Er was toch ooit een verschil was tussen de eis voor 1e klas bij Groningen en Friesland? Bij de ene provincie moest er 1e klas zijn, bij de ander hoefde dat niet. Dan is met 1e klas rijden in een provincie waar je dat niet aanbiedt (en dus ook geen 1e klas kaartjes verkoopt) niet handig.
Want een doorgaande trein Leer - Harlingen zou ik vanuit historisch perspectief ook wel kunnen waarderen.
Concessie Noordelijke Nevenlijnen
-
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar nu heeft toch geen enkele trein hier eerste klas, dus dan is dat toch niet echt een verklaring voor deze koppelingen?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 983
- Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Hier is tijdelijk voor gekozen omdat in Duitsland het spoor nog niet klaar is. In de definitieve variant gaat de sneltrein vanuit Leeuwarden doorrijden naar Leer. Eemshaven wordt dan gekoppeld aan Winschoten. Eigenlijk worden die twee dan dus omgedraaid ten opzichte van nu. Naar ik begreep was het niet op een andere manier in te plannen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten