Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Speedmaster
Berichten: 288
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

jor[D]1 schreef: wo 18 jun 2025, 09:27 Wie dacht dat het over was met de ex arriva citea's, er rijdt er momenteel eentje in Leiden.

....
Per 1 Juli heeft Q geen toestemming meer om met de oude Euro 5 bussen van Arriva te blijven rijden.
Het is dus nu definitief over met oude Arriva bussen in de concessie.
Sleutelstad
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Buschauffeur ZHN schreef: wo 02 jul 2025, 10:27 Mede hierdoor speelt bij Qbuzz het idee om eventueel een derde order bij Yutong te plaatsen, vermoedelijk voor 12 meters. Echter, hierin moet de knoop nog doorgehakt worden...
Zouden dit dan ook Streekbuzzen moeten worden? Zie het wel zitten hoor meer Yutongs
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1273
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Wat er ook gedaan kan worden is het volgende:
*De 12m Eways verkopen of doorschuiven naar andere concessies
*De Volvo's een revisie geven en ombouwen naar stadsBuzz met betere actieradius
*Extra streekbussen kopen in de vorm van Yutongs of extra Crossways

Zo sla je zelfs drie vliegen in één klap; de Eways opgedoekt, de Volvo's gewoon weer op de stad én geen stadsmaterieel meer wat op de streek terechtkomt!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

De E-ways zijn nieuwer, waarom zou je dan de Volvo's een revisie geven en de E-ways wegsturen? Eerder werd ook al gezegd dat het niet eens zeker is of de Volvo's het einde van de concessie wel zullen halen.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1273
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Omdat precies niemand tevreden is met de Eways. Noch reizigers, noch chauffeurs. De volvo's staan, ondanks het feit dat ze al ruim 3 tot 4 ton op de teller hebben, nog altijd te boek als hele prettige bussen voor zowel passagiers als chauffeurs.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
omaylie
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

En anders schuif je de E-ways toch door naar bijvoorbeeld Friesland, DMG of GD? In Friesland bijvoorbeeld zorg je daarbij voor de terugkeer van elektrische bussen.
Rafa070
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 dec 2024, 18:20
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Rafa070 »

Of die 12m Eways permanent op Streekbuzz Leiden laten rijden.
TheAgedGamerYt
Berichten: 274
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

ThatPCDude schreef: do 03 jul 2025, 10:08 Omdat precies niemand tevreden is met de Eways. Noch reizigers, noch chauffeurs. De volvo's staan, ondanks het feit dat ze al ruim 3 tot 4 ton op de teller hebben, nog altijd te boek als hele prettige bussen voor zowel passagiers als chauffeurs.
Wat zijn de kritiekpunten van de Eways dan?
Dionysusnu
Berichten: 2117
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Dionysusnu »

Station Luchtbal schreef: wo 02 jul 2025, 11:52 In de NRC een uitgebreid interview met Annemarie Zuidberg, directeur Qbuzz, over met name de concessie ZHN.

Enthousiasme over elektrische bus was geen garantie voor succes: ‘De schade is opgelopen tot 15 miljoen euro’.
Een beetje een gemengd artikel, vind ik. Het is interessant om Qbuzz' kant van het verhaal te horen.
De punten over concessiewissels zijn terecht, maar wel een beetje open deuren, want dat wordt al breder ervaren en verbeterd bij nieuwe concessie's.
Verder is het natuurlijk erg ironisch dat Qbuzz naar een aantal externe factoren wijst wat betreft de ZE-start in ZHN, maar daarna in hetzelfde artikel Transdev verwijt onrealistisch te bieden met hun big bang in Utrecht.
Interessant dat Qbuzz becijfert op zondag alles te moeten schrappen met de bezuinigingen; dat is relatief veel vergeleken met Rover's verwachting dat alleen streekbussen op zondag genoeg waren, hoewel die natuurlijk een paar concessie's samen hadden berekend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten