Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
trolly schreef: ↑ma 07 jul 2025, 08:25
We hebben het over zeer aardbevingsgevoelig gebied in het zuiden van Italië. Dat is toch iets anders dan een brug over de één of andere Belt, lijkt me zo. Ik laat me graag verrassen, maar vijf jaar bouwtijd lijkt me lachwekkend optimistisch.
Italië en de Krim zijn allebei schiereilanden en het gaat over een brug. Daarmee zijn de overeenkomsten dan ook wel meteen op: Italië is (nog) geen totalitaire staat die van plan is die brug in te zetten voor de logistiek van een invasiemacht. Daarnaast moet je vooral even kijken naar de grenzen van de zgn. Euraziatische tektonische plaat. De Krim ligt midden op die plaat, Italië (en daarmee Sicilië) aan het randje. Net op de plek waar best wel regelmatig een aandbevinkje gebeurt. Zal je toch rekening mee moeten houden, want je wil zo'n brug nou ook weer niet de hele tijd overnieuw moeten bouwen. En dan wil het ook nog weleens zo zijn dat grote projecten de aandacht van een bekende Italiaanse multinational trekken, wat de prijs kan opdrijven, maar wat niet per definitie ten goede komt van de kwaliteit.
Ik hoop kortom van harte dat je gelijk hebt, en als je toevallig een lijntje hebt met een lokale heilige kan je er allicht nog eens een kaarsje aan wagen.
Marseille is vanavond niet meer per trein bereikbaar vanuit het noorden, vanwege een bosbrand aan de rand van de stad. 700 hectare aan land is sinds het einde van de ochtend in vlammen opgegaan, de vlammen hebben nu de wijk L'Estaque bereikt. Aangezien dat het punt is waar de hogesnelheidslijn aansluit op de klassieke spoorlijn vanuit Parijs, is er nu geen (elektrisch) treinverkeer meer mogelijk tussen de Côte d'Azur en de rest van Frankrijk. Voorlopig rekent de SNCF erop dat er morgen weer treinverkeer mogelijk gaat zijn.
Mooie ontwikkelingem, dan zou theoretisch Amsteram - Berlijn doorgetrokken kunnen worden naar Polen. Nu ICE L nu op losse schroeven staat om toegelaten te worden in Nederland.
Zolang je tussen Berlin en Warschau niet harder kan dan 160 km/h heeft het weinig zin om met de ICE3Neo naar Warschau te rijden. Ik denk eerder dat Szczecin in Polen en Strasbourg in Frankrijk in de jaren '30 worden aangesloten op het Duitse ICE-net. Bijvoorbeeld dat de ICE München-Karlsruhe gaat doorrijden naar Strasbourg en dat de ICE München-Berlin gaat doorrijden naar Szczecin. Pas als er tussen Warschau en Poznan een hogesnelheidslijn gereed is, wordt de inzet van de ICE3Neo naar Warschau wel interessant.
Ja maar dat ku nje ook zeggen over de Neo tussen Amsterdam en Berlijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Die kans wordt alleen steeds kleiner dat ze überhaupt nog naar Nederland gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus schreef: ↑do 10 jul 2025, 13:36
DB Fernverkehr gaat van de bestelde 90 ICE3neo treinstellen er tot 32 geschikt maken voor inzet naar Frankrijk en Polen.