Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vind het meer opvallend dat je een actie van je eigen bedrijf als discriminerend beschouwt. Mag uiteraard hoor, daar niet van, maar het klinkt bij mij wat “apart”.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Ik spreek hier grotendeels op persoonlijke titel.*
En ik had het hier over met collegæ en zij waren dezelfde mening aangedaan.
Ik neem aan dat de opmerking van Styyx sarcastisch is.
* Soms voeg ik wel eens kennis toe die niet concurrentie- of marketinggevoelig is of wijs ik mensen op zaken die écht anders in elkaar zitten dan ze denken. En soms (vaak) hou ik ook wijselijk mijn mond.
En ik had het hier over met collegæ en zij waren dezelfde mening aangedaan.
Ik neem aan dat de opmerking van Styyx sarcastisch is.
* Soms voeg ik wel eens kennis toe die niet concurrentie- of marketinggevoelig is of wijs ik mensen op zaken die écht anders in elkaar zitten dan ze denken. En soms (vaak) hou ik ook wijselijk mijn mond.
-
Is er ook gedacht aan de 'keyless entry' autobezitters/gebruiker?
Telt het, ik noem maar iets, tonen van de Tesla applicatie op je telefoon ook?
-
Transdev lijkt een nieuwe omroepstem geïntroduceerd te hebben voor meldingen als "Vergeet niet uit te checken" en "Maak gebruik van de Transdev app". Ze klinkt nogal neerbuigend. 

-
Óók met je betaalpas. 

-
Intern heb ik begrepen dat het ticket genoeg is, zonder sleutel mag je ook mee.
Marieke Eyskoot
-
Help, haar foto ook 
Natuurlijk zou ik het liefst zeggen dat het allemaal niet zo erg is. Tegelijkertijd zie ik op haar Wikipedia-pagina dat ze een behoorlijke staat van dienst en veel ervaring heeft, zelfs als radionieuwslezeres. Dan snap ik niet dat je niet doorhebt dat het niet helemaal lekker klinkt wat je uitkraamt. Natuurlijk, ik ben een forumlid en het zal allemaal wel wennen, maar net zoals de Formule 1 bij Viaplay zal deze combinatie nooit mijn favoriet worden. Nancy van GVB vind ik wat dat betreft beter.

Natuurlijk zou ik het liefst zeggen dat het allemaal niet zo erg is. Tegelijkertijd zie ik op haar Wikipedia-pagina dat ze een behoorlijke staat van dienst en veel ervaring heeft, zelfs als radionieuwslezeres. Dan snap ik niet dat je niet doorhebt dat het niet helemaal lekker klinkt wat je uitkraamt. Natuurlijk, ik ben een forumlid en het zal allemaal wel wennen, maar net zoals de Formule 1 bij Viaplay zal deze combinatie nooit mijn favoriet worden. Nancy van GVB vind ik wat dat betreft beter.
-
^^
Tja, met zo'n duurzame achtergrond kan zij natuurlijk niet te horen zijn in een dieselbus. Dat past niet bij elkaar, vind ik.
Misschien imiteert ze zichzelf, qua stem?(..)Marieke: “Reisinformatie omroepen in de bus of trein is natuurlijk een droombaan. Ik spits mijn oren altijd als ik in het ov zit, en sta bekend om mijn omroepimitaties. (..)

Tja, met zo'n duurzame achtergrond kan zij natuurlijk niet te horen zijn in een dieselbus. Dat past niet bij elkaar, vind ik.
-
Nog niet opgemerkt. Zal vanavond eens opletten bij mij in Hoofddorp.omaylie schreef: ↑zo 30 mar 2025, 12:55 Is het trouwens al opgevallen dat, in ieder geval in de gemeente Haarlemmermeer, de blauwe mini DRISjes van de haltepalen zijn verwijderd? Ik sta hier echter nu pas bij stil, maar heb het idee dat ze al bij het begin van de nieuwe dienstregeling zijn verwijderd.
-
In Nieuw-Vennep zijn ze in ieder geval al een tijdje weg.
-
Vandaag op Texel gezien dat er een Toyota ProAce van taxi Dorenbos is ingezet voor de Texelhopper. Tevens lijkt het er op dat alle blauwe Texelhopper bussen niet meer actief zijn op Texel.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Welke Texelhopper bussen bedoel je? De twee grote bussen voor lijn 28 zijn nog gewoon actief, waarvan er een nu zelfs op dienst rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Ik bedoelde de kleine Texelhopper bussen die op reservering rijden, de 2 grote bussen die op lijn 28 worden ingezet rijden inderdaad wel.
-
Ik lees het nu in het originele artikel, dan is het al helemaal erg. Ik sta ook bekend om een aantal kwaliteiten, maar weet ook dat ik moet veranderen of iets niet moet doen als blijkt dat het niet werkt. Dit inzicht zou zowel Marieke zelf als de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor dit project moeten hebben.Durashift schreef: ↑wo 16 apr 2025, 23:08 ^^
Misschien imiteert ze zichzelf, qua stem?(..)Marieke: “Reisinformatie omroepen in de bus of trein is natuurlijk een droombaan. Ik spits mijn oren altijd als ik in het ov zit, en sta bekend om mijn omroepimitaties. (..)![]()
- Meltrain
- Donateur
Maar vind jij als enige dat dit niet werkt of zijn er ook anderen die dat vinden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ik vind het allemaal wel meevallen. De losse fragmenten die op random momenten worden omgeroepen zijn alleen wat luider maar niemand kijkt op of om. Dus, lijkt mij dat er niks aan de hand is.
-
Ik vind met haar stem niets mis. De teksten die ze uitspreekt (Probeer het gewoon!) wel, maar die bedenkt ze niet zelf.
-
-
Hermes Eindhoven heeft ook de nieuwe algemene omroepberichten van haar.
Op Eindhovense stadslijn 6 is de halte Eeneind, dierenpark Europa recent vernoemd (in iedergeval de omroep recent) naar Nuenen Eeneind, Eindhoven Zoo. Bij deze nieuwe omroep is ook de stem van deze vrouw te horen, is de uitspraak geen Eeneind maar un-eind.
Al meerdere mensen daar over gehoord in de bus.
Aan uitspraak kan dus ook nog wat verbeteren
Op Eindhovense stadslijn 6 is de halte Eeneind, dierenpark Europa recent vernoemd (in iedergeval de omroep recent) naar Nuenen Eeneind, Eindhoven Zoo. Bij deze nieuwe omroep is ook de stem van deze vrouw te horen, is de uitspraak geen Eeneind maar un-eind.
Aan uitspraak kan dus ook nog wat verbeteren

Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Ik voeg mij vooral bij IIVQ:
-
Wat zou de reden zijn dat TBO niet meer voor Transdev rijdt op Texel? Daarbij was de insteek altijd dat lokale taxi vervoerders participeerde in het project… nu rijdt een taxi bedrijf van buiten af de ritten. Waar zijn de blauwe Hopper busjes gebleven? Die worden ingezet voor het Hoppervervoer en als die weg zijn zo voor het hoogseizoen …
-
Ontstickerd en op Marktplaats gezet: https://link.marktplaats.nl/m2254731172 ... nt=app_iosBusFreakRotterdam schreef: ↑wo 23 apr 2025, 18:25Waar zijn de blauwe Hopper busjes gebleven? Die worden ingezet voor het Hoppervervoer en als die weg zijn zo voor het hoogseizoen …
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vandaag heen en weer met de 340 gereisd tussen Hoofddorp en Haarlem; op de heenweg een bus moeten laten gaan, omdat die al propvol aankwam in Hoofddorp. De volgende bus ging nog wel, maar had ook best staanplaatsen.
Op de terugweg ging het mis bij de halte Hoofddorp Centrum; daar stapte een groep van ca. 15 jeugdigen in (ik zal verder niet generaliseren) via de achterdeur in, terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren en meerdere checkten ook niet in. Dat werd de chauffeuse iets te gortig en maande de hele groep aan om weer naar buiten te gaan. Daar werd geen gehoor aan gegeven en de opmerkingen vlogen door de bussen heen. Geheel toevallig kwam er een motoragent voorbij, die werd aangehouden door de chauffeur om dit op te lossen. Met enige dwang lukte het toen wel en degene die wel ingecheckt waren mochten blijven staan in de bus en de andere mochten de volgende nemen.
Op de terugweg ging het mis bij de halte Hoofddorp Centrum; daar stapte een groep van ca. 15 jeugdigen in (ik zal verder niet generaliseren) via de achterdeur in, terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren en meerdere checkten ook niet in. Dat werd de chauffeuse iets te gortig en maande de hele groep aan om weer naar buiten te gaan. Daar werd geen gehoor aan gegeven en de opmerkingen vlogen door de bussen heen. Geheel toevallig kwam er een motoragent voorbij, die werd aangehouden door de chauffeur om dit op te lossen. Met enige dwang lukte het toen wel en degene die wel ingecheckt waren mochten blijven staan in de bus en de andere mochten de volgende nemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Is er ergens een filmpje waar haar omroepstem te horen is?TLP schreef: ↑di 15 apr 2025, 19:05 Help, haar foto ook
Betekent dat je op dezelfde rit twee stemmen hebt die de haltes gaan omroepen, omdat ze nog nie tallemaal zijn ingesproken door de nieuwe stem?maurits-07 schreef: ↑ma 21 apr 2025, 19:30 Hermes Eindhoven heeft ook de nieuwe algemene omroepberichten van haar.
Aan uitspraak kan dus ook nog wat verbeteren![]()
Beul van de blindegeleidelijn
-
Exact, je hebt een mooi mengelmoesje hier nu. Alle haltes nog de oude stem, dan betreffende halte de nieuwe stem en tussendoor ook nog algemene omroepberichten rondom ov chipkaart en inchecken met de betaalpas.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding