Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De Transdev en Keolis hebben zich hiervoor ingeschreven. Mijn voorkeur gaat naar Keolis omdat deze een duidelijke reisinformatie hebben op de monitoren in de bussen. Als er op andere lijnen verder gereden worden geeft deze bij minimaal 3 haltes van tevoren aan op welke lijn die dan verder rijdt. Als Transdev de concessie wint is dat ook goed. Deze bied ook voor meer mogelijkheden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik ben zelf lid van de Nederlandse trolleybus Vereniging. Hiermee ben ik ook van de buitenlandse trolley bedrijven van op de hoogte. Zelf ga ik altijd op vakantie naar Zwitserland. Daar hebben ze meerdere steden met trolleybussen. Met de ontwikkelingen met trolley 2.0 zijn ze in Zwitserland veel verder dan bij ons in Arnhem. Ook daar hebben ze ZE bussen. Die pak ik dus ook mee. Waar netcongestie is wordt aldaar met hybride bussen gereden. Die zijn gedeeltelijk elektrisch. Ze kunnen voor deze wel CNG bussen toestaan voor deze nieuwe concessie. Er zijn ook hybride bussen die op CNG rijden. Die zouden ze eventueel aan kunnen besteden. Ik heb verder wel gelezen dat beide inschrijvers voor eigen energie transitie willen zorgen zoals extra zonnepanelen en HVO diesel aggregaten om het elektriciteitsnet te ontlasten. Ook tijdens de NTV avond heb ik ook zoiets gehoord dat alles elektrisch wordt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik weet wel waarom alleen de Keolis en Transdev zich hiervoor ingeschreven hebben. Dat is omdat het allebei Europese bedrijven zijn die elders in Europa ook steden hebben waar ze trolleybussen hebben. Keolis heeft trolleybussen in Landskrona(Zweden) Lyon(Frankrijk) en Nancy(Frankrijk). Transdev heeft in elk geval ook trolleybussen in St Etienne(Frankrijk). Die van Solingen en Esslingen beide in Duitsland zijn vermoedelijk eigendom van de Transdev. Arnhem heeft in elk geval met Solingen een gezamenlijke aanbesteding mee gehad.
- ArrivaBas
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De trolleybussystemen in Esslingen en Solingen worden gereden door gemeentelijke vervoersbedrijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik denk dat het met name te maken heeft met Oost-Brabant die bijna volledig parallel loopt aan deze inschrijving. Twee inschrijvingen tegelijkertijd voorbereiden is erg kostbaar en de resources van het tenderteam kan ook maar 1x tegelijkertijd worden ingezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
In dat kader is de aanbestedingskalender van DOVA wel leuk om te zien: https://dova.nu/sites/default/files/240 ... 0maand.pdf
(er is ook een nieuwere, maar die loopt iets minder ver vooruit)
(er is ook een nieuwere, maar die loopt iets minder ver vooruit)
-
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Wordt vandaag niet bekend wie deze concessie gaat winnen?
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Vanmiddag om 12.00
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten