Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Misschien een gekke vraag, maar hoe staat het eigenlijk met de automaten op deze lijn? Connexxion heeft altijd NS-automaten gehuurd (nooit eigen automaten), terwijl Keolis juist op haar lijnen die blauwe CCV-automaten in gebruik heeft.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TomSteyl schreef: ↑do 01 mei 2025, 06:52
Misschien een gekke vraag, maar hoe staat het eigenlijk met de automaten op deze lijn? Connexxion heeft altijd NS-automaten gehuurd (nooit eigen automaten), terwijl Keolis juist op haar lijnen die blauwe CCV-automaten in gebruik heeft.
Welke automaten bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Waarschijnlijk val ik hiermee de toegewijde Apekop-fans aan maar het is toch bizar dat een Plan V terug in de dienst moet omdat er oprecht niks anders (contractueel) te lenen/leasen viel. :’)
En dan nog de dubbeldekkers waarvan niemand lijkt te weten wat het plan wordt.
Apekop-fans: come at me. Jullie kunnen allemaal [*iets wat niet meer gezegd mag worden omdat ik al eens ben gewaarschuwd door een admin*]
Bekijk het even uit het standpunt van de niet-treinenfan-reiziger.
De achteruitgang van plan V t.o.v. Protos zit hem vooral in de ongelijkvloerse instap. Wat dat betreft zal SGM, ICM, DM'90, VIRM en DD[AR/M/Z] je ook niet verder helpen.
Vziw zijn van NS alleen SLT/SNG/FFF en ICNG gelijkvloers, en de regionale vervoerders zitten ook niet ruim in hun materieel.
Voor de rest: Dat het er wat gedateerd uit ziet, geen airco en iets langzamer optrekken zijn luxeproblemen. En ik denk dat velen de banken van plan V kunnen waarderen over zeg een SNG.
Visgraatmodel schreef: ↑vr 02 mei 2025, 04:44
Waarschijnlijk val ik hiermee de toegewijde Apekop-fans aan maar het is toch bizar dat een Plan V terug in de dienst moet omdat er oprecht niks anders (contractueel) te lenen/leasen viel. :’)
En dan nog de dubbeldekkers waarvan niemand lijkt te weten wat het plan wordt.
Apekop-fans: come at me. Jullie kunnen allemaal [*iets wat niet meer gezegd mag worden omdat ik al eens ben gewaarschuwd door een admin*]
Waarvoor die laatste alinea? Die tekst voegt niets toe, of je moet bewust de boel op scherp willen zetten.
Voor het overige: ergens even een treinstel leasen is niet zomaar geregeld (kijk naar de lijn van Venlo naar Mönchengladbach, waar nu stokoude N-wagens worden ingezet bij gebrek aan beter); ik vind dat Keolis dit zo prima heeft opgelost.
Ik denk dat de inzet van een Mat'64 laat zien wat de aanbestedingen doen met het aanhouden van voldoende reserve in het materieelpark. Vaak kan een treindienst in een kleine concessie als deze precies uit met het aantal beschikbare treinstellen, en wanneer er dan een treinstel niet inzetbaar is vanwege onderhoud, schade of iets anders, is er direct nul reserve. Het gebrek aan geschikt reservematerieel is ook de grootste achterliggende reden voor de gebrekkige betrouwbaarheid van de RB61 en RE19.
Bij de RE13 is de materieelinzet wat minder complex dankzij de schakelbare bovenleiding in Venlo (je hebt geen materieel nodig dat verschillende bovenleidingsspanningen moet kunnen verwerken), maar er is elders in de organisatie van Eurobahn krapte die alleen de inhuur van een extern bedrijf kon oplossen. En zo'n kleine speler heeft niet direct genoeg geld om hagelnieuwe treinen te bestellen. Wel ben ik van mening dat we die bedrijfjes zoals TCS en Train Rental International dankbaar moeten zijn dat ze in de gaten willen springen die ontstaan door bijvoorbeeld terugroepacties of kinderziektes aan modern materieel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArrivaBas schreef: ↑vr 02 mei 2025, 08:23
Ik denk dat de inzet van een Mat'64 laat zien wat de aanbestedingen doen met het aanhouden van voldoende reserve in het materieelpark. Vaak kan een treindienst in een kleine concessie als deze precies uit met het aantal beschikbare treinstellen, en wanneer er dan een treinstel niet inzetbaar is vanwege onderhoud, schade of iets anders, is er direct nul reserve. Het gebrek aan geschikt reservematerieel is ook de grootste achterliggende reden voor de gebrekkige betrouwbaarheid van de RB61 en RE19.
Bij de RE13 is de materieelinzet wat minder complex dankzij de schakelbare bovenleiding in Venlo (je hebt geen materieel nodig dat verschillende bovenleidingsspanningen moet kunnen verwerken), maar er is elders in de organisatie van Eurobahn krapte die alleen de inhuur van een extern bedrijf kon oplossen. En zo'n kleine speler heeft niet direct genoeg geld om hagelnieuwe treinen te bestellen. Wel ben ik van mening dat we die bedrijfjes zoals TCS en Train Rental International dankbaar moeten zijn dat ze in de gaten willen springen die ontstaan door bijvoorbeeld terugroepacties of kinderziektes aan modern materieel.
Het is blijkbaar nog niet genoemd in dit topic, maar de mat '64 krijgt standaard een servicemedewerker met instapplank aan boord. Het grootste toegankelijkheidverlies zit 'm denk ik in het gebrek aan (vooral visuele) reisinformatie onderweg.
waldo79 schreef: ↑vr 02 mei 2025, 09:52
Bovendien is er elk half uur een gelijkvloerse trein beschikbaar. Alleen een aantal slagen naar Barneveld Zuid worden met de V gereden.
Drie keer per uur toch zelfs? De pendel naar Barneveld Zuid bestaat immers uit twee omlopen bij mijn weten.
Wat dat betreft heel netjes geregeld dan dat ze ook voor die ene niet gelijkvloerse trein per uur hebben gezorgd dat iedereen gewoon mee kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dionysusnu schreef: ↑vr 02 mei 2025, 11:17
Het is blijkbaar nog niet genoemd in dit topic, maar de mat '64 krijgt standaard een servicemedewerker met instapplank aan boord. Het grootste toegankelijkheidverlies zit 'm denk ik in het gebrek aan (vooral visuele) reisinformatie onderweg.
Als bijvoorbeeld de technologie wel eens hapert dan heb je ook gewoon te doen met de old school reisinfo ipv visueel en daar is niks mis mee (beter iets dan niets) net als bijv. betaalautomaten het niet doen is het handig dat je nog een backup plan hebt door met cash te betalen) alleen sommige generaties zijn het niet gewend want die zijn opgegroeid met technologie.
Laatst gewijzigd door MichOV op vr 02 mei 2025, 13:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Dionysusnu schreef: ↑vr 02 mei 2025, 11:17
Het is blijkbaar nog niet genoemd in dit topic, maar de mat '64 krijgt standaard een servicemedewerker met instapplank aan boord. Het grootste toegankelijkheidverlies zit 'm denk ik in het gebrek aan (vooral visuele) reisinformatie onderweg.
Dan zie ik totaal geen bezwaar in de inzet van mat64.
Visgraatmodel schreef: ↑vr 02 mei 2025, 04:44
En dan nog de dubbeldekkers waarvan niemand lijkt te weten wat het plan wordt.
Dat plan was op de 1e van afgelopen maand al bereikt. (voor diegenen die nu de hint nog niet snappen: HET WAS EEN 1 APRIL GRAP)
Die twee DDAR rijtuigen die Keolis heeft overgenomen zijn geen 1 april, ze hebben een Keolis logo ontvangen en zijn begin maart al overgenomen, dus dat was geen 1 april grap...
Laatst gewijzigd door Gydo op za 03 mei 2025, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Die stickers kunnen ook gewoon onderdeel zijn van die 1 april grap en een 1 april grap hoeft ook niet perse op 1 april te gebeuren. Je kan ook gewoon van te voren al iets de wereld in slingeren om vervolgens op 1 april bekend te maken dat het een grap was. En om heel eerlijk te zijn kon het toch niet heel serieus genomen worden dat Keolis ook daadwerkelijk iets met die 2 rijtuigen ging doen?
Je kan ook gewoon misinformatie verspreiden. Grappig hè?
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat Keolis daarvoor 2 rijtuigen zou kopen, én bestickeren, én een maand daarna nog steeds in beheer zou hebben. Kan aan mij liggen.