Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Zoals ik elders hier in het forum al schreef zijn de geplande grootschalige werken tussen Köln en Bonn op korte termijn door DB Infra Go afgelast. Daardoor komt National Express nu in de problemen, omdat het personeel al elders is ingezet en dus kan de RB48 mogelijk tot eind van dit jaar niet naar Bonn rijden hoewel de lijn gewoon open is.

https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Er zijn weer mooie vooruitzichten voor reizigers tussen Köln en Bonn via de linke Rheinstrecke: De "Generalsanierung" van februari tot juli 2028 was al bekend, maar nu heeft men bekend gemaakt, dat aansluitend tot eind 2029 meerdere bruggen tussen Köln Hansaring en Köln Süd worden vernieuwd zodat alle treinen via de Südbrücke moeten. Dus voor bijna twee jaar geen doorgaande treinen tussen Köln Hbf en Bonn Hbf...... :X
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf - Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden

En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
ITF
Berichten: 1143
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ITF »

Welk voordeel heeft het omwisselen van de zuidelijke takken van RE 1 en 5?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
cassie127
Berichten: 7241
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Ja die snap ik nou ook niet helemaal. RE 5 kan toch gewoon omgeleid worden zoals je nu bij de RE 1 hebt staan. Daar is geen compleet nieuwe lijnvoering voor nodig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Vooral vanwege het niet kopmaken en toch de rijtijd binnen de perken te houden (vanaf Messe/Deutz direct naar Düsseldorf). En de capaciteit via Kalk Nord is te weinig voor 2 uur treinen per uur per richting.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

TomSteyl schreef: za 29 mar 2025, 12:25 Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf - Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden

En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
Je vraagt te veel flexibiliteit van spoorwegen, welke al met het dagelijkse kost zijn overbelast.... ;)

En wat de trams betreft, hier zijn de tegenargumenten vooral de enkelspoor op lijn 18, de beperkte capaciteiten in Bonn om te keren en het drukke kruispunt Barbarossaplatz in Köln.
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Ik vraag me af als ze optie Kalk-Nord niet zullen doen, hoe het er dan uitziet. Opties met kopmaken of Köln Hbf/Messe-Deutz helemaal overslaan lijkt me bijna onmogelijk. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is echt alles via de lijn ten oosten van de Rijn te pompen, maar daar zullen ze ter linkerzijde allerminst blij mee zijn.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Dat met Köln volledig overslaan heeft men ooit al gedaan. De RE5 reed toen nonstop van Brühl naar Leverkusen-Mitte....

Als wij het al over werken hebben... Tussen 2. en 19. Mei is Köln Hbf. vanuit het westen helemaal niet bereikbaar vanwege omschakelen op digitale beveiliging:

https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... 71158.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13278
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

De 21e eeuw heeft ook eindelijk Köln bereikt hoor *O*
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... gehen.html

Vanaf dienstregeling 2026, ingaande op 14 december 2025 gaat de S6 weer doorgaand rijden tussen Essen, Düsseldorf en Köln.
-
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... hrbar.html

Het was de bedoeling dat Marienheide-Lüdenscheid (RB25) vanaf 1 mei heropend zou worden, maar Marienheide-Lüdenscheid wordt pas vanaf 30 juni heropend.
-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Dionysusnu »

Slaat TCS in dit geval op Train Charter Services? Dat komt een beetje uit de lucht vallen. :shock:
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Op DSO wordt gespeculeerd dat het TCS-101 met n-Wagen van GfF worden.
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Zou leuk zijn om die in Venlo te zien :Y
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gydo »

en-es schreef: vr 18 apr 2025, 09:20 Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Er wordt ook gesproken over inzet van de BR426...:)
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

Is dat wel toegelaten van/naar Venlo !? :shock:
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gydo »

ICE11 schreef: do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
Ik vind dit erg interessant en leuk om te horen, neemt TCS een deel van de ritten met die twee omlopen over?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3833
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Tom024 »

Even terugscrollen leert een hoop: viewtopic.php?p=868442#p868442
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Gydo schreef: vr 18 apr 2025, 17:45
en-es schreef: vr 18 apr 2025, 09:20 Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Er wordt ook gesproken over inzet van de BR426...:)
Afbeelding
Deze hokken? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

BR 426.1 zou ook leuk zijn :mrgreen:
RobertT
Berichten: 667
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

ICE11 schreef: do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
Mooi,terugkeer van de uursdienst vanuit Venlo.Wellicht bevielen de vervangende bussen toch niet zo goed.
Ook goed trouwens dat er een rit bijkomt,namelijk die van 23.05 uit Venlo.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Alleen de reizigers tussen Wuppertal en Hamm blijven de dupe, want daar rijdt de RE13 steeds nog maar 1x/2uur en de parallel rijdende RE7 is inmiddels ook chronisch onbetrouwbaar.

Wat het materieel betreft blijft het afwachten, in ieder geval heeft DB Gebrauchtzug genoeg materieel wat naar Venlo mag (mogen de 426 dat überhaupt?) en de TCS-101 worden eigenlijk ook regelmatig gebruikt, bij voorbeeld voor treinen voor voetbalsupporters of iedere weekend de "Säuferzüge" naar de Mosel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten