekse verbinding met Port of Moerdijk gehad.
- busvader
- Berichten: 60
- Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Waarschijnlijk zal het beoogde aantal passagiers te hoog zijn, er is natuurlijk uitgebreid onderzoek naar gedaan. Je kan natuurlijk maar 8 passagiers vervoeren in een buurtbus, met een normale lijnbus zijn dat er natuurlijk wat meer. Wellicht loopt het voor geen meter en is dat een plan B voor het volgende dienstregelingsjaar.
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Zijn dit soort lijnen zinvol en überhaupt rendabel te maken?busvader schreef: ↑do 20 mar 2025, 20:13 Er is wat informatie boven komen drijven over de nieuwe lijn 177, van Lage Zwaluwe NS naar Moerdijk v.v.
https://portofmoerdijk.nl/bus177?fbclid ... MznUtSDiIQ
-
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Er zijn legio bedrijventerreinen met busontsluitingen. Een nieuwe opzetten al altijd lastig, maar het is het proberen zeker waard denk ik. Wie weet creëer je er nog wat tegenspits mee voor de toch al zwakke 122.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik hoop dan wel dat Arriva die lijn de tijd geeft om te groeien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Mag Arriva dat schrappen ondanks het in de concessie staat?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Arriva kennende rijdt 'ie in het tweede jaar van de concessie niet meer.
Zo is in het verleden de 117 Klundert - Zevenbergen ook gesneuveld: zat te weinig volk in volgens Arriva, terwijl hij na een halte of drie op 119 over liep en heb je ooit ergens een lijn gezien die vanaf het beginpunt in een dorp al helemaal vol zit? Ik niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3207
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In het Programma van Eisen vind ik niks over deze lijn terug; het zou me niets verbazen als de ‘deelnemende partners’ (zoals de bedrijven in de haven) zelf bijleggen om de busdienst mogelijk te maken. Dat is in Gorinchem (Avelingen) en Dordrecht (Krabbepolder) ook zo gegaan.
Feed the childrens
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten