Er zijn best wel mensen die 20 uur per week willen werken, omdat ze een "leuke baan" hebben waar ze niet hun volledige inkomen mee kunnen vergaren.
Wij hadden in de flat een huismeester die filmmaker was, en die was erg blij met de mogelijkheid om 20 uur met enige flexibiliteit te werken, en wij hebben ook een aantal buschauffeurs die een nagelstudio, sierkippenfokkerij of nagelstudio hebben voor het leuk en een busbaan voor het geld, met in extremis een chauffeur die 2h15 werkt.
Voor studenten zijn onder busvervoerders de 12-uurscontracten populair, 2x6 of 3x4 uur per week.
En in deze periode met lage werkloosheid hoef je niet bang zijn over het uitmergelen van personeel, als de NS een contractvorm biedt waar niemand blij van wordt, komt er ook niemand. Wat dat betreft moeten de vakbonden ook eens uit hun jaren '80-modus komen.
Over staken bij de DGP: Ik kan me heel goed voorstellen dat de rechter die staking verbiedt, met hetzelfde argument als dat er een beperkte dienst naar Schiphol moet zijn: disproportionele verstoring van de openbare orde. Er is op Zandvoort geen parkeerruimte beschikbaar, de bussen (ov+touringcar) die er rijden kunnen ±15% vervoeren en de mogelijkheden tot opschalen is heel beperkt, aangezien al meer dan een derde van alle touringcars van Nederland bij de DGP aanwezig is.