Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb een buurvrouw die een abonnement op Temu en AliExpress heeft. Minstens 3x per week gaat bij mij de bel omdat ze niet thuis is en de post vraagt dan of ik dat wil aannemen. Inmiddels doe ik dat niet meer en heb laatst toch de buurvrouw gevraagd om haar spullen naar het pakketpunt te laten sturen als ze toch bijna nooit thuis is. Zelf stuur ik echt alles daarheen, sowieso beter voor het milieu.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dan moeten ze nog wel het gebouw in lijkt me, dus zal ergens iemand thuis moeten zijn.
In m'n vorige appartement had ik ooit m'n vader gevraagd voor de Vitens monteur open te doen, kwam die monteur bij de centrale meterkast zag hij dat ding vol oude watermeters. Toen is 'ie nog gauw de voorraad uit z'n busje gaan halen en heeft er tig vervangen. Hoop buren daarmee een afspraak bespaard.
Maargoed, met Vitens heb ik nu niet meer te maken (rechtstreeks dan, water zit in de servicekosten). Ook verwarrend als je een verhuizing door wilt geven en de site zegt dat je nieuwe adres niet bestaat. En dan moet je dus opzeggen in plaats van verhuizen, wat alleen op de verhuisdag zelf kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ja, daar is normaal veel meer voorraad.
Lees "waar ze het meeste winst op maken" ook als "de meeste commissie voor de verkoper" en "wij kopen 100 stuks van X goedkoop in en moeten die pushen".
Absoluut dat webwinkels een groter assortiment afroepbaar hebben dan een conventionele winkel. Alleen al vanwege de verwachting van "je gaat een winkel in om X te kopen en er mee weg te lopen" vs "het is er niet, het moet uit het magazijn komen en je hebt het pas over 2 dagen of het moet besteld worden en je hebt het pas over 7 dagen" kun je beter naar een webwinkel gaan.
Maar natuurlijk kun je precies vinden wat je wil en er direkt mee weglopen.
Laatst gewijzigd door MaartenD op di 08 jul 2025, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Klinkt bekend. Ik wil vaak iets zien voordat ik koop. Maar het gebeurt wel eens dat het niet in de winkel ligt. Maar wel in de webshop.
- Suus
- Contacteer:
Ik had recentelijk een aantal kampeerartikelen nodig, en ging daarvoor naar Decathlon. Die hebben vrij grote winkels en eigen productie, waardoor de meeste producten te bekijken/betasten zijn in de winkel en daar op voorraad liggen. Ik ben ook naar hun grote winkel in het centrum van Rotterdam geweest, want een trektocht/kampeertocht is voor mij toch nieuw en ik wilde zeker weten dat ik alle benodigdheden had (na wat onderzoek via internet over wandeltrektochten gedaan te hebben). Ook handig: de tram naar huis stopt er voor de deur, dus na de aankopen wordt ik met mijn tas met spullen door de RET vrijwel voor mijn huis afgezet
Ik heb alle spullen die ik wilde echter online besteld, omdat ze een winactie hadden waarbij elke deelnemer 5% korting op hun eerstvolgende bestelling kreeg. In de winkel heb ik dus gekeken wat ik wilde hebben, en met behulp van de app op mijn telefoon de boel besteld. Toen kwam pas de pret: alles wat je online besteld maar op voorraad is in de winkel, wordt alleen tegen betaling thuisbezorgd, maar kan je wel gratis afhalen in de winkel. Maar één product (een gasbrandertje) was niet op voorraad in de winkel, en wordt dan gratis thuisbezorgd, terwijl afhalen in de winkel geld kost. Dus heb ik de bezorging in twee delen opgesplitst, om niet de 20 euro 'gewonnen' korting weer kwijt te zijn aan 6 euro bezorgkosten. En terwijl ik dat dus in de winkel bestelde via de app, heb ik daar zelf nog een gaspatroon gekocht, want die worden zeer begrijpelijk niet online verkocht.
Overigens kreeg ik na de bestelling een waarschuwing dat Decathlon internetbestellingen die je in de winkel afhaalt niet altijd in een doos stopt, en dat je dus nadrukkelijk erop gewezen werd een tas mee te nemen. Maarja, mijn bestelling kwam dus wel in een doos, die ik met toestemming van het personeel meteen in de winkel achtergelaten heb

Ik heb alle spullen die ik wilde echter online besteld, omdat ze een winactie hadden waarbij elke deelnemer 5% korting op hun eerstvolgende bestelling kreeg. In de winkel heb ik dus gekeken wat ik wilde hebben, en met behulp van de app op mijn telefoon de boel besteld. Toen kwam pas de pret: alles wat je online besteld maar op voorraad is in de winkel, wordt alleen tegen betaling thuisbezorgd, maar kan je wel gratis afhalen in de winkel. Maar één product (een gasbrandertje) was niet op voorraad in de winkel, en wordt dan gratis thuisbezorgd, terwijl afhalen in de winkel geld kost. Dus heb ik de bezorging in twee delen opgesplitst, om niet de 20 euro 'gewonnen' korting weer kwijt te zijn aan 6 euro bezorgkosten. En terwijl ik dat dus in de winkel bestelde via de app, heb ik daar zelf nog een gaspatroon gekocht, want die worden zeer begrijpelijk niet online verkocht.
Overigens kreeg ik na de bestelling een waarschuwing dat Decathlon internetbestellingen die je in de winkel afhaalt niet altijd in een doos stopt, en dat je dus nadrukkelijk erop gewezen werd een tas mee te nemen. Maarja, mijn bestelling kwam dus wel in een doos, die ik met toestemming van het personeel meteen in de winkel achtergelaten heb

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Daar hadden bezorgers bij mij in de flat in Ede ook wel een houje van, alles in de hal neerzetten. Wel lekker snel en makkelijk, maar heb regelmatig gehad dat er een pakket van mij ineens verdwenen was.Hainje schreef: ↑ma 07 jul 2025, 16:13 Heb eigenlijk nooit iets te klagen over de bezorgers waar ik mee te maken heb. Zo af en toe heb je er eentje die de kantjes er vanaf loopt, als in alle pakketten in de hal beneden droppen. Maar dat duurt altijd maar een paar weken en dan zie ik ze weer over de galerijen lopen met alle pakketten.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
Dat is helaas niet mijn ervaring.. ze hebben weliswaar meer voorraad, maar het zijn nog steeds de dingen die veel gekocht worden en niet per sé het beste zijn voor de gebruiker. Ach ja, kapitalisme.MaartenD schreef: ↑di 08 jul 2025, 08:53Ja, daar is normaal veel meer voorraad.
Lees "waar ze het meeste winst op maken" ook als "de meeste commissie voor de verkoper" en "wij kopen 100 stuks van X goedkoop in en moeten die pushen".
Absoluut dat webwinkels een groter assortiment afroepbaar hebben dan een conventionele winkel. Alleen al vanwege de verwachting van "je gaat een winkel in om X te kopen en er mee weg te lopen" vs "het is er niet, het moet uit het magazijn komen en je hebt het pas over 2 dagen of het moet besteld worden en je hebt het pas over 7 dagen" kun je beter naar een webwinkel gaan.
Maar natuurlijk kun je precies vinden wat je wil en er direkt mee weglopen.
-
Online een ticket Belfast-Dublin met de Enterprise trein aangeschaft. Maar wat is dat vreemd. Op Irish Rail werd 1e klasse vanaf 27,50 euro aangeboden. Echter bij vertrek uit Belfast moet je bij Translink boeken en toen werd het 48 pond. Uiteindelijk 2e klasse voor 17,43 euro genomen. Kreeg ik ook nog de vraag of ik mijn naam wil verbergen op de reserveringsdisplay.