Treindiensten Nordrhein Westfalen
- Hainje
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vielen dank!
Oh ja, richting Emmerich reed er ook iets tijdelijks toch?
Heeft daar iemand een dienstregeling van?
Pweeaaaaasee?
Oh ja, richting Emmerich reed er ook iets tijdelijks toch?
Heeft daar iemand een dienstregeling van?
Pweeaaaaasee?
-
- Berichten: 8500
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat is sowieso alleen op werkdagen, omdat het om spitsritten gaat.
-
- Berichten: 7297
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Meer info staat in het topic over de RE 19 zelf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Hainje
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Oh ja, nu zie ik het. Heb ik overheen gescand.
-
- Berichten: 8500
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De publieke agenda voor de volgende vergadering van Go.Rheinland bevat enkele interessante onderwerpen:
- Aanbesteding voor de RB27 te rijden vanaf eind 2026 voor zes jaar (om daarna weer samen met de RE8 aanbesteed te kunnen worden): Gebruikte treinstellen toegelaten, nieuwe haltes Bonn-Ramersdorf West en Bonn-Vilich (vooruitlopend de S13)
- December 2026 eerste stap voor de S-Bahn naar Bonn-Oberkassel door de RB27 via de S-Bahn-sporen tussen Troisdorf en Oberkassel te leiden (1x/uur) en daarboven een Pendel-S-Bahn Bonn-Troisdorf (2x/uur), doorgaande S13 Düren-Bonn Oberkassel pas vanaf 2032 omdat daarvoor nog meer infrastructurele aanpassingen in Troisdorf en Köln nodig zijn.
- Nieuwe station Aachen-Richterich pas in 2029.
- Tijdens de stremming tussen Köln-West en Köln-Süd komt voor de via de Südbrücke omgeleidde treinen een tijdelijke station ter hoogte van het Bonner Wall, waar op de Stadtbahn overgestapt kan worden.
- Heropening Breinig-Eupen, verlenging RB20 naar Euskirchen en elektrificatie Düren-Euskirchen niet voor 2040.
- Als de S6 naar Mönchengladbach rijdt (2032?) wordt de RE7 ingekort tot Köln en in plaats daarvan rijdt de RB27 naar Krefeld.
- Plannen voor het splitsen van de RE9 in een "snelle" en een "trage" trein naar Siegen gaan niet door.
https://gremien.gorheinland.com/tops/?_ ... xZa6o2xIXE
- Aanbesteding voor de RB27 te rijden vanaf eind 2026 voor zes jaar (om daarna weer samen met de RE8 aanbesteed te kunnen worden): Gebruikte treinstellen toegelaten, nieuwe haltes Bonn-Ramersdorf West en Bonn-Vilich (vooruitlopend de S13)
- December 2026 eerste stap voor de S-Bahn naar Bonn-Oberkassel door de RB27 via de S-Bahn-sporen tussen Troisdorf en Oberkassel te leiden (1x/uur) en daarboven een Pendel-S-Bahn Bonn-Troisdorf (2x/uur), doorgaande S13 Düren-Bonn Oberkassel pas vanaf 2032 omdat daarvoor nog meer infrastructurele aanpassingen in Troisdorf en Köln nodig zijn.
- Nieuwe station Aachen-Richterich pas in 2029.
- Tijdens de stremming tussen Köln-West en Köln-Süd komt voor de via de Südbrücke omgeleidde treinen een tijdelijke station ter hoogte van het Bonner Wall, waar op de Stadtbahn overgestapt kan worden.
- Heropening Breinig-Eupen, verlenging RB20 naar Euskirchen en elektrificatie Düren-Euskirchen niet voor 2040.
- Als de S6 naar Mönchengladbach rijdt (2032?) wordt de RE7 ingekort tot Köln en in plaats daarvan rijdt de RB27 naar Krefeld.
- Plannen voor het splitsen van de RE9 in een "snelle" en een "trage" trein naar Siegen gaan niet door.
https://gremien.gorheinland.com/tops/?_ ... xZa6o2xIXE
-
- Berichten: 4095
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ofwel, nog langer dezelfde troep, wat heet de BR425, op de RB27.
Feest
.
Feest

-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In vergelijking met een SNG kan je 100x beter zitten in een BR 425 

Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik zou de RB27 nog een keertje proberen als ik jou was, en dan vooral de hele zit van Mönchengladbach tot Koblenz.
-
- Berichten: 8500
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Krijg je lekker een houten kont van 

- ArrivaBas
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Van Mönchengladbach gezien is het naar Köln Hbf al te lang op die planken. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
- Locatie: Twente
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dan liever een SNG daar...
-
- Berichten: 7297
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De S1 van Osterburken naar Homburg uitzitten is anders met een BR425 best comfortabel in de 1e klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Kleine 2 jaar in Limburg gewoond en met een D Ticket een aantal keer de hele RB 27 gedaan. Heerlijk comfortabel, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer? Prettiger dan de RB 26 aan de andere kant van de Rijn
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Als ik zou moeten kiezen tussen een 425 en andere elektrische regionale treinstellen (442, 460, 462, 1440) dan zal ik altijd voor de 425 kiezen omdat deze binnen nog een gevoel vaan ruimte geeft. 

- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De opdrachtgevers in NRW hebben het contract met TRI voor versterkingsritten, bij voorbeeld voor voetbalmatches, verlengd tot 2035.
En tussen 16.06. en 27.07.25 rijdt TRI een omloop op de RE11 Düsseldorf <> Hamm, daarvoor in de ochtend een RE4 Aachen-Düsseldorf en erna in de avond de RE3 Dortmund <> Düsseldorf.
En tussen 16.06. en 27.07.25 rijdt TRI een omloop op de RE11 Düsseldorf <> Hamm, daarvoor in de ochtend een RE4 Aachen-Düsseldorf en erna in de avond de RE3 Dortmund <> Düsseldorf.
- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Omdat het gebrek aan treinstellen bij de Rurtalbahn steeds erger wordt rijdt nu een Lint van VIAS uit het Odenwald tijdelijk vanuit Düren.
- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Enkele extracten uit het kwaliteitsrapport 2024 van de VRR:
- Top 3 lijnen qua vertragingen: RE7, RE5, RE1
- Top 3 lijnen qua punctualiteit: S4, RB59, RB36
- Top 3 lijnen qua rituitval: RE49, RB39, RB36
- Top 3 lijnen met kortere treinen dan normaal: RE16, RE14, S6
- Top 3 vervoerders volgens mening van de reizigers: TRI, Vias, DB Regio
Hele rapport (pdf, 25 paginas): https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=74243&type=do
- Top 3 lijnen qua vertragingen: RE7, RE5, RE1
- Top 3 lijnen qua punctualiteit: S4, RB59, RB36
- Top 3 lijnen qua rituitval: RE49, RB39, RB36
- Top 3 lijnen met kortere treinen dan normaal: RE16, RE14, S6
- Top 3 vervoerders volgens mening van de reizigers: TRI, Vias, DB Regio
Hele rapport (pdf, 25 paginas): https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=74243&type=do
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9527
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Benieuwd naar het rapport over de RE19 volgend jaar. Daar is het ook al dagelijks drama.ICE11 schreef: ↑ma 23 jun 2025, 22:14 Enkele extracten uit het kwaliteitsrapport 2024 van de VRR:
- Top 3 lijnen qua vertragingen: RE7, RE5, RE1
- Top 3 lijnen qua punctualiteit: S4, RB59, RB36
- Top 3 lijnen qua rituitval: RE49, RB39, RB36
- Top 3 lijnen met kortere treinen dan normaal: RE16, RE14, S6
- Top 3 vervoerders volgens mening van de reizigers: TRI, Vias, DB Regio
Hele rapport (pdf, 25 paginas): https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=74243&type=do
-
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Helemaal mee eens! Volgens mij is het grootste nadeel van die lijn dat ie een hele slinger maakt door NRW. Dat een opgelopen vertraging tussen bijv. Münster en Rheine nog zijn doorwerking heeft op Krefeld - Neuss is echt heel bijzonder. Zou het niet een beter idee zijn om hem rondom Köln of Wuppertal te knippen?regenmaker schreef: ↑ma 23 jun 2025, 22:40 RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9527
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar er zijn zoveel andere lijnen waar het probleem hetzelfde of nog groter is. Eigenlijk zou een top10 beter zijn.

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 7297
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nouja vandaag ziet het er ook niet goed uit (grensoverschrijdend)
De volgende treinen rijden niet:
20009,
20015,
20017,
20019,
20025,
20027,
20029,
20035,
20037,
20039.
20008,
20010,
20012,
20018,
20020,
20022,
20028,
20030,
20032,
20038,
20040.
De volgende treinen rijden niet:
20009,
20015,
20017,
20019,
20025,
20027,
20029,
20035,
20037,
20039.
20008,
20010,
20012,
20018,
20020,
20022,
20028,
20030,
20032,
20038,
20040.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ach, er komt een tijd dat we dit normaal gaan vinden. Of die tijd is er al.
- ICE11
- Berichten: 3440
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het probleem voor de RE7 is vooral de drukke as Hagen-Wuppertal-Köln, met name de langeafstandstreinen daar. En ja, er zijn plannen de RE7 in Köln te laten eindigen en in plaats daarvan de RB27 naar Krefeld te sturen, maar daarvoor moet eerst de S6 tot Grevenbroich (of was het Rommerskirchen?) rijden. Dus het duurt nog.....TomSteyl schreef: ↑wo 25 jun 2025, 07:14Helemaal mee eens! Volgens mij is het grootste nadeel van die lijn dat ie een hele slinger maakt door NRW. Dat een opgelopen vertraging tussen bijv. Münster en Rheine nog zijn doorwerking heeft op Krefeld - Neuss is echt heel bijzonder. Zou het niet een beter idee zijn om hem rondom Köln of Wuppertal te knippen?regenmaker schreef: ↑ma 23 jun 2025, 22:40 RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], nvdw en 7 gasten