Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

En in Leiderdorp rijden chauffeurs uit Breda. *O*
Op de stalling in Breda zag ik ook opeens een Amba staan, volgens mij een lesbus.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Ach er rijdt ook een bus voor de Keukenhof die reclame maakt voor de Designer outlet in Roermond...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Suus schreef: ma 31 mar 2025, 08:48 Er rijdt nu zelfs een ZHN Citea met reclame voor de woonboulevard in Leiderdorp in Breda…
Er zijn meerdere ZHN Citea's waar nog reclame op zit. Die reclames zijn na het einde van de concessie niet verwijderd.
Chrysa schreef: ma 31 mar 2025, 09:11
Op de stalling in Breda zag ik ook opeens een Amba staan, volgens mij een lesbus.
Dat is de 8239. Is inderdaad een van de 2 lesbussen die in Breda staan. De andere is de 8182. De 8239 is na het einde van de concessie ZHN naar Breda toe gekomen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Hainje schreef: do 27 mar 2025, 14:42
regenmaker schreef: do 27 mar 2025, 08:16 Dan had Arriva beter niets nieuws voor Uden kunnen bestellen, maar de nieuwe vervoerder per december 2026 bussen laten aanschaffen.
Wat ik heb begrepen waren die bussen in eerste instantie ook helemaal niet voor Uden, maar voor Tilburg. Alleen omdat Arriva het terrein/de stroomaansluiting deel met het BAT (afvalverwerker) en deze ook elektrische voertuigen heeft, plus het feit dat het stroomnetwerk helemaal niet is berekend op zoveel elektrische voertuigen, is er besloten de streekbussen door te schuiven naar Uden.
Dit even nagevraagd op kantoor en ik heb het voor het doorschuiven vanwege capaciteitstekort op het stroomnet alles correct onthouden, of er voor Tilburg dan gewone streekbussen werden besteld of dat het Direct-bussen waren was hen niet bekend. Dus laten we dat houden op een aanname van mij.

Edit: hou er rekening mee dat de elektrische bussen in Tilburg voorlopig enkel doordeweeks rijden.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 31 mar 2025, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Volvo 7273 van Arriva is vanmiddag gestrand op de Middellaan in Dongen. Volgens de foto van een bekende niet bij de halte maar nog voor de rotonde.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Bus had een versnellingsbakstoring en was niet meer van zijn plek te krijgen.
SteveJobs

Bericht door SteveJobs »

Ik zie een aantal NGC’s door de stad van Tilburg rijden. Loot het een beetje?
Hainje

Bericht door Hainje »

SteveJobs schreef: ma 31 mar 2025, 21:10 NGC’s
Wat? Nederlandse Geitenhouders Coöperatie?
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Herjanuitoverijssel

Bericht door Herjanuitoverijssel »

new gen citea denk ik ;)
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
Hainje

Bericht door Hainje »

That makes sense.

Ik heb vanmiddag dienst gehad, nog geen negatieve geluiden gehoord.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wat gaat er mis met de online dienstregelingen van lijn 141 en 142? Die lijken in de OVinfo-app in Best naar het Van der Valk Hotel en de Raadhuisstraat te rijden, maar volgens de kaart in de app rijden ze gewoon naar het station. Ik kan geen omleiding vinden op de website van Arriva voor zover ik niet scheel heb zitten kijken…

In de dienstregelingen op de website van Arriva gaat het wel goed, maar niet in de dienstregelingen die ook op de website van Connexxion staan…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

De voormalig Friese 9234, 9237 en 9238 van Arriva staan op de stalling in Breda. Ze zijn alledrie in de Brabantse kleuren.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ook de 9232 staat in Breda en is in de Brabantse kleuren.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Gaan de Arriva 9205 & de 9206 ook het Brabantse kleurtje krijgen ???
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Milco schreef: di 01 apr 2025, 08:33 Wat gaat er mis met de online dienstregelingen van lijn 141 en 142? Die lijken in de OVinfo-app in Best naar het Van der Valk Hotel en de Raadhuisstraat te rijden, maar volgens de kaart in de app rijden ze gewoon naar het station. Ik kan geen omleiding vinden op de website van Arriva voor zover ik niet scheel heb zitten kijken…

In de dienstregelingen op de website van Arriva gaat het wel goed, maar niet in de dienstregelingen die ook op de website van Connexxion staan…
Lijn 154.156 en 157 heeft ook die bugs. Daar is halte Raadhuisplein in Son ook afwezig en rijdt deze via P.Bruegelplein.
Die bug waa er vorig jaar ook. En is nu weer terug.
In Googlemaps gaat het wel goed. Ook in 9292
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Jasper073 schreef: di 01 apr 2025, 22:23 Gaan de Arriva 9205 & de 9206 ook het Brabantse kleurtje krijgen ???
Ja, 9205 heeft ze al.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

@ Etienne:

Helaas zag net op busstation Den Bosch dat de 9205 nog in zijn Friese kleur rond rijd.
Zag wel op busposities site dat de 9206 wel het Brabantse kleurtje heeft.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
SteveJobs

Bericht door SteveJobs »

Veel VDL NGC’s op de Tilburgse stadsdienst vandaag. Op busposities zijn er 13 voertuigen actief. In combinatie met het mooie weer, een mooie dag om foto’s te schieten!
Hainje

Bericht door Hainje »

Er zijn sinds vandaag ook 6 omlopen toegevoegd aan de dienst. Had niet verwacht dat ze in het weekend ook gingen rijden, maar kennelijk dus wel.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Check, rijden er genoeg ;) Wel ietwat saai voor de lijnnummertjes op de foto want dat is bij het meerendeel "1" :p

Valt overigens wel op dat de Albatros in die bussen geregeld wat raar blijft hangen. Net een exemplaar dat op lijn 5 geen realtime info had, maar als ik in OVinfo doorklikte naar de voorafgaande rit op 3 dan kon ik 'm op de kaart wel volgen. Die gaf z'n positie dus kennelijk nog als lijn 3 door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja wat ik van een collega vanmiddag begreep gaat Albatros niet altijd automatisch over op de volgende rit. Dus dan krijg je dit soort taferelen.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik ben benieuwd hoe het straks bij ons in West Brabant in de bussen gaat met het nieuwe Albatros systeem. Ik krijg aankomende dinsdag de training. Overigens is bij de Roosendaalse Volvo 7246 de nieuwe Albatros ingebouwd en rijdt momenteel in Breda.
Hainje

Bericht door Hainje »

Jullie krijgen er training in? :o
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ja klopt. Wij krijgen 1 uur training voor Albatros 3. 2,5 uur voor de elektrische bussen en 2 uur voor uitleg op de nieuwe stalling. En op de stallingen staat ook een demo van de Albatros 3 zodat we al een beetje kunnen uitvogelen hoe het werkt.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Vraagje:

Nu de nieuwe stadsbussen van Tilburg langzaam instromen wanneer verhuizen de 93** series naar Den Bosch ??
Plaats reactie