Vias RE19 Arnhem Emmerich
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Zonet in Duisburg in stel 2305 gestapt, wat in principe een NL-geschikt stel is. Het oorspronkelijke plan was met de ICE 120 de grens over, maar dat lukte door een bovenleidingsstoring niet. Als ik hiermee in Arnhem kom valt het qua vertraging nog best mee.
-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
DB Navigator geeft Arnhem als eindbestemming.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Nou ja, de waslijn doortrekken tot Doetinchem is sowieso een goed idee. Ten eerste omdat elektrisch rijden beter is en ten tweede omdat je al een treinserie hebt die in Doetinchem keert.
Maar goed, kosten en zo.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Ze zijn op die zandbak ook nog eens aan het bouwen dus daar kun je nu niet parkeren. Liggen een hoop sporen daar klaar om ingebouwd te worden 'ergens'. Zal het derde spoor zijn. Dus parkeerplaats vol = naar de Aldi. Of Praest, plek zat bij het kerkje 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Ah, dankje voor de tip. Laatste keer nrw was ook vorig jaar.
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Anders auto in Kleve parkeren, genoeg parkeerruimte daar. Al wordt de RE10 naar Düsseldorf ook steeds onbetrouwbaarder doordat de Lintjes steeds meer onderhoud vragen.
Verder kun je soms in Essen, Dortmund of Wuppertal al voor € 50 overnachten (zonder ontbijt en zonder annuleringsmogelijkheid). Dat is ook nog te overwegen.
Verder kun je soms in Essen, Dortmund of Wuppertal al voor € 50 overnachten (zonder ontbijt en zonder annuleringsmogelijkheid). Dat is ook nog te overwegen.
-
-
- Berichten: 855
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Uiteraard, maar dan ben je niet meer bezig met een quick fix om het vervoer tussen Arnhem en Emmerik betrouwbaarder te maken tijdens de huidige materieel- en personeelsproblemen.
Al kon de DB het traject Hofheim-Bürstadt redelijk snel van waslijn voorzien, dus wie weet.
Deze post werd u gebracht in het kader van de gebruikelijke luchtfietserij op dit forum.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Na 3 weken werkzaamheden en dus geen treinen zijn de dagelijkse 'niet geschikte NL-voertuigen' weer terug. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er tekort is aan personeel? Want als het daadwerkelijk aan de treinen ligt moet je dat in al die treinloze weken wel kunnen oplossen toch in onderhoud/aanpassing?
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Het uitwisselen van materieel kost juist extra personeel, dus als er al sprake is van personeelstekort is dat in het onderhoudsbedrijf. Een storing aan de voor Nederland geschikte treinstellen is dan ook plausibeler, een kleine deelserie met extra technische eisen om op zowel 25 kV als 1500 V te kunnen rijden is immers gevoeliger voor dit soort problemen.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Waarbij gezegd moet worden dar het aantal stellen wat nodig is voor het rijden van alle omlopen zorgt voor nauwelijks reserves.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Er staat vandaag een stam NMBS I10 met fietsafdeling en I11 + 186 in Amersfoort. Lijkt me een perfecte vervanging van missende ritten op de RE19.
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Leuk bedacht. Gaat het alleen niet worden vanwege de hoge kosten van exploitatie met getrokken rijtuigen.
-
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Het was uiteraard een grapje, maar het kan ook op de RE13, dus zeg nooit nooit.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Maar de RE13 is alleen op Duitse spanning.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Dan nog is de reactie van Nitein-Repart wel erg kort door de bocht.
TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Het zal uitmaken dat het verkeersverbond Eurobahn heeft overgenomen en TCS een opdracht heeft verstrekt de uitvallende ritten te versterken.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Sinds wanneer? Zijn die in eigendom van TCS zelf? Dat wist ik niet, wat gaaf

-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Sinds afgelopen maandag en TCS verzorgt de ritten van de RE13 die op de oneven uren vanuit Venlo vertrekken.
-
- Berichten: 855
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
ZIjn die rijtuigen met blauwe streep sinds afgelopen maandag in bezit van TCS, of zijn ze sinds maandag in Nederland toegelaten?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
De ritten die TCS versorgt op de RE 13 worden gereden met N-wagens van GFF, deze mogen tot Venlo rijden (maar niet verder in Nederland)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Dar weet ik dat zijn gehuurde N-wagens van GfF, maar ik bedoelde de IC1 rijtuigen, heeft TCS deze van DB overgenomen (net als ze 72 ICRmh rijtuigen vorig jaar van NS hadden overgenomen)?
-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Hoeveel andere partijen met IC1 rijtuigen zijn er dan behalve DB?
Opmerking: het gaat hopeloos off-topic.
Opmerking: het gaat hopeloos off-topic.
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Wellicht is hier iemand die deze rijtuigen voor RE19 wil gebruiken? Of die denkt dat het gaat gebeuren. Maar inderdaad off topic.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Omdat VIAS niet genoeg treinstellen beschikbaar heeft worden tussen 12.05. en 27.06.25 twee spitsritten op de RE19 (vertrek 6:35 Emmerich en 16:12 Düsseldorf) door een andere vervoerder (welke is nog onbekend, maar de rijtuigen zullen "niet rolstoeltoegangelijk" zijn, dus vermoedelijk n-Wagen) gereden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten