Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Kopri
Donateur

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Kopri »

Dat is lastig te zeggen omdat er nog niks inhoudelijk gezegd over de bussen gezien de lopende procedure bij het CBB. Hopelijk krijgen we meer te weten in september. Volgens mij was de uitspraak op 16 september.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Dosje

Bericht door Dosje »

Lange_Dre schreef: di 15 jul 2025, 09:00

Ik ben wel benieuwd op welke betrouwbare bronnen je die uitspraak doet over VDL voor Utrecht. Zolang je het niet rechtstreeks van Transdev of VDL hebt gehoord, ga ik er vanuit dat het een aanname is.
Een vermoeden is toch een aanname? :|
Er zijn diverse bussen bij VDL besteld in Nederland, en geen eentje is er op tijd geweest met leveren..
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

TLP schreef: zo 13 jul 2025, 20:56
omaylie schreef: zo 13 jul 2025, 19:29 Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
Dat gaat alleen niet over vele tientallen tot honderden bussen. Overigens staan de gelede Solarissen voor West-Brabant op één na nog niet op kenteken, laat staan dat ze ingezet worden. Maar het zou kunnen dat die geledes bedoeld zijn voor de Bredase schoollijnen en daarom wel even kunnen wachten met de inzet.
De gelede Solarissen worden in de vakanties en weekenden niet ingezet en zijn dan ook nog niet nodig. De 7821 is de enige die geleverd is en dus ook op kenteken staat. De andere 3 zijn wel gewoon klaar en staan in Venlo. Bij de 7823 is de Albatros al ingebouwd aangezien die al online is geweest. Dan is het gewoon een kwestie van Albatros inbouwen bij de andere 2 en alle 3 op kenteken zetten
TLP schreef: zo 13 jul 2025, 20:56 Zijn de persberichten die VDL over haar orders naar buiten stuurt niet indicatief over hoe ver een vervoerder in de wachtrij staat? Over Transdev in Utrecht heeft VDL nog geen persbericht gestuurd, maar de order van Transdev in HWGO is al wel naar buiten gebracht. De order van Arriva in West-Brabant ook, maar daar is nog geen bus op kenteken. Dus ik vrees dat het vermoeden van Hainje klopt.
In een Facebook groep werd pas geleden een foto geplaatst van een rijdende nieuwe VDL in de Brabantse huisstijl. Die zou aldus de reacties voor West Brabant kunnen zijn. Ook zou iemand bij VDL gezien hebben dat er al diverse afgebouwde VDL's en nog niet afgebouwde VDL's bij de fabriek stonden die dus voor West Brabant zijn.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Michael schreef: vr 18 jul 2025, 17:58 In een Facebook groep werd pas geleden een foto geplaatst van een rijdende nieuwe VDL in de Brabantse huisstijl. Die zou aldus de reacties voor West Brabant kunnen zijn. Ook zou iemand bij VDL gezien hebben dat er al diverse afgebouwde VDL's en nog niet afgebouwde VDL's bij de fabriek stonden die dus voor West Brabant zijn.
Een deel van de VDL's zijn voor Oost-Brabant, deze komen bij mijn weten eerst in dienst en daarna pas West-Brabant.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Als het een BravoDirect bus was, dan zal het er een voor Uden zijn geweest.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

West-Brabant krijgt toch ook BravoDirect Citea's? Of heb je een achterliggende bron dat díe in ieder geval nog niet geleverd worden?
Hainje

Bericht door Hainje »

De Directbussen voor Oost zijn eerder besteld dan die voor West. Het zou toch raar zijn als die van West dan alsnog eerder geleverd worden?

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Op dit moment worden er direct-bussen voor Oost-Brabant afgeleverd (en er zijn er al 4 op de dienst volgens busposities.nl). Deze zijn allemaal ook al op kenteken gezet.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ik kán me voorstellen dat Arriva, mocht dat voordelig zijn wat betreft concessie-eisen, aan VDL vraagt om de leveringsvolgorde van Oost en West om te draaien. Het is hetzelfde model, dus dat lijkt me wel mogelijk, afhankelijk van waar in het proces een bus zit qua opbouw.
Wellicht wat onwaarschijnlijk, maar ik zou het niet uitsluiten.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik heb even die foto vergeleken met een foto van een VDL van Uden en die foto waar ik het over had. Die VDL op die foto is zeer zeker geen VDL voor Uden. De VDL op die foto heeft mistlampen en die hebben die van Uden niet. Ook hebben de VDL's van Uden 2 stoelen bij de instapdeur en die op de foto heeft dat niet.
Laatst gewijzigd door Michael op vr 18 jul 2025, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Wat heeft dit nog met de concessie Utrecht Binnen te maken?
Hainje

Bericht door Hainje »

Vrij weinig. :mrgreen:

Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Niks inderdaad. Maar ik haakte even in op de leveringen van VDL. Nu maar weer on topic.
Plaats reactie