Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Dionysusnu

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij zijn 3 bakken toch wel zeker te doen in die tijd, zeker bij een IC waar je niet telkens de deuren hoeft te doen.
Alessandro

Bericht door Alessandro »

Bemined schreef: wo 30 jul 2025, 20:00 Afgelopen zaterdag: 11 ritten, 0% controle (voor de mensen die procentrekenen moeilijk vinden: ik ben dus niet gecontroleerd (A) ) . Sterker nog, in de trein heb ik niet één keer een conducteur gezien.
Ik zelf merk afgelopen week dan weer geen verschil en zit precies op mijn jaar gemidelde van 30%. wel kwam de conducteur 40% van de tijd wel langs zonder controle. Terwijl mijn gemidelden maar 12,6%. Dus in totaal heb ik op 70% van mijn ritten de afgelopen week een conducteur gezien. Dus er lijkt verbetering in te zitten.

Voor Transparatie nog even de gehele data.

Afgelopen week
324 km
4 uur en 34 minuten in de trein.
10 ritten
6 ritten op serie 5600 (waarvan de meesten tussen Harderwijk en Amersfoort)
2 ritten op serie 2000
1 rit op serie 3500 en 1 rit op serie 600
3 keer gecontroleerd (30%)
4 keer langs gelopen zonder controle (40%)
3 keer geen conductuer gezien (30%)

Totaal gegevens (data vanaf januari dit jaar)
14957 km
8 dagen, 6 uur en 23 minuten in de trein.
338 ritten
65.9% van de ritten op serie 5600 (is het al te raden aan station ik woon ;) )
100 keer gecontroleerd (vandaag was zelfs de 100ste van het jaar *O* ) (29,9%)
42 keer conductuer langs gelopen zonder controle (12,6%)
192 keer geen conductuer gezien (57,5%) -0- :cry:
Excuses voor eventuele spelfouten. Dyslexie maakt het leven niet makkelijker
Cora

Bericht door Cora »

Allicht niet met NS te maken maar ik werd niet gecontroleerd in ICE642 afgelopen zondag terwijl de duitsers normaal prompt na het vertrekstation de kaartjes komen vragen. Misschien hielp t niet dat het hier om een dubbele ICE2 ging die als geheel naar dusseldorf reed :')
Die dag wel in de 1100 gecontroleerd. Dat overkomt me ook niet veel :Y
Fout 404: Tekst niet gevonden
htm_tram

Bericht door htm_tram »

Dionysusnu schreef: wo 30 jul 2025, 22:47 Volgens mij zijn 3 bakken toch wel zeker te doen in die tijd, zeker bij een IC waar je niet telkens de deuren hoeft te doen.
Zo'n 13 jaar geleden op het hoofdkantoor geweest voor een goed gesprek met de NS en wat studenten, daar werd gemeld dat je ongeveer elke 45 minuten de HC zou moeten zien voor een controle of service ronde. Nou is Den Haag - Utrecht ongeveer 37 minuten. Dan zit je net onder de 45 minuten. Om het positief te houden ga ik er dan maar vanuit dat als je in Den Haag begint en nooit de HC ziet ze waarschijnlijk de controle/service ronde lopen tussen Utrecht en Amersfoort.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
mave94

Bericht door mave94 »

Vanuit Den Haag Centraal ligt het er ook aan waar je in de trein zit. Hier begint de conducteur meestal achterin de trein, dus als je voorin zit dan is de kans klein dat je hem tegenkomt tijdens de 37 minuten durende rit naar Utrecht Centraal.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

htm_tram schreef: do 31 jul 2025, 08:17 Om het positief te houden ga ik er dan maar vanuit dat als je in Den Haag begint en nooit de HC ziet ze waarschijnlijk de controle/service ronde lopen tussen Utrecht en Amersfoort.
De kans dat je tussen Utrecht en Amersfoort gecontroleerd wordt nadert heel dicht het nulpunt uit eigen ervaring.
Er is niet echt een pijl op te trekken: op sommige andere vrij korte stukjes wordt juist wel weer geregeld gecontroleerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Negen

Bericht door Negen »

htm_tram schreef: wo 30 jul 2025, 22:21
Heel_Holland_Spot schreef: wo 30 jul 2025, 21:33 Geen idee, maar op Zwolle-Almere, Almere-Schiphol, Amsterdam Centraal-Utrecht en Utrecht-Arnhem had het makkelijk gekund.
Den Haag - Utrecht met een losse ICMm 3 of 4 is al te kort qua tijd om de trein door te gaan. Je moet er natuurlijk niet veel van verwachten ;)
Onzin, ben zelf vaak genoeg gecontroleerd tussen Utrecht en Gouda hoor. Eén treinstel redden ze makkelijk op het hele tracé tussen Utrecht en Den Haag als er gecontroleerd wordt althans.
trolly

Bericht door trolly »

Het gele symbooltje achter het bericht van htm_tram duidt er vermoedelijk op dat genoemd bericht met een korreltje zout genomen moet worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie