Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door MetroRET »

https://busposities.nl/materieel/KEO/YutongU18

Dat is digitaal dan netjes opgevangen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Versterkingsritten worden niet op de radar getoond omdat je niet op een omloop rijdt.
IIVQ
Berichten: 1895
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door IIVQ »

(Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40630
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Gezien de lijnen waarop de versterking reed en het feit dat er op de betreffende avond een treinstremming was door blikseminslag zullen die versterkingsritten niet van tevoren gepland zijn geweest. Tenzij Keolis ook het weer plant :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BasGeluk
Berichten: 313
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door BasGeluk »

Wel bijzonder dat er personeel was om die ongeplande extra ritten te rijden. Dat terwijl de gewone dienstregeling uitvoeren niet lukt met al die vervallen ritten.
Gr BasG
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40630
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

De situatie in het westen en oosten van de provincie Utrecht is momenteel totaal verschillend. Maargoed, laten we dat in het topic over de huidige concessie houden.

Voor de liefhebbers is hier het advies van het ROCOV op de dienstregeling 2026 trouwens. Was weer een behoorlijke kluif om op te stellen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 557
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Philip »

Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
sirvinniei
Berichten: 3773
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door sirvinniei »

Interessant. Mijn eerdere bezwaren over de halte bij Klp zijn zo te zien ovok meegenomen in het rocov advies. Wat betreft de verbinding Woudenberg/Scherpenzeel-Utrecht: is het niet nog sneller om vanuit die richting aan te sluiten op Maarn?
Ik heb geen onderschrift
BasGeluk
Berichten: 313
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door BasGeluk »

Philip schreef: di 10 jun 2025, 21:58 Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
Het idee was dat lijn (2)15 naar de nieuwe wijk Vathorst Bovenduist gaat rijden. Zo stond het in elk geval in het laatste vervoersplan. Dus dan kan deze lijn niet naar Nijkerk.
Gr BasG
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ovVeluwe »

IIVQ schreef: di 10 jun 2025, 19:12 (Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
In dit geval is het een ongeplande rit en wordt er gewoon via een losse rit op het lijnnummer gereden. Dit gebeurt tevens ook tijdens instructieritten, anders zouden er veel meer dienstritten van Utrecht bij de TVV ambassadors op busposities staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Het plan van ROCOV m.b.t. lijn 326 in Mijdrecht/Wilnis vind ik wel interessant. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
BasGeluk
Berichten: 313
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door BasGeluk »

Daniel schreef: di 10 jun 2025, 21:19 Voor de liefhebbers is hier het advies van het ROCOV op de dienstregeling 2026 trouwens. Was weer een behoorlijke kluif om op te stellen ;)
Als lijn 15 vanuit Vathorst naar Nijkerk gaat rijden, zoals voorgesteld door het ROCOV, wat voor verbinding is er dan bedacht om Bovenduist (de nieuwe wijk bij Vathorst) te bedienen? Het idee vanuit Syntus was namelijk om lijn 15 door te trekken naar deze nieuwe wijk.
Gr BasG
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40630
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Een andere lijn in Vathorst? Lijn 15 naar Nijkerk is het meest logisch gezien je kunt afstemmen met 101, maar dat betekent dat je ook de route van 5 in Vathorst overneemt (want 101 gaat ook over de zuidoostelijke ring)
Dan zou 5 naar Bovenduist door kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 100 gasten