Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Nee, de 2.1 krijgt een grotere accu, volgens opgave van de provincie.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
https://xon.nu/nieuws/transdev-wordt-ni ... oodvalley/De dekking wordt beter door verschillende nieuwe gebieden aan te doen, zoals de nieuwbouw in Ede-Oost.
Interessant. Eerst lijn 6 schappen en dan een tijd later veer terugbrengen. Ach ja, zo ging het ook met lijn 580 en de nieuwe lijn 87 in Veenendaal
Ik heb geen onderschrift
-
Men waarschuwt nu al over de stroomcapaciteit was laatst in het nieuws bij Enexis(die zal ongetwijfeld niet de enige netbeheerder zijn die hiervoor waarschuwt) en dan nog meer elektrisch doordrukken terwijl het net daar nog niet op is ingericht zeg het maar. Ik heb niks tegen elektrisch rijden maar of het verstandig is gezien men nu al heeft over capaciteitsproblemen heb ik wel mijn vraagtekens over.
-
Er is inderdaad krapte op het stroomnet, op de momenten dat iedereen stroom wil gebruiken. Netbeheerders hebben berekend dat als mensen variabel stroom gaan gebruiken de capaciteit met ca. 65% toeneemt. Maar helaas zijn er niet veel bedrijven die flexibel stroom gebruiken of laden behalve..... het transport. In het OV kun je namelijk je laadmomenten aanpassen aan het moment dat er weinig gevraagd wordt van het net, zoals 's nachts.
Voor Arnhem, en velen zullen het niet met mij eens zijn maar het is wel zo, is er helemaal geen probleem aan de Westervoortsedijk want wat hebben we daar? Een heleboel stroom wat 's nachts niet gebruikt wordt. Daarnaast vinden er onderzoeken plaats om te kijken of de stroom die in de nacht bij de NS en bij de trolley niet gebruikt wordt, gebruikt kan worden om elders in te zetten. Zoals OV bussen 's nachts laden in Arnhem en Bemmel en overal waar dat maar kan. Vrachtwagens laten opladen etc, openbare laadpalen te voorzien van stroom. Want als er geen trolleys en treinen rijden wordt de stroom die op de bovenleiding staat niet gebruikt, die gaat gewoon in cirkeltjes rond. Immers je verbruikt thuis ook pas stroom als je een apparaat aan zet, staat het apparaat niet aan gebruikt het echt mini-mini-minimaal stroom. En als je de stekker er uit trekt gebruikt het helemaal geen stroom meer.
Voor Arnhem, en velen zullen het niet met mij eens zijn maar het is wel zo, is er helemaal geen probleem aan de Westervoortsedijk want wat hebben we daar? Een heleboel stroom wat 's nachts niet gebruikt wordt. Daarnaast vinden er onderzoeken plaats om te kijken of de stroom die in de nacht bij de NS en bij de trolley niet gebruikt wordt, gebruikt kan worden om elders in te zetten. Zoals OV bussen 's nachts laden in Arnhem en Bemmel en overal waar dat maar kan. Vrachtwagens laten opladen etc, openbare laadpalen te voorzien van stroom. Want als er geen trolleys en treinen rijden wordt de stroom die op de bovenleiding staat niet gebruikt, die gaat gewoon in cirkeltjes rond. Immers je verbruikt thuis ook pas stroom als je een apparaat aan zet, staat het apparaat niet aan gebruikt het echt mini-mini-minimaal stroom. En als je de stekker er uit trekt gebruikt het helemaal geen stroom meer.
-
Maar snachts laad toch bijna iedereen zijn elektrische auto op. Geeft dat geen piek?
Ik heb geen onderschrift
-
Nee, want alle verlichting van scholen kantoren en huizen zijn uit. ‘s nachts zijn er geen operaties in het ziekenhuis, meeste mensen kijken geen TV ‘s nachts. En de meeste laders bij de huizen zijn langzame laders en verbruiken per uur wellicht net zoveel als een TV. Dus TV uit en auto laden.
-
^^ het lijkt mij te beperkt om alleen naar de (rest) capaciteit in de (korte) nacht te kijken. Want er zullen toch ook genoeg bussen overdag bijgeladen moeten worden (waarom zijn er anders van die 'speciale' chauffeursdiensten om EV bussen om te ruilen overdag? ).
Geplande operaties / poliklinische behandelingen in ziekenhuizen zijn er in de avond en 's nachts niet nee, maar soms lopen operaties uit / duren lang of iemand komt in de avond op de SEH met letsel dat niet tot de volgende dag kan wachten en dan er toch nog diezelfde nacht geopereerd moeten worden.
Geplande operaties / poliklinische behandelingen in ziekenhuizen zijn er in de avond en 's nachts niet nee, maar soms lopen operaties uit / duren lang of iemand komt in de avond op de SEH met letsel dat niet tot de volgende dag kan wachten en dan er toch nog diezelfde nacht geopereerd moeten worden.
-
Ik merk bij jou de neiging om overal beren op de weg te werpen. Operaties die uitlopen vallen onder de categorie uitzonderingen en de capaciteit van een gemiddelde SEH valt op te anticiperen. Als je laat verlammen door elke potentiële bedreiging komt er geen enkel initiatief van de grond