Dat bijvoorbeeld de Kruidvatkaartjes, Jongerdagkaarten etc, zwaarverliesgevend lijkt me eigenlijk een fabeltje.
Dat er inderdaad drukkere treinen zijn die dan nog drukker worden, zal best. Er moet dan worden langer materieel ingezet worden, echter er zijn meer dan voldoende andere treinen en dagdelen dat de 'lege' treinen een stuk meer gevuld zijn en ja de treinen rijden toch al...
Daarnaast zullen al die reizigers ook wat consumeren (al wordt dat ook steeds minder opdat die prijzen ook de pan uit reizen, om over de AH to
Go formule maar te zwijgen, dat is over hel algemeen al 2x duurder dan een normale ah)
Duurdere treinkaartjes zal gegarandeerd leden tot minder reizigers en dus hogere kosten en dus zullen er ritten verdwijnen, natuurlijk eerst aan het begin en eind van de dag en dan de minst drukke ritten. Das is ook fout... wat ook dat leidt tot minder reizigers.
Ik heb ook niet 1,2,3 een oplossing, maar niet de huidige gedachten van NS.
Laat het ze eens proberen voor 1 jaar: iedereen altijd 40% korting, vooral in de spits. Je kan hier simpelweg geen berekeningen aan hangen, het hangt af van zoveel factoren, ook andere OV bedrijven zullen profiteren.