Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
MetroRET

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door MetroRET »

https://busposities.nl/materieel/KEO/YutongU18

Dat is digitaal dan netjes opgevangen.
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

Versterkingsritten worden niet op de radar getoond omdat je niet op een omloop rijdt.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

(Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Gezien de lijnen waarop de versterking reed en het feit dat er op de betreffende avond een treinstremming was door blikseminslag zullen die versterkingsritten niet van tevoren gepland zijn geweest. Tenzij Keolis ook het weer plant :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Wel bijzonder dat er personeel was om die ongeplande extra ritten te rijden. Dat terwijl de gewone dienstregeling uitvoeren niet lukt met al die vervallen ritten.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De situatie in het westen en oosten van de provincie Utrecht is momenteel totaal verschillend. Maargoed, laten we dat in het topic over de huidige concessie houden.

Voor de liefhebbers is hier het advies van het ROCOV op de dienstregeling 2026 trouwens. Was weer een behoorlijke kluif om op te stellen ;)
Schapekop in de Keistad

Philip

Bericht door Philip »

Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Interessant. Mijn eerdere bezwaren over de halte bij Klp zijn zo te zien ovok meegenomen in het rocov advies. Wat betreft de verbinding Woudenberg/Scherpenzeel-Utrecht: is het niet nog sneller om vanuit die richting aan te sluiten op Maarn?
Ik heb geen onderschrift
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Philip schreef: di 10 jun 2025, 21:58 Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
Het idee was dat lijn (2)15 naar de nieuwe wijk Vathorst Bovenduist gaat rijden. Zo stond het in elk geval in het laatste vervoersplan. Dus dan kan deze lijn niet naar Nijkerk.
Gr BasG
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

IIVQ schreef: di 10 jun 2025, 19:12 (Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
In dit geval is het een ongeplande rit en wordt er gewoon via een losse rit op het lijnnummer gereden. Dit gebeurt tevens ook tijdens instructieritten, anders zouden er veel meer dienstritten van Utrecht bij de TVV ambassadors op busposities staan.
Meltrain
Donateur

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Goede suggesties van het ROCOV. :pos: Vooral het idee in Mijdrecht spreekt mij erg aan.
Op lijn 376 wordt een verhoging van de frequentie op zondag naar 2x/uur voorgesteld. Het ROCOV ziet hiernaar geen vraag in het streng gelovige Bunschoten-Spakenburg en adviseert deze DRU op een zinvoller plek elders in de concessie in te zetten.
_O-
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Ik heb geen onderschrift
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef: za 14 jun 2025, 15:45 Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Correctie: leest mee op dit forum en houdt dingen in het achterhoofd. Al kwam de opmerking over Bunschoten elders vandaan.
Schapekop in de Keistad

Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het plan van ROCOV m.b.t. lijn 326 in Mijdrecht/Wilnis vind ik wel interessant. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Daniel schreef: di 10 jun 2025, 21:19 Voor de liefhebbers is hier het advies van het ROCOV op de dienstregeling 2026 trouwens. Was weer een behoorlijke kluif om op te stellen ;)
Als lijn 15 vanuit Vathorst naar Nijkerk gaat rijden, zoals voorgesteld door het ROCOV, wat voor verbinding is er dan bedacht om Bovenduist (de nieuwe wijk bij Vathorst) te bedienen? Het idee vanuit Syntus was namelijk om lijn 15 door te trekken naar deze nieuwe wijk.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Een andere lijn in Vathorst? Lijn 15 naar Nijkerk is het meest logisch gezien je kunt afstemmen met 101, maar dat betekent dat je ook de route van 5 in Vathorst overneemt (want 101 gaat ook over de zuidoostelijke ring)
Dan zou 5 naar Bovenduist door kunnen.
Schapekop in de Keistad

BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Als je lijn 5 en 15 omwisselt en lijn 5 naar Bovenduist laat gaan, dan komt lijn 5 niet meer bij station Vathorst of rijdt ontzettend om.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ja en 15 wel. In Vathorst rijden dan op alle routes exact evenveel bussen als nu.
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde dus 15 na de Heideweg rechtsaf en over de ring naar het station en Nijkerk, net zoals 101 al doet. En 5 dan na de Heideweg linksaf de ring op en uiteindelijk afslaand naar de Laan van Bovenduist.

Er is geen wet "lijn 5 zal langs station Vathorst rijden" ofzo ;)
Schapekop in de Keistad

BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Er is zeker geen wet. Dat zeg ik ook niet. Het is alleen onhandig dat de pendelbus uit Bovenduist wel naar station Vathorst en het winkelcentrum rijdt en de definitieve bus niet. Dat zal heel goed gecommuniceerd moeten worden aan de potentiële bewoners van Bovenduist. Omdat er ook een nieuwe weg naar de A1 komt is de keus voor de auto snel gemaakt. Deze potentiële reizigers ben je dan definitief kwijt.
Gr BasG
Plaats reactie