Pagina 30 van 65

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 09:39
door zone2000
Was handiger geweest als ze eerst een uitleg van de lijnen en routes hadden gepost. :lol:

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 10:54
door Noord152
Heeft iemand trouwens enig idee of er direct met de nieuwe bussen gereden gaat worden. En waar deze dan nu staan?

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 11:23
door zone2000
een groot gedeelte zal nieuw zijn, maar ook wat oud spul, kijk maar 2 pagina's terug

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 13:12
door Wilco78
Alkmaar heel weinig mag hopen dat er nog wat lijnen bij komen. Wat er ook staat op de site het is nog niet definitief

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 13:17
door Milco
Ik zie bij Alkmaar anders best veel lijnen staan die gereden worden. Sowieso lijn 350 en wellicht nog veel meer!

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 13:37
door EHH
nv_busfreak schreef: di 15 okt 2024, 09:15 Gingen ook geruchten over een qliner Oosterwolde Assen.Wellicht is dat die 380
Denk ik eerder Leeuwarden - Drachten Transferium Oost- Oosterwolde - Assen

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 13:41
door ThatPCDude
Zonder vervoerplan is dit een vrij nutteloze website eigenlijk, want wie o wie weet waar alle lijntjes voor staan ;)

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 19:52
door Vinny
Wilco78 schreef: di 15 okt 2024, 13:12 Alkmaar heel weinig mag hopen dat er nog wat lijnen bij komen. Wat er ook staat op de site het is nog niet definitief
Alkmaar heeft voor de concessie Fryslân alleen relevantie voor de 350. De overige lijnen lijken me het stad/streeknet Noord-Holland Noord. Blijkbaar loopt de concessieverlening nog.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 20:40
door Chauffeur Friesland
ov'tje schreef: ma 14 okt 2024, 21:23 Lijn 1 zal wel Westeinde worden, lijn 9 de scholierenlijn Aldlân en Nijlân en dan lijn 10 die buiten de stad komt?
Lijn 1 wordt de stadslijn voor Techum als vervanger voor Vlinder 825;
Lijn 9 gaat naar Firda Wilaarderburen (vervanger 603)
Lijn 10 gaat naar NHL (vervanger 612)

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 20:42
door Chauffeur Friesland
ov'tje schreef: ma 14 okt 2024, 20:45 Aan dat lijstje kun je zien dat er wat andere lijnnummers ingevoerd gaan worden. Zo zie ik een lijn 27 verschijnen en lijn 22 wordt misschien hernummerd in een stadslijn?
Lijn 22 wordt lijn 5, lijn 27 wordt Heerenveen - Akkrum - Drachten (vervanger van (stukje) lijn 28 en 511). Lijn 28 rijdt straks alleen nog tussen Leeuwarden en Grou

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 20:43
door Chauffeur Friesland
Zonnig schreef: ma 14 okt 2024, 21:30
nickdenboer schreef: ma 14 okt 2024, 21:12 En Leeuwarden stad vallen lijn 1,9 en 10 op die zijn er nu niet
47 mist
Lijn 47 vervalt. Deel tussen Balk en Sneek wordt aan lijn 44 geplakt, deel tussen Lemmer en Balk aan 41

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 20:46
door Chauffeur Friesland
dmotion schreef: ma 14 okt 2024, 22:27 In het lijstje zie ik ook 20 en 21 staan.
20 zou toch vervallen, en alleen 21 overblijven (55 neemt dan een stukje van 20 over, zoals ik eerder heb gelezen).

20 een foutje, of wordt deze lijnnummer een andere route? :s

edit:
20 wellicht voor het weekend, voor de momenten dat 55 niet rijd?
/edit

edit 2:
lijn 151, moet dit niet 154 zijn?
/edit 2

Benieuwd naar de exacte details over de lijnen ;)
Lijn 20 vervangt lijn (1)14 tussen Leeuwarden en Drachten via de N31 en rijdt vanaf Drachten door naar Heerenveen zoals 20 dat nu ook doet. 21 vervalt tussen Drachten en Heerenveen en rijdt alleen tussen Leeuwarden en Drachten Transferium

Lijn 151 vervangt 651. 154 vervalt en wordt overgenomen door lijn 60 (die via Ternaard gaat rijden). Lijn 56 neemt de verbinding via Brandgum over, maar rijdt alleen tussen Dokkum en Holwerd Veendam

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 20:50
door Chauffeur Friesland
nv_busfreak schreef: di 15 okt 2024, 09:15 Gingen ook geruchten over een qliner Oosterwolde Assen.Wellicht is dat die 380
Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 21:27
door Zonnig
Chauffeur Friesland schreef: di 15 okt 2024, 20:43
Zonnig schreef: ma 14 okt 2024, 21:30
nickdenboer schreef: ma 14 okt 2024, 21:12 En Leeuwarden stad vallen lijn 1,9 en 10 op die zijn er nu niet
47 mist
Lijn 47 vervalt. Deel tussen Balk en Sneek wordt aan lijn 44 geplakt, deel tussen Lemmer en Balk aan 41
Lemmer - Balk aan de 41 koppelen, kansloze koppeling en vreemde route. Daar win je geen reizigers mee, je jaagt ze weg (tenzij dat gewenst is).

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 23:09
door Meltrain
Chauffeur Friesland schreef: di 15 okt 2024, 20:50
Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde
Bedankt voor de toelichtingen. :D

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: di 15 okt 2024, 23:16
door Fris44
Ik vind het allemaal maar verwarrend. Heb niet het idee dat QBuzz heeft gekeken naar waar de reiziger (vooral studenten) nou eigenlijk naartoe wil

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 08:33
door iamthedutchdude
Chauffeur Friesland schreef: di 15 okt 2024, 20:50Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde
Moet ik hieruit opmaken dat Oosterwolde de rechtstreekse verbindingen met Leeuwarden (14 en 114) verliest?

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 09:30
door Zonnig
Fris44 schreef: di 15 okt 2024, 23:16 Ik vind het allemaal maar verwarrend. Heb niet het idee dat QBuzz heeft gekeken naar waar de reiziger (vooral studenten) nou eigenlijk naartoe wil
Dat idee heb ik tot nu toe ook.
Nu zogenaamd meer bieden en straks zeggen dat er niemand meer in de bus zit ....

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 09:51
door Meltrain
Zonnig schreef: wo 16 okt 2024, 09:30
Fris44 schreef: di 15 okt 2024, 23:16 Ik vind het allemaal maar verwarrend. Heb niet het idee dat QBuzz heeft gekeken naar waar de reiziger (vooral studenten) nou eigenlijk naartoe wil
Dat idee heb ik tot nu toe ook.
Nu zogenaamd meer bieden en straks zeggen dat er niemand meer in de bus zit ....
Of ze hebben juist wel gekeken naar de behoeftes en kwamen tot de conclusie dat de huidige lijnen daar niet volledig aan voldoen? Dat is ook een mogelijkheid.

Sowieso vind ik jou erg negatief in dit topic en doe je je gebruikersnaam zeker geen eer aan.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 09:55
door Chauffeur Friesland
iamthedutchdude schreef: wo 16 okt 2024, 08:33
Chauffeur Friesland schreef: di 15 okt 2024, 20:50Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde
Moet ik hieruit opmaken dat Oosterwolde de rechtstreekse verbindingen met Leeuwarden (14 en 114) verliest?
De rechtstreekse verbinding vervalt indd, maar reizigers kunnen overstappen op Drachten Transferium Oost op lijn 320. Nu stappen reizigers ook op Transferium Oost over van lijn (1)14 op 320 vv, dat scheelt namelijk 20 reistijd.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 09:57
door Chauffeur Friesland
Meltrain schreef: wo 16 okt 2024, 09:51
Zonnig schreef: wo 16 okt 2024, 09:30
Fris44 schreef: di 15 okt 2024, 23:16 Ik vind het allemaal maar verwarrend. Heb niet het idee dat QBuzz heeft gekeken naar waar de reiziger (vooral studenten) nou eigenlijk naartoe wil
Dat idee heb ik tot nu toe ook.
Nu zogenaamd meer bieden en straks zeggen dat er niemand meer in de bus zit ....
Of ze hebben juist wel gekeken naar de behoeftes en kwamen tot de conclusie dat de huidige lijnen daar niet volledig aan voldoen? Dat is ook een mogelijkheid.

Sowieso vind ik jou erg negatief in dit topic en doe je je gebruikersnaam zeker geen eer aan.

Klopt. Sommige lijnen liggen niet lekker en dat wordt straks beter. Het is natuurlijk altijd wachten hoe het loopt, maar ik denk dat het allemaal duidelijker en makkelijker wordt voor de reizigers.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 11:23
door UtrechtOV
Die info is zeker alleen intern gedeeld?

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 12:09
door teun
Ik snap niet wat mensen zo choquerend vinden aan deze wijzigingen, mij lijkt de doorkoppeling van lijn 44 naar Sneek juist nuttig; immers:
- geen lange overstap meer te Harich voor reizigers vanuit de richting van Sondel naar Sneek (ik vermoed de grootste stroom hier)
- geen langere reistijd of extra overstappen Lemmer - Sneek, lijn 42 is immers 10 minuten sneller
- geen langere reistijd of extra overstappen vanuit de richting Sondel naar Joure/Heerenveen e.v. (via Lemmer is immers 20 minuten sneller)

Ook bijvoorbeeld een volwaardige snelle halfuurdienst Drachten Oosterwolde, en een lijn 151 die de hele dag door rijdt klinken voor mij allemaal als positieve wijzigingen.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 14:02
door EHH
UtrechtOV schreef: wo 16 okt 2024, 11:23 Die info is zeker alleen intern gedeeld?
Hier nog niks bekend

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 15:47
door Zonnig
teun schreef: wo 16 okt 2024, 12:09 Ik snap niet wat mensen zo choquerend vinden aan deze wijzigingen, mij lijkt de doorkoppeling van lijn 44 naar Sneek juist nuttig; immers:
- geen lange overstap meer te Harich voor reizigers vanuit de richting van Sondel naar Sneek (ik vermoed de grootste stroom hier)
- geen langere reistijd of extra overstappen Lemmer - Sneek, lijn 42 is immers 10 minuten sneller
- geen langere reistijd of extra overstappen vanuit de richting Sondel naar Joure/Heerenveen e.v. (via Lemmer is immers 20 minuten sneller)

Ook bijvoorbeeld een volwaardige snelle halfuurdienst Drachten Oosterwolde, en een lijn 151 die de hele dag door rijdt klinken voor mij allemaal als positieve wijzigingen.
De 44 doorrijden naar Sneek kan ik (deels) in komen (neem aan dat die dan vanaf Sondel via de route van de 47 naar Sneek gaat. Met de 45 ben je vanuit Flinkeboskje wel sneller in Sneek (weet niet of dat een spitslijn blijft)..
De 41 rijd vanaf Heerenveen via Wijckel - Balk naar Sondel en Lemmer.
Wijckel - Sondel loop je sneller dan de bus via Balk, dit is een vreemde lus, doorgaande reizigers tussen Sloten en Lemmer zijn er nagenoeg niet en die zullen er op deze wijze ook niet komen.

Maar ja Qbuzz hult zich nog in stilzwijgen over de routes.