Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 09 jul 2024, 14:23
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Uitslag komt als het goed is vandaag
-
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4623
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Blijft bij Arriva.
https://www.oost.nl/nieuws/3538834/arri ... s-of-qbuzz
https://www.oost.nl/nieuws/3538834/arri ... s-of-qbuzz
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Misschien een revisie van de bestaande treinen?
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Ik vermoed een aantal nieuwe treinen en een revisie. Kunnen ze als de laatste GTW's van Achterhoek -Rivierenland en Arnhem-Nijmegen gedaan zijn gelijk door stickeren in Winterswijk 
Laatst gewijzigd door Rikkel op di 01 jul 2025, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
De bestaande treinen moeten worden overgenomen en geupgrate, voor hardenberg - almelo moeten nieuwe treinen worden besteld. Maar die hoeven daar niet perse op worden ingezet (of zo iets hoorde ik)
Ben erg geĂŻnteresseerd in het ov in Nederland
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10241
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Het zal wel een combinatie zijn van huidige treinen in revisie en nieuwe treinen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 20 mei 2025, 23:39
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Halverwege het artikel staat beschreven wat dit betekent voor de treinen:
RTV Oost schreef: Zo gaat Arriva tussen Zwolle en Emmen met een aantal nieuwe treinen rijden, met meer zitplaatsen en waar ook mobiele apparaten opgeladen kunnen worden. De bestaande treinstellen krijgen een upgrade.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
- Berichten: 2103
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Op het mapje welke RTV OOST in het artikel gebruikt staat nog station Geerdijk aangeduid. 

Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Niet zo gek, die wil men daar eigenlijk weer open hebben als er met elektrische treinen gereden kan worden. Doordat die sneller zijn zou een stop daar weer kunnen passen in de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Arriva gefeliciteerd
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
De provincie Overijssel heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst. Er komen 5 vierdelige flirts bij. https://www.overijssel.nl/nieuws/arriva ... dallijnen/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 446
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Hierbij het officiële bericht, dat helpt: https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... dallijnen/Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 01 jul 2025, 15:24 In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?
Daarin staat:
Arriva geeft de huidige elektrische treinen een flinke upgrades, en zal deze aanpassen zodat ze nog 15 jaar door kunnen rijden. Daarnaast worden 5 nieuwe Flirt vierbakstreinstellen aangeschaft en ingezet. Na de elektrificatie van het traject Almelo – Mariënberg zullen ook op de verbinding Almelo – Hardenberg nieuwe elektrische treinen ingezet worden, die de huidige dieseltreinen vervangen.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Het zou mij dan het meest logisch lijken dat de GTW 2/6'jes tussen Almelo en Hardenberg gaan rijden en de Flirts dan tussen Zwolle en Emmen.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Suus
- Berichten: 52160
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
De elektrische GTW's zijn nieuwer dan de LINT-treinstellen, dus in die zin klopt het statement wel 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Ik las in het persbericht van Arriva dat ze Flirt 4- treinstellen bestellencassie127 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:06 De provincie Overijssel heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst. Er komen 5 vierdelige flirts bij. https://www.overijssel.nl/nieuws/arriva ... dallijnen/

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 4177
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Is het niet zinvoller om in Bergentheim een station te openen dan in Geerdijk? Bergentheim is een veel groter dorp dan Geerdijk. Doordat de dienstregeling op Zwolle-Emmen zo goed als vast ligt is een extra stop in Bergentheim door de RS20 Zwolle-Emmen niet mogelijk en kan Bergentheim alleen bedient worden door de RS21 tussen Almelo en Hardenberg.
-
-
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Ik weet niet of dat uiteindelijk gaat gebeuren. Ik heb ook gehoord (maar dat is wel iets wat niet 100% betrouwbaar is) dat men mogelijk wil gaan vleugelen met de treinen op Almelo - Mariënberg en Zwolle - Emmen. Zo zo ook directe verbindingen Almelo - Emmen te kunnen aanbieden als voorstadium op de directe verbinding Enschede - Groningen.
De flirts kan men grotendeels gebruiken voor de spitspendels Zwolle - Coevorden (- Emmen) v.v.
De flirts kan men grotendeels gebruiken voor de spitspendels Zwolle - Coevorden (- Emmen) v.v.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten