Pagina 5 van 6
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 16:42
door Sergej1969
De Transdev en Keolis hebben zich hiervoor ingeschreven. Mijn voorkeur gaat naar Keolis omdat deze een duidelijke reisinformatie hebben op de monitoren in de bussen. Als er op andere lijnen verder gereden worden geeft deze bij minimaal 3 haltes van tevoren aan op welke lijn die dan verder rijdt. Als Transdev de concessie wint is dat ook goed. Deze bied ook voor meer mogelijkheden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: vr 16 mei 2025, 16:09
door Sergej1969
Ik ben zelf lid van de Nederlandse trolleybus Vereniging. Hiermee ben ik ook van de buitenlandse trolley bedrijven van op de hoogte. Zelf ga ik altijd op vakantie naar Zwitserland. Daar hebben ze meerdere steden met trolleybussen. Met de ontwikkelingen met trolley 2.0 zijn ze in Zwitserland veel verder dan bij ons in Arnhem. Ook daar hebben ze ZE bussen. Die pak ik dus ook mee. Waar netcongestie is wordt aldaar met hybride bussen gereden. Die zijn gedeeltelijk elektrisch. Ze kunnen voor deze wel CNG bussen toestaan voor deze nieuwe concessie. Er zijn ook hybride bussen die op CNG rijden. Die zouden ze eventueel aan kunnen besteden. Ik heb verder wel gelezen dat beide inschrijvers voor eigen energie transitie willen zorgen zoals extra zonnepanelen en HVO diesel aggregaten om het elektriciteitsnet te ontlasten. Ook tijdens de NTV avond heb ik ook zoiets gehoord dat alles elektrisch wordt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: ma 23 jun 2025, 17:32
door Sergej1969
Ik weet wel waarom alleen de Keolis en Transdev zich hiervoor ingeschreven hebben. Dat is omdat het allebei Europese bedrijven zijn die elders in Europa ook steden hebben waar ze trolleybussen hebben. Keolis heeft trolleybussen in Landskrona(Zweden) Lyon(Frankrijk) en Nancy(Frankrijk). Transdev heeft in elk geval ook trolleybussen in
St Etienne(Frankrijk). Die van Solingen en Esslingen beide in Duitsland zijn vermoedelijk eigendom van de Transdev. Arnhem heeft in elk geval met Solingen een gezamenlijke aanbesteding mee gehad.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: ma 23 jun 2025, 17:47
door ArrivaBas
De trolleybussystemen in Esslingen en Solingen worden gereden door gemeentelijke vervoersbedrijven.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: ma 23 jun 2025, 18:48
door regenmaker
Ik denk dat het met name te maken heeft met Oost-Brabant die bijna volledig parallel loopt aan deze inschrijving. Twee inschrijvingen tegelijkertijd voorbereiden is erg kostbaar en de resources van het tenderteam kan ook maar 1x tegelijkertijd worden ingezet.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: ma 23 jun 2025, 21:33
door Dionysusnu
In dat kader is de aanbestedingskalender van DOVA wel leuk om te zien:
https://dova.nu/sites/default/files/240 ... 0maand.pdf
(er is ook een
nieuwere, maar die loopt iets minder ver vooruit)
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 07:19
door Wageningen1998
Wordt vandaag niet bekend wie deze concessie gaat winnen?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 07:49
door gkw1969
Vanmiddag om 12.00
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 13:15
door kippenmobiel69
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 13:28
door cassie127
Ergens bij een van de vervoerders staat inmiddels een bericht op Intranet online onder embargo.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 13:42
door Wageningen1998
Ik hoop dat Transdev de concessie gegund wordt, maar nog even afwachten dan.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 14:05
door kippenmobiel69
Ik zou Keolis wel leuk vinden eigenlijk. Transdev zit er al een tijdje
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 14:08
door Milco
Dat geldt dan enkel voor Arnhem-Nijmegen, voor het deel Veluwe-Zuid is Transdev daar nog maar net een paar jaar actief en heeft daarvoor juist Keolis jarenlang gereden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:36
door ovVeluwe
Transdev behoudt de concessie helaas.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:59
door Kopri
Jammer, ik had ze wel Keolis gegund.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:09
door Remco1989
Ben wel benieuwd waarom jullie het Keolis gunnen en niet Transdev?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:12
door Wageningen1998
Ik vind Transdev een prima uitkomst. Ben wel benieuwd of Transdev onder eigen naam gaat opereren of onder Connexxion/Hermes
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:14
door Suus
Of het Transdev of Hermes is boeit niet zo heel veel, het wordt toch RRReis.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:15
door Wageningen1998
Ja, fair.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:18
door Lijn 45
Wageningen1998 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:12
Ik vind Transdev een prima uitkomst. Ben wel benieuwd of Transdev onder eigen naam gaat opereren of onder Connexxion/Hermes
De naam Connexxion wordt sinds de parkshuttle niet meer gebruikt bij nieuwe concessies.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:22
door Rikkel
RRReis met Transdev
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:44
door Hans
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:52
door Gartlin9
Dubbel geleed

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:55
door ITF
Het trolleybusnetwerk wordt enorm uitgebreid: er komen 4 stadslijnen in Arnhem bij en er wordt gesproken over:
'Hierdoor kunnen trolleybussen ook Ede, Heteren, Duiven, Westervoort, Elst en Nijmegen.' ; ik gok dat het woord 'bereiken' ontbreekt, desondanks een flinke uitbreiding van het netwerk. Er wordt zelfs gesproken over een trolleylijn tussen de HAN en Heijendaal, oftewel een trolleybuslijn vanaf de campus in Presikhaaf helemaal naar Heijendaal

Ook wordt de gehele bestaande vloot (behalve de Solaris Trollino's) vervangen door nieuwe trolleybussen.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:59
door Sergej1969
Nu dat de Transdev de concessie heeft gewonnen verwacht ik dat het trolley materieel dat er offertes ingediend zullen worden bij Solaris Skoda en heel misschien HESS van de nieuwste generatie. Voor de elektrische bussen verwacht ik VDL Volvo Solaris Urbino en heel misschien MAN en/of Mercedes.