Spoordienstregeling Duitsland 2026
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
https://www.hln.be/antwerpen/antwerpen- ... ~a6ea9bf1/
DB zou treinpaden hebben aangevraagd in België om Antwerpen - Zaventem - Leuven - Luik - Aken - Keulen te kunnen rijden. Mogen de ICE 3neo's ook over de hsl rijden, want dan kunnen ze hem eigenlijk ook doortrekken naar Rotterdam. Dan zou je mogelijk wel in 3 uur van Rotterdam naar Keulen kunnen gaan.
DB zou treinpaden hebben aangevraagd in België om Antwerpen - Zaventem - Leuven - Luik - Aken - Keulen te kunnen rijden. Mogen de ICE 3neo's ook over de hsl rijden, want dan kunnen ze hem eigenlijk ook doortrekken naar Rotterdam. Dan zou je mogelijk wel in 3 uur van Rotterdam naar Keulen kunnen gaan.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Aan de hand van de tijden 11:01 vertrek en 19:01 vertrek uit Antwerpen, kan er een trein rijden in het pad van de Eurostar naar Londen. Deze vertrekt om x:28 en zou om x:00 aan kunnen komen in Antwerpen. Om 10:28 en 18:28 rijden nu geen Eurostar-treinen naar Londen, het zou kunnen passen met mijn bierviltjesberekening.
-
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Het is wel bijzonder dat een kleine stad als Leuven een ICE-aansluiting krijgt, meestal stoppen ICE's niet in kleine steden met minder dan 100.000 inwoners, uitzonderingen als Fulda daargelaten.tjoektjoek schreef: ↑di 17 jun 2025, 15:43 https://www.hln.be/antwerpen/antwerpen- ... ~a6ea9bf1/
DB zou treinpaden hebben aangevraagd in België om Antwerpen - Zaventem - Leuven - Luik - Aken - Keulen te kunnen rijden. Mogen de ICE 3neo's ook over de hsl rijden, want dan kunnen ze hem eigenlijk ook doortrekken naar Rotterdam. Dan zou je mogelijk wel in 3 uur van Rotterdam naar Keulen kunnen gaan.
-
-
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Neem alsjeblieft eens een kijkje naar deze lijst.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Leuven is daarop geen uitzondering.Nitein-Repart schreef: ↑wo 18 jun 2025, 08:31 Het is wel bijzonder dat een kleine stad als Leuven een ICE-aansluiting krijgt, meestal stoppen ICE's niet in kleine steden met minder dan 100.000 inwoners, uitzonderingen als Fulda daargelaten.
Het zou me ook niet verbazen als er in Luik meer reizigers uit Leuven dan uit Luik de ICE nemen.
-
- Donateur
- Berichten: 900
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
- Locatie: Arnhem
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 23 mei 2025, 18:50
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Eerder bijzonder lijkt mij de korte afstand en reisduur voor een ICE. Het document noemt 2,5 uur reistijd maar met een snel pad zou iets meer dan 2 uur haalbaar moeten zijn. Kortste reguliere ICE-lijn van het net?
-
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
ICE lijn 49 is korter: deze pendelt alleen tussen Köln en Frankfurt en stopt daarbij op alle tussengelegen HSL station; Siegburg, Montabaur, Limburg Süd en Frankfurt Flughafen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
-
- Berichten: 5450
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Mooi dat Antwerpen een ICE krijgt. Maar twee keer per dag en ook nog eens tot Keulen. Maar meer zal het spoorwegnet niet toelaten.
-
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Beschikbaarheid van de ICE3Neo-stellen is nog steeds een beperkende factor in nieuwe internationale treindiensten, ook in 2026. Twee slagen Antwerpen-Köln kunnen met één ICE3Neo-stel gereden worden.
-
-
- Berichten: 494
- Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Mooi initiatief..tjoektjoek schreef: ↑di 17 jun 2025, 15:43 https://www.hln.be/antwerpen/antwerpen- ... ~a6ea9bf1/
DB zou treinpaden hebben aangevraagd in België om Antwerpen - Zaventem - Leuven - Luik - Aken - Keulen te kunnen rijden. Mogen de ICE 3neo's ook over de hsl rijden, want dan kunnen ze hem eigenlijk ook doortrekken naar Rotterdam. Dan zou je mogelijk wel in 3 uur van Rotterdam naar Keulen kunnen gaan.

-
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Blijf eens on-topic alsjeblieft 

-
- Berichten: 5450
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Er is zelfs een mooi toppik om dergelijke ideeën te spuien 

- Vinny
- Berichten: 13840
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Voor wat ik begrijp wordt het station tegenwoordig alleen bediend om het toeristen makkelijker te maken de Duitse Oostzeekust in Usedom te bereiken middels een overstap op regionaal treinverkeer. De ICE zelf gaat ook naar een Oostzee kuststation, maar dan in Rügen: Ostseebad Binz. Dat dorp heeft ook maar 5.488 inwoners.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Maar in het hoogseizoen veel meer 'tijdelijke ' inwoners in de vorm van toeristen. In die zin is het aantal inwoners geen criterium voor de bediening door een hogesnelheidstrein.
- Vinny
- Berichten: 13840
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2026
Ongetwijfeld, alleen voor Züssow zelf lijkt me dat niet te gelden. De ICE stopt daar puur voor de aansluiting op treinen die dan een ander spoor nemen. Best wel handig wel, je hoeft dan niet een eind terug te steken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten