
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Alleen deze halte is op een bedrijventerrein. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, dat is het haltepaar op de Kayersdijk, waartegen geen bezwaar bestaat. Het haltepaar Hofveld aan de Ravenstraat is in een woonwijk. Maar het is daar zo ruim opgezet dat een bezwaar ertegen mij een raadsel is. Eén van de benodigde haltekommen ligt er nota bene al.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is dat al definitief?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nou, de parkeerhaven is ongeschikt als bushalte. Om er een goede bushalte er van te kunnen maken moet de middengeleider weg en een perron aangelegd worden en voorzien worden van beton.
En dan zie ik gelijk de situatie waar bezwaar tegen gemaakt wordt: achteruit gang van woongenot doordat een beschermende middengeleider weg is. En het feit dat de bushalte straks automatisch overstekende passagiers opleveren die gevaarlijke capriolen uithalen en, als laatste, toch inkijk in de woning omdat er geen voortuin is.
Maar om op die weg een halte aan te leggen zul je een stuk van de rijbaanscheiding op moeten geven.
En dan zie ik gelijk de situatie waar bezwaar tegen gemaakt wordt: achteruit gang van woongenot doordat een beschermende middengeleider weg is. En het feit dat de bushalte straks automatisch overstekende passagiers opleveren die gevaarlijke capriolen uithalen en, als laatste, toch inkijk in de woning omdat er geen voortuin is.
Maar om op die weg een halte aan te leggen zul je een stuk van de rijbaanscheiding op moeten geven.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb weer eens niet verder gelezen dan mijn neus breed is.diederickx schreef: ↑zo 27 apr 2025, 08:52 Nee, dat is het haltepaar op de Kayersdijk, waartegen geen bezwaar bestaat. Het haltepaar Hofveld aan de Ravenstraat is in een woonwijk. Maar het is daar zo ruim opgezet dat een bezwaar ertegen mij een raadsel is. Eén van de benodigde haltekommen ligt er nota bene al.

Sowwy.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Sowwy 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 557
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nou ja, ik ga betogen dat de halte mijn woongenot verhoogt.gkw1969 schreef: ↑zo 27 apr 2025, 14:25 Nou, de parkeerhaven is ongeschikt als bushalte. Om er een goede bushalte er van te kunnen maken moet de middengeleider weg en een perron aangelegd worden en voorzien worden van beton.
En dan zie ik gelijk de situatie waar bezwaar tegen gemaakt wordt: achteruit gang van woongenot doordat een beschermende middengeleider weg is. En het feit dat de bushalte straks automatisch overstekende passagiers opleveren die gevaarlijke capriolen uithalen en, als laatste, toch inkijk in de woning omdat er geen voortuin is.
Maar om op die weg een halte aan te leggen zul je een stuk van de rijbaanscheiding op moeten geven.
Eerlijk gezegd volg ik jouw redenen niet helemaal. Inkijk moet geregeld kunnen worden met wat groen, rare capriolen zal wel meevallen met het beperkte aantal reizigers per halte en de middengeleider kan gewoon blijven met een gat erin voor voetgangers en/of een verhoogde halte ter bescherming. Misschien moet je aan een drukke weg wonen om het aantal capriolen te zien dat automobilisten uithalen.
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik kan je vertellen, als iemand die bij het keerpunt woont van 2 buslijnen, dat het voor een hobbyist leuk is maar. Ik kan me heel goed voorstellen, zeker als het een drukke halte wordt met veel in- en uitstappers, dat je als notoire automobilist het vrij snel zat bent dat ieder half uur de bus voor je raam staat. En zeker als het een haltekom is bestaat de kans dat het ook nog eens gebruikt gaat worden als de bus te vroeg is.
Je moet de bezwaren zien vanuit iemand die eigenlijk niks met bussen heeft.
Wat betreft groen.... dan heb je nog niet gezien waar de halte zich bevindt. Er is namelijk geen voortuin en dus kun je er geen groen in de tuin plaatsen. De voordeur en het raam zitten direct aan het trottoir. Een gat van 12 meter in de middengeleider aangezien het perron, vanwege toegankelijkheid, zodanig breed wordt dat de gehele tussenstrook weg moet op die plek wil je gebruik maken van de haltekom.
Dus ik kan me het bezwaar goed indenken vanuit het oogpunt van iemand die 2 auto's voor de deur heeft staan en de bus alleen maar ziet als iemand die zijn plek op de weg inpikt.
Je moet de bezwaren zien vanuit iemand die eigenlijk niks met bussen heeft.
Wat betreft groen.... dan heb je nog niet gezien waar de halte zich bevindt. Er is namelijk geen voortuin en dus kun je er geen groen in de tuin plaatsen. De voordeur en het raam zitten direct aan het trottoir. Een gat van 12 meter in de middengeleider aangezien het perron, vanwege toegankelijkheid, zodanig breed wordt dat de gehele tussenstrook weg moet op die plek wil je gebruik maken van de haltekom.
Dus ik kan me het bezwaar goed indenken vanuit het oogpunt van iemand die 2 auto's voor de deur heeft staan en de bus alleen maar ziet als iemand die zijn plek op de weg inpikt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vlak voor busstation Apeldoorn heeft zojuist een ComfortRRReis BYD het begeven(al denk ik zeker niet definitief) maar ik kon even niet zien welk lijnnummer het was aangezien de technische dienst en 'verkeersregelaars' van RRReis zelf erbij stonden. In elk geval deed de bus niets meer vlak voor je het kruispunt op gaat.
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik ben misschien wat cynischer aangelegd maar ik zie de bezwaren over het algemeen vanuit iemand die op de verjaardag de mond vol heeft over zaken als openbaar vervoer en woningnood, maar tegelijkertijd tot aan de Raad van State procedeert tegen een bus door de straat, een halte voor de deur of een nieuwe woonwijk in de achtertuin.
En misschien juist omdat we uit rechtsstatelijkheid en beleefdheid zo ontvankelijk voor deze bezwaren zijn, ook met de wetenschap dat ze grotendeels kansloos zijn, geven we mensen het idee dat ze niet alleen inspraak, maar ook het laatste woord hebben over wat er met de openbare ruimte in hun onmiddellijke nabijheid gebeurt.
Feed the childrens
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ze zouden toch SnelRRReis worden? Of is dat gewijzigd nu ze 12 in plaats van 13,5 meter zijn geworden?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wad doet dat briefje Qbuzz 1132 nog achter de voorrruit? 

- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 620 (Harderwijk-Amersfoort) is stilletjes opgeheven vanaf deze vakantie. Er maakte nauwelijks scholieren gebruik van de lijn en er zijn voldoende geschikte alternatieven.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Even voor de wiki: welke datum reed de lijn voor het laatst?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik denk dan 17 april.
Dinsdag 22 april begon de vakantie (volgens het nieuwsbericht op rrreis.nl), ma 21 april was Tweede Paasdag en vr 18 april was Goede Vrijdag, toen was daar geen les.
Dinsdag 22 april begon de vakantie (volgens het nieuwsbericht op rrreis.nl), ma 21 april was Tweede Paasdag en vr 18 april was Goede Vrijdag, toen was daar geen les.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geldt dit ook voor lijn 625, Zeewolde-Amf? Daarvoor kan ik in de reisinfo geen dienstregeling meer vinden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, die staat gewoon met dienstregeling in o.a. de OVinfo-app. Op de RRReis-site ontbreken alle lijnen van IJV na 4 mei.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hm, je hebt gelijk, in OVInfo staat 'ie wel. Via de dienstregelingszoeker van CXX en de site van RRReis krijg ik geen resultaten. (En eerder via 9292 ook niet, maar ik denk dat ik daarmee op een vakantiedag heb zitten kijken
)

-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is EBS ook nog voornemens om in de nieuwe dienstregeling de 215 naar Kampen te verlengen naar Pieter Zandt? Ruimte zat nog in de bus en dan kun je mooi een aantal ritten van de 681 schrappen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geen idee. Je zou het allicht eens bij hen kunnen aankaarten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
17 april inderdaad. Enkel 620 vervalt, wat de reizigers aantallen zijn van de 625 weet ik niet, maar richting Zeewolde zijn de alternatieven ook minder geschikt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 557
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die bussen op de 681 waren een aantal jaar geleden erg goed bezet. En of het bevordelijk voor het succes van de 215 is om daar de Urker schooljeugd bij in te stoppen, kun je je ook afvragen.
-
- Berichten: 557
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijkt mij logisch. Deze buslijn diende om vrijgemaakt-gereformeerde leerlingen uit de kerken van Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk naar de vrijgemaakt-gereformeerde school te brengen, maar inmiddels gaan deze leerlingen naar de algemeen-christelijke scholen doordat de vrijgemaakt-gereformeerden een stuk progressiever zijn geworden en de eigen minizuil niet meer bestaat.
De reizigersaantallen waren inderdaad minimaal, ik vermoed <1 reiziger per rit vanuit Putten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten