Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
kippenmobiel69
Berichten: 10
Lid geworden op: di 09 jul 2024, 14:23

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door kippenmobiel69 »

Uitslag komt als het goed is vandaag
cassie127
Berichten: 7297
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door cassie127 »

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MdJ
Berichten: 4622
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door MdJ »

Bij twijfel: gebruik beton.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
flipje
Berichten: 1310
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door flipje »

Misschien een revisie van de bestaande treinen?
Rikkel
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Rikkel »

Ik vermoed een aantal nieuwe treinen en een revisie. Kunnen ze als de laatste GTW's van Achterhoek -Rivierenland en Arnhem-Nijmegen gedaan zijn gelijk door stickeren in Winterswijk 🤪
Laatst gewijzigd door Rikkel op di 01 jul 2025, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gartlin9
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Gartlin9 »

De bestaande treinen moeten worden overgenomen en geupgrate, voor hardenberg - almelo moeten nieuwe treinen worden besteld. Maar die hoeven daar niet perse op worden ingezet (of zo iets hoorde ik)
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10241
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Milco »

Het zal wel een combinatie zijn van huidige treinen in revisie en nieuwe treinen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
JurgenH
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 mei 2025, 23:39

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door JurgenH »

Halverwege het artikel staat beschreven wat dit betekent voor de treinen:
RTV Oost schreef: Zo gaat Arriva tussen Zwolle en Emmen met een aantal nieuwe treinen rijden, met meer zitplaatsen en waar ook mobiele apparaten opgeladen kunnen worden. De bestaande treinstellen krijgen een upgrade.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Dionysusnu
Berichten: 2093
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Dionysusnu »

Gartlin9 schreef: di 01 jul 2025, 15:29 De bestaande treinen moeten worden overgenomen en geupgrate, voor hardenberg - almelo moeten nieuwe treinen worden besteld. Maar die hoeven daar niet perse op worden ingezet (of zo iets hoorde ik)
Met dat laatste wordt waarschijnlijk bedoeld dat ze niet specifiek op Hdb-Aml hoeven te rijden; het hele materieelpark moet voor beide lijnen geschikt zijn.
maurits-07
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door maurits-07 »

Op het mapje welke RTV OOST in het artikel gebruikt staat nog station Geerdijk aangeduid. _O-
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
cassie127
Berichten: 7297
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door cassie127 »

Niet zo gek, die wil men daar eigenlijk weer open hebben als er met elektrische treinen gereden kan worden. Doordat die sneller zijn zou een stop daar weer kunnen passen in de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
htm_tram
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door htm_tram »

Arriva gefeliciteerd
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
cassie127
Berichten: 7297
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door cassie127 »

De provincie Overijssel heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst. Er komen 5 vierdelige flirts bij. https://www.overijssel.nl/nieuws/arriva ... dallijnen/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gamma
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Gamma »

Heel_Holland_Spot schreef: di 01 jul 2025, 15:24 In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?
Hierbij het officiële bericht, dat helpt: https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... dallijnen/

Daarin staat:
Arriva geeft de huidige elektrische treinen een flinke upgrades, en zal deze aanpassen zodat ze nog 15 jaar door kunnen rijden. Daarnaast worden 5 nieuwe Flirt vierbakstreinstellen aangeschaft en ingezet. Na de elektrificatie van het traject Almelo – Mariënberg zullen ook op de verbinding Almelo – Hardenberg nieuwe elektrische treinen ingezet worden, die de huidige dieseltreinen vervangen.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Het zou mij dan het meest logisch lijken dat de GTW 2/6'jes tussen Almelo en Hardenberg gaan rijden en de Flirts dan tussen Zwolle en Emmen.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52160
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door Suus »

De elektrische GTW's zijn nieuwer dan de LINT-treinstellen, dus in die zin klopt het statement wel :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Henk61, omaylie, Qbuzzie en 38 gasten