Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
gpvos

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Misschien heb ik geluk gehad, maar in Frankrijk en Duitsland heb ik nooit problemen met het tonen van Interrailreserveringen/-supplementen op mijn telefoon, ook voor nachttreinen. Voor Italië weet ik dat niet.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Matt

Bericht door Matt »

Ik weet niet precies wat de regels hierover zijn. Het belangrijkste is in ieder geval dat de QR-code kan worden gescand.

Ik heb met nachttreinen regelmatig gehad dat de train manager liever een geprint ticket wilde, omdat ze die bij hun houden tijdens de reis. Maar goed, dat is meer in Centraal Europa, zoals Roemenië en Tsjechië/Slowakije.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De laatste keer dat ik voor Frankrijk een Interrail reservering maakte kreeg ik er notabene een losse QR code bij om op je telefoon te tonen. Dat was daar dan ook geen probleem, sterker nog, in de toenmalige Thalys vond de conducteur het al goed na alleen de reservering gescand tev hebben :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Kan iemand mij helpen met een tariefvraag? Ik reis al zo lang met mijn Deutschlandticket, dat mijn trucs wat roestig zijn geworden...

Wat is de goedkoopste optie voor 2 samen reizende volwassenen op een doordeweekse dag om van Maastricht naar Köln Hbf te komen (bus naar Aachen, RE naar Köln) en ook weer terug? Ik denk op dit moment aan een Euregioticket (€22,90) en waarschijnlijk 2x (want ik denk dat er meer dan 6 uur tussen heen- en terugreis zal zitten) een EinfachWeiterTicket NRW (€8,20), dat maakt €39,30 pp. Maar wellicht zie ik iets handigers over het hoofd?
Plaats reactie