Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In het paasweekeinde rijden er bussen in plaats van treinen tussen Rotterdam en Zwijndrecht. Waarom wordt Rotterdam Zuid bediend door aparte pendelbusjes? Voor zover ik weet kom je van Rotterdam Blaak naar Lombardijen letterlijk langs Rotterdam Zuid...
En in hetzelfde weekend rijden er tussen Almere en Weesp bussen, waarbij de stopbussen niet doorgaand over Almere Poort rijden. Reizigers vanaf Muziekwijk richting Amsterdam hebben dus al twee bussen nodig om überhaupt in Weesp te komen... Niet echt klantvriendelijk als je het mij vraagt
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
In het paasweekeinde rijden er bussen in plaats van treinen tussen Rotterdam en Zwijndrecht. Waarom wordt Rotterdam Zuid bediend door aparte pendelbusjes? Voor zover ik weet kom je van Rotterdam Blaak naar Lombardijen letterlijk langs Rotterdam Zuid...
Goede vraag.
Het enige wat ik me kan indenken is dat men de flexibiliteit wil houden om om te rijden via de Erasmusbrug of de A16.
Op zaterdag 19 en zondag 20 april rijden geen treinen tussen Schiphol Airport/Amsterdam Zuid en Rotterdam Centraal op de Hogesnelheidslijn. Reizigers kunnen omreizen via station ’s-Hertogenbosch.
Waarom zou je tussen Schiphol en Rotterdam omreizen via 's-Hertogenbosch?
Hoezo rijden er dit keer geen bussen naar Capelsebrug, en alleen stopbussen naar Centraal? Die laatste doen er 55 minuten over.. vanaf Zwijndrecht is het een kwartier sneller om terug te steken vanaf Schiedam Centrum
Goede vraag.
Het enige wat ik me kan indenken is dat men de flexibiliteit wil houden om om te rijden via de Erasmusbrug of de A16.
Volgens mij is het nieuwsartikel verkeerd: De stopbussen rijden juist direct Zuid-Centraal, waarbij ze Blaak overslaan.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 19 apr 2025, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zag net bij De Klomp de 9411 langsrijden die eruit zag alsof hij net nieuw uit de fabriek kwam. Kennelijk heeft men nu iets gevonden waarmee ze dat vuil van maanden van een VIRM af kunnen krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik stond op Bkl, en de Dris stond daar opspoor 2 stond op Niet instappen - volgende trein 20:41 Uitgeest, en pas toen die trein (4070) met de kop langs het perron stond, kwamen de treindetails tevoorschijn. Ik heb dat nog nooit zo laat gezien. Gebeurt dat wel vaker?
Deze ging bij deze overweg van 130 naar 0km/u. Machinist was dan blijkbaar niet al te erg geschrokken want deze trein is vrijwel direct weer verder gereden.
Losse VIRM zesjes met een uitgedunde dienstregeling tussen Utrecht en Schiphol waren niet echt een succes vanmorgen, trein had bij vertrek uit Utrecht in bijna alle bakken wel staanplaatsen in de gangpaden. Ook 6 bakken SNG voor sprintercity 2052 waren vanmiddag wat aan de krappe kant maar de gangpaden waren nog begaanbaar zodat de HC's een controlerondje konden doen.
Laatst gewijzigd door Bemined op za 12 apr 2025, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ICE25 staat nu stil in Roermond. Niet aan één van de perrons dus in- of uitstappen gaat niet. Maar dat kon sowieso niet volgens dienstregeling. Al stond op een CTA in Rotterdam Centraal dat ICE25 via Roermond rijdt.
Veel reizigers stapten daar uit, erna was het niet meer zo druk in de trein. Verder heeft de ICE een flinke vertraging opgelopen. Twintig minuten geleden hadden we al in Sittard moeten zijn.
en-es schreef: ↑za 12 apr 2025, 14:32
Groeten uit de speciale ICE25 die behoorlijk goed bezet is en waar niet iedereen op de hoogte is van de verplichte plaatsreservering.
Welke verplichte zitplaatsreservering?
Meegereden vanaf Amersfoort tot Dordrecht, maar er is mij geen enkele keer naar een reservering gevraagd.
Chipkaart laten zien was voldoende.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
De IC Roosendaal - Amsterdam stopt dit weekend in Lage Zwaluwe. Ideaal, zo kan ik zonder overstappen naar werk. Minder handig dat de machinist van de 2276 vergat te stoppen, en we na wat paniek er door de achterste cabine uit moesten stappen.
"Tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor.
Tussen Gouda en Zoetermeer is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor."
Staat dat object toevallig net ten oosten van Llzm?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef: ↑zo 13 apr 2025, 13:49
"Tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor.
Tussen Gouda en Zoetermeer is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor."
Staat dat object toevallig net ten oosten van Llzm?