Wat is je bron hiervoor, of wat zijn je praktijkervaringen met deze opleiding. Heb je al eens een dag mee gelopen in de praktijk, zit je met ze aan tafel en geeft het S&V personeel dit dan zelf aan ? Een hele beroepsgroep te kijk zetten lijkt me zeer onwenselijk, zeker als je beseft in wat voor werkomstandigheden ze elke dag weer verkeren !Met een inadequate opleiding van S&V-personeel
Kort Nederlands nieuws
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
-
- Donateur
- Berichten: 5143
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik maak je ook geen verwijt, hoor - ik verwijs je er alleen naar in de hoop dat deze discussie niet nog eens dunnetjes wordt overgedaan.
En dat je niet het hele forum leest snap ik, maar de reacties van anderen op je posts lees je zo te zien ook niet - of je bent gewoon hardleers. Enfin, nog maar eens dan:
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik maak je ook geen verwijt, hoor
Tsja.......maar de reacties van anderen op je posts lees je zo te zien ook niet - of je bent gewoon hardleers.

-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Kort Nederlands nieuws
Eerder gaf je zelf aan dat het verloop onder S&V heel erg groot is. Voorts vraag je anderen frequent om bronnen en toen je zelf nul onderbouwing bij alles wat je roept, dat maakt de discussie lastig en je geloofwaardigheid steeds minder.Re.tep schreef: ↑vr 25 jul 2025, 09:44Wat is je bron hiervoor, of wat zijn je praktijkervaringen met deze opleiding. Heb je al eens een dag mee gelopen in de praktijk, zit je met ze aan tafel en geeft het S&V personeel dit dan zelf aan ? Een hele beroepsgroep te kijk zetten lijkt me zeer onwenselijk, zeker als je beseft in wat voor werkomstandigheden ze elke dag weer verkeren !Met een inadequate opleiding van S&V-personeel
Gr BasG
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Kort Nederlands nieuws
Misschien moeten we voor notoire zwart- en grijsrijders ook een stel schandblokken midden op Utrecht Centraal neerzetten. Paar manden met rotte tomaten erbij voor gebruik door passerende reizigers en NS-personeel en hoppa, niemand durft nog zwart te rijden! 

Laatst gewijzigd door Commendatore op vr 25 jul 2025, 10:29, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Kort Nederlands nieuws
Gisteren 4,5 uur met NS-treinen door Nederland gereisd. Geen vertraging, geen verstoring, fijn. Ook geen NS-conducteur gezien. Ook nog een half uur met Keolis gereisd. Geen vertraging, geen verstoring, fijn. Wel een controleploeg met vriendelijke medewerkers gezien, nog fijner.
Gr BasG
-
- Berichten: 12152
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
De BOA's van de gemeente Breda hebben ook al een tijdje een wapenstok.Durashift schreef: ↑vr 25 jul 2025, 00:53Jawel, daar zijn ook proeven mee. Onder andere bij Staatsbosbeheer hebben, geselecteerde, BOA's de beschikking over een wapenstok.sirvinniei schreef: ↑do 24 jul 2025, 22:42 Politie inschakelen? Boas dragen toch ook geen wapenstok?
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Schandalig en triest. Nog maar een paar schandblokken extra op UtrechtOok geen NS-conducteur gezien

Zelf voor de eerste keer eens met de Airport Sprinter mee geweest. Er werd gewoon klassiek gesloten door de vriendelijke conducteur en we waren overal ruim op tijd. Dus daarvoor is TGV niet noodzakelijk. Dat TGV is gewoon een proef om zonder conducteur te gaan rijden natuurlijk

-
- Berichten: 12152
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarschijnlijk gewoon een treinstel die niet geschikt is voor TGV. Er rijden vandaag meerdere combinaties in de Airport Sprinter die daar niet geschikt voor zijn.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, SNG-T treinstellen
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat een toeval dat iemand die nooit met de trein zegt te reizen dit meemaakt. Overigens is jouw "angst" gelijk aan die van de FNV; https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... esaanvraag. De tijd zal het leren.Re.tep schreef: ↑vr 25 jul 2025, 11:01 Zelf voor de eerste keer eens met de Airport Sprinter mee geweest. Er werd gewoon klassiek gesloten door de vriendelijke conducteur en we waren overal ruim op tijd. Dus daarvoor is TGV niet noodzakelijk. Dat TGV is gewoon een proef om zonder conducteur te gaan rijden natuurlijk![]()
Gr BasG
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Bedankt voor de link, die had ik nog niet gelezen. Wel een bericht van 4 jaar geleden, volgens mij is TGV al lang bij NS ingevoerd toch ?
-
- Berichten: 8577
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor mij is een TGV een Franse hogesnelheidstrein.
-
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort Nederlands nieuws
Het schijnt ook Technisch Geleid Vertrekproces te zijn.
-
- Berichten: 8363
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Kort Nederlands nieuws
Zwart- of grijsrijden moet natuurlijk niet lonen. Zonder de discussie over controle door conducteurs over te willen doen, zou NS ook eens goed moeten nadenken over controle en zichtbaarheid in de trein.BasGeluk schreef: ↑vr 25 jul 2025, 10:28 Gisteren 4,5 uur met NS-treinen door Nederland gereisd. Geen vertraging, geen verstoring, fijn. Ook geen NS-conducteur gezien. Ook nog een half uur met Keolis gereisd. Geen vertraging, geen verstoring, fijn. Wel een controleploeg met vriendelijke medewerkers gezien, nog fijner.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Kort Nederlands nieuws
Geen idee. U dropt de afkorting zonder verdere duiding in combinatie met de AirportSprinter. Dan gaan mensen op onderzoek uit en komen op de genoemde pagina. Maar je bedoelde dus iets anders met TGV?
Gr BasG
-
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Kort Nederlands nieuws
Dit is enorme onzin, voor de dienstregeling met de Airportsprinter is technisch geleid vertrekproces wel degelijk noodzakelijk om aan de planningsnormen te voldoen. Natuurlijk stort niet de hele dienstregeling in elkaar als dit een keer niet gebeurd; juist om verstoringen zoals dit op te vangen zijn de planningsnormen bedacht. Als een willekeurige trein met +5 vertrekt, zal deze ook vaak weer op tijd rijden. Dit betekent ook niet dat deze trein meteen versneld kan worden, omdat je dan totaal geen lucht meer je in je dienstuitvoering hebt. Zeker op het drukke spoor in Nederland is buffertijd nodig, om te zorgen dat het allemaal uitvoerbaar blijft. Technisch geleid vertrekproces op de Airportsprinter heeft echt totaal niets te maken met het verdwijnen van de conducteur.Re.tep schreef: ↑vr 25 jul 2025, 11:01 Zelf voor de eerste keer eens met de Airport Sprinter mee geweest. Er werd gewoon klassiek gesloten door de vriendelijke conducteur en we waren overal ruim op tijd. Dus daarvoor is TGV niet noodzakelijk. Dat TGV is gewoon een proef om zonder conducteur te gaan rijden natuurlijk![]()
-
- Berichten: 7405
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort Nederlands nieuws
Die Airport sprinter heeft een relatief ruime dienstregeling met veel rijtijdspeling waardoor de rijtijden ook prima gehaald kunnen worden als de HC zelf sleutelt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, daarom wordt al het SNG er binnenkort mee voorzien.Reiziger Delft schreef: ↑vr 25 jul 2025, 15:20Technisch geleid vertrekproces op de Airportsprinter heeft echt totaal niets te maken met het verdwijnen van de conducteur.
Het lijkt er toch sterk op dat het TGV geen enkele invloed heeft op de dienstregeling en dus ook de planningsnormen, dat geeft de praktijk wel aan zoals cassie127 aangeeft, de rijtijden zijn enorm ruim (of conducteur en machinist waren erg snel)
Maar de echte reden voor TGV zullen we binnen enkele jaren wel zien (als de NS dan nog bestaat).
-
- Berichten: 7061
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is inderdaad één groot complot en de rijtijden zullen vast niet ruimer zijn omdat het bijvoorbeeld nog relatief nieuw is en men nog moet wennen voor men de lagere speling daadwerkelijk doorvoert in de planning.
-
- Berichten: 7405
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij de airportsprinter is het bewust iets ruimer gepland omdat het nog om nieuwe techniek gaat ja (en indien nodig je materieel kunt inzetten zonder TGV)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Kort Nederlands nieuws
Dus om een paar seconden, misschien wel een halve minuut, worden er "miljoenen" (geen bron) uitgegeven aan ombouw (en opleiding ?). Ik zou als bedrijf in financieel mindere situatie mijn geld anders inzetten.
Meer specifiek, als je rond Schiphol één trein per uur per richting uit de dienstregeling haalt, heb je al meer lucht binnen de planingsnormen dan nu met dat TGV.
Meer specifiek, als je rond Schiphol één trein per uur per richting uit de dienstregeling haalt, heb je al meer lucht binnen de planingsnormen dan nu met dat TGV.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8804
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Misschien toch maar tijdje om te staken dan
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Kort Nederlands nieuws
Personeel is en blijft de grootste kostenpost.Re.tep schreef: ↑vr 25 jul 2025, 17:57 Dus om een paar seconden, misschien wel een halve minuut, worden er "miljoenen" (geen bron) uitgegeven aan ombouw (en opleiding ?). Ik zou als bedrijf in financieel mindere situatie mijn geld anders inzetten.
Meer specifiek, als je rond Schiphol één trein per uur per richting uit de dienstregeling haalt, heb je al meer lucht binnen de planingsnormen dan nu met dat TGV.
Gr BasG
- trolly
- Berichten: 11550
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Kort Nederlands nieuws
Is tevens een schaars artikel, heb ik weleens ergens opgevangen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Montecito08, Semrush [Bot], Sorry_geen_dienst, Zeelandman en 7 gasten