Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
TffpaA schreef: ↑wo 16 apr 2025, 11:51
Maurits van Witsen leeft nog (97 inmiddels!) en is nog altijd even bij de pinken als vroeger. Ik genoot vroeger van zijn vele zwart-witfoto's uit de jaren '40 en '50 die in Op de Rails verschenen.
En o ja, hij heeft zijn mening over het mogelijke verdwijnen van lijn 3 gegeven. Een mening waarin ik me wel kan vinden:
Het ligt misschien ook aan de media. Het opheffen van een lijn ligt natuurlijk gevoelig, terwijl alle verbeteringen op relaties waar nu nog niet zoveel op gereisd wordt er ook nu geen reizigier op tramhaltes te vinden is die je een sappig citaatje kan ontlokken over hoe graag hij naar Amsterdam-Zuid wil reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wanneer is een metro te druk? Een metro heeft normaliter niet heel veel zitplaatsen en is zo ingericht dat reizigers ook prima staand vervoerd kunnen worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef: ↑vr 18 apr 2025, 07:40
Wanneer is een metro te druk?
Retorisch natuurlijk, maar ik zou denken als er meer reizigers mee willen dan er zit- én staanplaatsen zijn. Smeltregen vertelt ons verder niet of dat het geval was met het enkeltje M7 om negen uur 's avonds op donderdag...
Meltrain schreef: ↑do 17 apr 2025, 21:06
Ook om 21:00 heeft een losse M7 op lijn 51 meer reizigers dan zitplaatsen.
De ervaring leert dat een enkele M7 in de daluren prima kan op lijn 50 en 51. Lijn 54 daarentegen is wat krapper en lijn 53 vooral in de "spits"richting. Dus in de avonduren zal lijn 53 vooral druk zijn richting Gaasperplas, maar het past allemaal prima.
Zoals ook gezegd... een zitplaats in de metro hebben, zeker metro's met langsbanken is zeker niet waar men vanuit gaat bij de aanschaf van deze metro's.
Deze link werkt niet meer en ook via de site van het GVB is het vervoerplan zelf niet (meer) te vinden. (Er is wel een nieuwsbericht te vinden, maar daar staat weer een verwijzing naar een site van de gemeente in, die weer verwijst naar deze dode link.)
Heeft iemand het vervoerplan toevallig opgeslagen en zou dat willen delen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Er staan momenteel 9+7 bussen op naam, geloof ik. (En 17+15 op kenteken.) Je kunt ze al enkele maanden instructie zien rijden in de stad. En het is bovendien niet bepaald de eerste elektrische bus in de vloot. Hoeveel instructie kan een ervaren chauffeur nodig hebben?
Bus 21 heeft sinds maart twee westelijke eindpunten. De nieuwe eindhalte wordt op de bus aangeduid als 'Geuzenveld De Eendracht', in redelijk kleine letters. De oude hield de eerste week 'Geuzenveld', toen werd het 'Geuzenveld de Savornin Lohmanstraat [voorkant, t/m de i zijkant] in piepkleine letters [zonder stok 5 pixels hoog], Vandaag was het op de drie bussen die ik zag weer teruggedraaid.
project 17G – budgetreservering
Voorgesteld besluit:
1 Voor te bereiden op vernieuwing van de tramvloot voor de uitvoering van de concessie Amsterdam.
• Door:
2 Budget ter hoogte van € 391,3 miljoen, op basis van kapitaallasten, te reserveren voor investeringen in het
nieuwe voertuig of daarmee samenhangende investeringen zoals:
Aanschaf van nieuwe voertuigen
Reserveonderdelen nieuwe voertuigen
VAT kosten
Implementatiekosten
Aanpassingen aan onderhoudslocaties en magazijn
Aanpassingen aan stallingscapaciteit en faciliteiten
Projectrisico’s
3c Vaststellen reglement van orde regioraad