Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
CSA2
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door CSA2 »

BasGeluk schreef: wo 12 jun 2024, 21:43 De concessie werd niet ingekort. Er kwam een nieuwe nood concessie van twee jaar.
Keolis zou vanaf 13 December 2020 TIEN jaar IJssel-Vecht gaan rijden. De concessie heeft uiteindelijk 3 jaar geduurd waarvan het laatste jaar een noodconcessie is geweest. Dit doordat Follow The Money iets had ontdekt en het daarmee aan het licht kwam dat er gefraudeerd was. Dit ging niet zozeer om de BYD bussen maar om de aanbesteding van de buurtbussen die Ginaf zoìu leveren.

Het intrekken van die concessie is ook de reden waardoor de noodconcessie Veluwe-Zuid is ontstaan.

Google en de ovinnederlandwiki zijn in dit geval de informatiebronnen. Even je huiswerk maken voordat je dingen gaat roepen die net zo waar zijn als het bestaan van Sinterklaas. 😉
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door cassie127 »

Vergeet dan ook niet goed te lezen bij het doen van het huiswerk. De concessie was maar 2 in plaats van 3 jaar. Ebs rijdt immers al anderhalf jaar IJssel-Vecht (vanaf december 2022).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CSA2
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door CSA2 »

Dat was een rekenfout van mijzelf en heb je volkomen gelijk in! 😊
Durashift
Berichten: 6079
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Durashift »

Keolis heeft er in ieder geval vertrouwen in: op de filmbak vanmiddag al twee keer kunnen lezen dat zij "vervoer vanuit het hart, tot 2035" verzorgen.

De personeelswerving maakt ff plaats. ;)
Globetrotter
Berichten: 1598
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Globetrotter »

Dat laatste valt mee. Het lijkt er op dat de bussen die naar de stalling gaan ''vervoer vanuit het hart, tot 2035!'' filmen. De vervanging van ''Garage.''

Als een bus even ''geen dienst'' filmt als hij switcht tussen twee lijnen, dan wordt de wervingstekst getoond.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ovVeluwe »

Dit kan een chauffeur zelf allemaal instellen via het bijzondere bestemmingen menu. Zowel de wervingstekst (wij zoeken chauffeurs" en "jouw nieuwe droombaan") als "vervoer uit het hart tot 2035" zijn te selecteren. Zelf vind ik het ook wel leuk om dan met een andere tekst te rijden. In december zal je dit ook weer gaan zien met "prettige feestdagen".

Met het einde van de Twentse concessie hadden ze de "geen dienst" bestemming wel aangepast naar "geen dienst good goan".
VIRM
Berichten: 8294
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door VIRM »

Wel goed nieuws voor Keolis en Transdev. :pos:
CSA2 schreef: wo 12 jun 2024, 12:23Een mooi voorbeeld is dit: edereen heeft z'n mond vol over IJssel/Vecht maar wat je wel kan zeggen is dat EBS er de moeite doet om iets van te maken.
Op papier probeerde EBS er iets van te maken. Maar zodra het voor de reiziger een tombola wordt of je bus al dan niet komt opdagen, dan heb je aan het 'iets proberen te maken' niet zo heel veel. En ja, EBS heeft op papier echt goede ideeën aangedragen voor ZaWa en Ijssel-Vecht.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Milco »

Gaan de elektrische bussen die in de huidige concessies actief zijn eigenlijk mee over naar de nieuwe concessies of zijn deze eigendom van de vervoerders zelf?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
UtrechtOV
Berichten: 210
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door UtrechtOV »

Volgens mij moeten de elektrische bussen mee
IIVQ
Berichten: 1900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door IIVQ »

Het een sluit het ander niet uit, daar zijn uitgebreide contractvormen voor met overnameverplichtingen.
RW2104
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Het lijkt me toch dat ook alle huidige dieselbussen meegaan en worden overgenomen? Dat begreep ik teniminste van het PvE. Totdat alle nieuwe elektrische bussen stapsgewijs instromen t/m 2028, zal er met de huidige dieselbussen gereden worden. Tevens kunnen er geen nieuwe dieselbussen meer gekocht worden door Transdev vanaf 2025 volgens het BAZEB. Of telt die regel niet als ze die in 2024 nog bestellen? Dat zou heel veel geld zijn om uit te geven voor bussen die binnen 3 jaar al vervangen worden.
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door teun »

In het PvE staat volgens mij niets over overnameregelingen noch over bepalingen uit het BAZEB dus voorlopig is dit allemaal enkel speculatie.
RW2104
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Heb even terug gezocht in de aanbestedingsdocumenten, in de Nota van inlichtingen 2 beantwoordt de Provincie bij vraag 331/332 op de overname van dieselbussen:
Conform het bestuursakkoord Zero Emissie Bus (BAZEB) willen we
nieuwe bussen enkel als zero emissie-materieel in laten stromen.
Daarnaast prefereren wij een betrouwbare ZE-implementatie boven een
zo snel mogelijke overgang naar ZE ('big bang'). Dus dit betekent dat wij
bij de gunningscriteria geen extra punten verlenen voor een eerdere
instroom van ZE-materieel dan 2028, en daarmee dus accepteren dat er
dieselmaterieel wordt ingezet. Indien tweedehands materieel niet
besteksconform is, is de Provincie bereid om voor dit materieel ontheffing
te verlenen tot uiterlijk 31 december 2028 van PvE-eisen aangaande het
materieel, mits onderbouwd is waarom er niet aan bepaalde eisen
voldaan kan worden.
Betekent dus dat Transdev dan waarschijnlijk met een heleboel tweede hands bussen zal komen voor begin concessie, omdat er enkel 55 elektrische bussen in Utrecht Binnen rijden. Aangezien 65% van de bussen in Binnen ook geleed moeten zijn is dat een flinke opgave om op de 2e hands markt te vinden, maar wel haalbaar denk ik.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Ik zou het wel grappig vinden als Transdev de CapaCity's van lijn 28 overneemt, dan zijn ze weer terug bij Transdev. Ik vraag me überhaupt af wat er op lijn 28 komt te rijden, misschien gaan de Van Hools ook wel mee. (Ik ben hier benieuwd naar)
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
UtrechtOV
Berichten: 210
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door UtrechtOV »

Kunnen mooi sommige wagens van Veluwe Zuid hier heen of zijn die te oud?
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door teun »

In principe geldt 13 jaar als maximum; maar dat lijkt mij nou al precies het soort punt waar ontheffing voor kan worden verleend.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

UtrechtOV schreef: vr 21 jun 2024, 16:20 Kunnen mooi sommige wagens van Veluwe Zuid hier heen of zijn die te oud?
Het probleem daarbij is dat Veluwe-Zuid in juni 2026 afloopt en dat ze in Utrecht dan een half jaar zonder bussen zitten, of de bussen uit Veluwe-Zuid moeten dan naar Utrecht en dan is in Veluwe-Zuid een gat wat weer gedicht moet worden, dus dat lijkt me geen oplossing...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
UtrechtOV
Berichten: 210
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door UtrechtOV »

Ja dat heb ik verkeerd in mn hoofd. Dan heeft dat weinig nut idd
wouter15
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door wouter15 »

Komende dinsdag is de bezwaartermijn voorbij. Is er de verwachting dat er bij een van de concessies bezwaar aangetekend zal worden? Of zullen deze aanbestedingen deze keer wel rustig verlopen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22809
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Meltrain »

Ik zou het wel grappig vinden als Keolis bezwaar maakt tegen de gunning van Utrecht Binnen en ook nog in het gelijk wordt gesteld. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Kopri »

Ik ben wel benieuwd hoe het er dadelijk uitgaat zien, aangezien Syntus Utrecht als merk verdwijnt en alles U-OV wordt.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Durashift
Berichten: 6079
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Durashift »

Het zal er dus hetzelfde uit gaan zien..tenzij er nog kleuronderscheid komt tussen binnen en buiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Nou, juist iets anders dan in de huidige concessie Regio Utrecht. U-link wordt immers geel/oranje qua huisstijl en de U-liner met z'n blauwe kleur is er nu nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RW2104
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

De U-bus stijl is ook een klein beetje aangepast t.o.v. huidige U-bus, vooral te merken aan de nieuwe compleet gele achterzijde. En volgens mij zal enkel Keolis U-liners hebben, aangezien de 41 van concessie Binnen naar Buiten is verplaatst. Dus qua wijzigingen van uiterlijk zal Keolis alle bussen moeten aanpassen en volgens het PvE mag Transdev de huidige stijl van de over te nemen elektrische U-bussen behouden (Heuliez & Ebusco 2.0/2.1). Zij hoeven alleen de nieuwe U-link toe te passen op de over te nemen Ebusco 2.2's en natuurlijk nieuwe U-bus/U-link op nieuw instromend (diesel) materieel.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Blijft lijn 50 eigenlijk door twee vervoerders gereden worden? Of gaat deze naar één concessie?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten