Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat zou best weleens kunnen.

En als we het toch over presidenten hebben: na de wereldeconomie aangepakt te hebben en slachtoffer van een aggressieoorlog een mes in de rug te hebben gestoken richt de oranje man in het Witte Huis zich nu op migratie en binnenlandse veiligheid. Dat zal vast goed gaan, immers...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Yep.
Gezellige bedoening daar in De Engeltjes.
Taferelen die me doen denken aan de markt van Drs. P.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ah, de markt, waar een gulden nog een gulden waard is :pos:
Durashift schreef: zo 08 jun 2025, 22:56 Genoeg malloten daar in de USA maar ik zou niet goed weten wat je er nu aan kan hebben om een voormalige President nog iets aan te doen.
Ik waardeer je optimistische gedachte, maar helaas hebben we zelfs in Nederland al ervaring met een idioot die decennia later nog een oud-minister vermoordde vanwege haar beleid toen ze nog minister was...
En blandning av sött och salt.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

O NEE!!1 DE VVD WILT NIET MEER MEE REGEEREN MET DE PVV!1!1!

https://nos.nl/artikel/2570516-yesilgoz ... et-wilders
trolly

Bericht door trolly »

Nou kijk dan toch eens. Wat een buitengewoon helder inzicht opeens. Had ik niet achter haar gezocht. Nee, echt niet. En nu gaat ze dus niet met Timmermans en niet met Wilders regeren? Het blijft spannend.

________________________________________________________________________________________________
Klaasje

Bericht door Klaasje »

Hoe drijf je Timmermans, Jetten en Bontenbal in elkaars armen? Rechts waarschuwt voor links en midden maar bakt er eerst zelf niets van en maakt zichzelf vervolgens irrelevant..
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Gratis tip van Suus aan Nicolien van Vroonhoven: ga eens het Pieterpad lopen. Veel leuker dan de Pieterpartij besturen en je weet tenminste wel wat je volgend jaar te doen hebt.

https://nos.nl/l/2570620
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM

Bericht door VIRM »

trolly schreef: ma 09 jun 2025, 19:50 Nou kijk dan toch eens. Wat een buitengewoon helder inzicht opeens. Had ik niet achter haar gezocht. Nee, echt niet. En nu gaat ze dus niet met Timmermans en niet met Wilders regeren? Het blijft spannend.
Terwijl er best een kans is dat ze GL/PvdA nodig kan hebben voor een meerderheid als ze niet met de PVV wil. Maar goed, tot en met oktober kan er nog van alles gebeuren. Maar misschien wel handiger als ze haar opties wat open houdt....? Nu maakt ze het zichzelf erg lastig.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Op zich zou een VVD-loze regering wel eens goed zijn voor het land en de VVD kunnen zijn.
trolly

Bericht door trolly »

Prima idee, dat zouden meer mensen moeten vinden. Voorlopig is het namelijk best lastig een kamermeerderderheid zonder de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (mits in beperkte mate) of de Partij voor de Vrijheid (maar niet voor iedereen) te vormen.

Durashift

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef: ma 09 jun 2025, 03:19

Ik weet niet welke Kennedy Durashift in gedachten heeft, maar degene die ik in gedachten heb is best wel voormalig.
En wijlen.
En ik vermoed dat trolly dezelfde meneer in gedachten had.
Daarom schreef ik ook:
Durashift schreef:(..)De namen die jij noemt zijn, tijdens de incidenten, al president en/of nog te kiezen. (..)
(..)John F. Kennedy (JFK) was de 35e president van de Verenigde Staten. Wanneer hij, samen met zijn vrouw, op 22 november 1963 in een open limousine over Dealey Plaza in Dallas wordt gereden, eindigt zijn presidentschap op dramatische wijze. Er wordt twee keer op hem geschoten, één keer in zijn rug en één keer in zijn hoofd. Hij overleeft de aanslag niet. (..)
https://www.kijkmagazine.nl/vandaag-in/ ... y-aanslag/

Nou, het bloedende oor van Trump weten 'we' vast allemaal nog, tijdens zijn rally om t.z.t. verkozen te worden.

Maar goed, ik had beter waren kunnen schrijven in plaats van de tegenwoordige tijd maar ik doelde met dat woord zijn op het moment van het gebeuren zelf.
trolly schreef:Je krijgt waarom je vraagt, (..)
Het gaat mij om de manier waarop.
(alsof ik niet zou weten wie de genoemde (voormalige) Presidenten van de USA zouden zijn).
trolly

Bericht door trolly »

Leuk dat je dat weet. Misschien kan die kennis een mooi uitgangspunt vormen om geen domme vragen te stellen.

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Groenlinks en de Partij van de Arbeid gaan fuseren *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Dat vind ik niet per se goed nieuws, maar oké.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Voor jou komt binnenkort Rood Vooruit! Je laatste kans om op Ad Melkert te stemmen, waarschijnlijk.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik snap wel waarom ze het doen, maar fan ben ik er niet van.
Dus nie zo gaan lopen te leggen te zitten te doen, Alarguleke. Ik mag er gewoon iets van vinden. :6
Ik stem in oktober overigens gewoon weer Bij1, PvdA/GL is mij te rechts.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Heb ik ook eens gedaan. Ik heb altijd een zwak voor de underdog gehad.

En Simons woonde in dezelfde gemeente als waarin ik toen nog geregistreerd stond, dus hoppa.
en-es

Bericht door en-es »

PVDA/GL te rechts? Dat zal Frans anders zien. Ben benieuwd in hoeverre ze het verschil kunnen maken in de huidige politiek.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vind het al jaren lastig om te kiezen tussen PvdA en GroenLinks, dus voor mij maakt het dit makkelijker.
Durashift

Bericht door Durashift »

Wat mij opviel op radio 1 in de berichten over deze uitslag is dat nergens het opkomstpercentage werd vermeldt of zelfs naar gevraagd:

Gelukkig deelt de nieuwe partij die wel op hun site. Wel, iets meer als de helft van de leden hebben daadwerkelijk gestemd. Kennelijk zitten daar vooral de voorstanders in, het is nu de vraag of de groep die niet heeft gestemd daadwerkelijk ook tegen is of geen mening heeft of ook voor is maar niet kon stemmen om één of andere reden. Maar zo absoluut als dat het voorstanders percentage het doet voorkomen is het dus niet.
(..)De uitslag in cijfers

Opkomst: GroenLinks: 62,9% | PvdA: 58,5%

Voor gezamenlijke deelname verkiezingen:

GroenLinks: 95,0%
PvdA: 93,7%

Voor oprichting nieuwe partij in 2026:

GroenLinks: 89,1%
PvdA: 88,0%

(..)

https://groenlinkspvda.nl/nieuws/uitslag-referendum/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trolly schreef: wo 11 jun 2025, 21:40 Leuk dat je dat weet. Misschien kan die kennis een mooi uitgangspunt vormen om geen domme vragen te stellen.
:neg:
trolly

Bericht door trolly »

Durashift schreef: do 12 jun 2025, 22:10 Wat mij opviel op radio 1 in de berichten over deze uitslag is dat nergens het opkomstpercentage werd vermeldt of zelfs naar gevraagd:

Gelukkig deelt de nieuwe partij die wel op hun site. Wel, iets meer als de helft van de leden hebben daadwerkelijk gestemd. Kennelijk zitten daar vooral de voorstanders in, het is nu de vraag of de groep die niet heeft gestemd daadwerkelijk ook tegen is of geen mening heeft of ook voor is maar niet kon stemmen om één of andere reden. Maar zo absoluut als dat het voorstanders percentage het doet voorkomen is het dus niet.
Je probeert weer iets te insinueren waar je niet helemaal lekker mee wegkomt.

Eigenlijk is het vrij simpel: de enthousiaste voorstanders hebben voor gestemd, de enthousiaste tegenstanders hebben tegen gestemd. Wie het allemaal niet zoveel uitmaakt heeft niet gestemd of z'n lidmaatschap opgezegd. En dan zijn er vast nog een paar mensen die hebben zitten dutten, of die geestelijk of lichamelijk niet bij machte zijn enige actie te ondernemen.

Redeneren vanuit een zwijgende minderheid die passief slachtoffer is van deze fusie is absolute nonsens. Niemand wordt gedwongen lid te worden van een partij, en al helemaal niet om lid te blijven. De PvdA- en GroenLinks-leden zijn daarnaast bovengemiddeld geïnformeerd en politiek betrokken. Dat meer dan de helft van de leden gestemd heeft laat zien dat de nieuwe partij op een breed draagvlak kan rekenen. Dat niet iedereen het met de fusie eens is betekent vooral dat die partij geen eenheidsworst is, en dat pluriformiteit het leidende democratische principe is. Het zou fantastisch zijn als het in elke Nederlandse politieke partij zo toeging.

Oh, en blijven lachen hoor, Durashift *O*

Bemined

Bericht door Bemined »

De Israëlische defensieminister Katz zegt dat Iran "rode lijnen heeft overschreden" door raketten af te vuren op plekken waar veel burgers zijn :X :roll: :s
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De nieuwe staatssecretaris van infra en waterstaat: VVD kamerlid Thierry Aartsen. De minister wordt Robert Tieman, nu voor de BBB bestuurder van het waterschap Delfland.

https://nos.nl/artikel/2571050-eerste-n ... -karremans
Plaats reactie