Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vandaag zijn op busposities (https://busposities.nl/materieel/KEO/MANLionCityG) de eerste foto's opgedoken van de ex-Zweedse Lion's City G
In U-Liner blauwe kleuren maar met Syntus Utrecht logo's.
Ben benieuwd wanneer ze de dienst op mogen!
Zegt de ene bus tegen de andere... "Hé e-bussie, is je accuutje alwéér leeg?"
- "Ja, d'r is haast geen zonne-energie vandaag!"
[start de motor] Ah, nou, succes d'r mee en tot kijk maar weer!" [kickdown schakelt in] Vvrrrroemmm!
Tenzij ze de vakantie willen gebruiken om de bussen die vooralsnog blijven in U-OV kleuren te brengen natuurlijk. Dan komen die bussen mooi van pas om wat extra materieel daarvoor te onttrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
OVinspecteur schreef: ↑di 18 mar 2025, 09:49
Wanneer wordt de nieuwe halte Thomas à Kempisplantsoen in Utrecht in gebruik gesteld?
ITF schreef: ↑di 18 mar 2025, 09:59
Ik gok zodra de haltes Majellapark en Van Koetsveldstraat samengevoegd zijn. Het aantal bushaltes op Vleutenseweg mag namelijk niet toenemen.
Dat vermoeden lijkt deels correct: Per 12 juli stopt lijn 120 niet meer bij de halte Van Koetsveldstraat. Ook is de halte Thomas à Kempisplantsoen voor de Qbuzz-lijnen aan de dienstregeling toegevoegd, maar hij wordt nog niet bediend. De Qbuzz-lijnen stoppen volgens dienstregeling nog wel bij zowel Majellapark als Van Koetsveldstraat - wellicht dat dat later verandert als de nieuwe halte werkelijk in gebruik genomen wordt. De locatie van de halte Majellapark is in de reisinfo alvast verplaatst naar de Groeneweg.
Kleinigheidje: de zomerdienst van Syntus ging per 13 juli in. Op 12 juli stond de Van Koetsveldstraat nog gewoon in de dienstregeling.
Die zomerdienst is trouwens wel heel strak gepland qua diensten (wat natuurlijk wel personeel scheelt): mijn rit op 80 die als laatste in afwijkend patroon rijdt om op de 3000 aan te sluiten komt om 7.09 uur op De Klomp aan en keert daar nu op de bus van 7.12 terug naar Amersfoort.
Tot vorige week ging 'ie pas een half uur later terug, maar dat betekende wel een extra opstartende rit voor de krap bezette stalling Ede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Een zo efficiënte inzet van middelen, de natte droom van elke vervoerder.
Drie minuten leertijd is toch in principe niet krap? In de concessie waar ik werk is dat echt de uitzondering, doorgaans 0 of 1 minuut.