Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BasGeluk schreef: ↑wo 12 jun 2024, 21:43
De concessie werd niet ingekort. Er kwam een nieuwe nood concessie van twee jaar.
Keolis zou vanaf 13 December 2020 TIEN jaar IJssel-Vecht gaan rijden. De concessie heeft uiteindelijk 3 jaar geduurd waarvan het laatste jaar een noodconcessie is geweest. Dit doordat Follow The Money iets had ontdekt en het daarmee aan het licht kwam dat er gefraudeerd was. Dit ging niet zozeer om de BYD bussen maar om de aanbesteding van de buurtbussen die Ginaf zoìu leveren.
Het intrekken van die concessie is ook de reden waardoor de noodconcessie Veluwe-Zuid is ontstaan.
Google en de ovinnederlandwiki zijn in dit geval de informatiebronnen. Even je huiswerk maken voordat je dingen gaat roepen die net zo waar zijn als het bestaan van Sinterklaas.
Vergeet dan ook niet goed te lezen bij het doen van het huiswerk. De concessie was maar 2 in plaats van 3 jaar. Ebs rijdt immers al anderhalf jaar IJssel-Vecht (vanaf december 2022).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dat laatste valt mee. Het lijkt er op dat de bussen die naar de stalling gaan ''vervoer vanuit het hart, tot 2035!'' filmen. De vervanging van ''Garage.''
Als een bus even ''geen dienst'' filmt als hij switcht tussen twee lijnen, dan wordt de wervingstekst getoond.
Dit kan een chauffeur zelf allemaal instellen via het bijzondere bestemmingen menu. Zowel de wervingstekst (wij zoeken chauffeurs" en "jouw nieuwe droombaan") als "vervoer uit het hart tot 2035" zijn te selecteren. Zelf vind ik het ook wel leuk om dan met een andere tekst te rijden. In december zal je dit ook weer gaan zien met "prettige feestdagen".
Met het einde van de Twentse concessie hadden ze de "geen dienst" bestemming wel aangepast naar "geen dienst good goan".
CSA2 schreef: ↑wo 12 jun 2024, 12:23Een mooi voorbeeld is dit: edereen heeft z'n mond vol over IJssel/Vecht maar wat je wel kan zeggen is dat EBS er de moeite doet om iets van te maken.
Op papier probeerde EBS er iets van te maken. Maar zodra het voor de reiziger een tombola wordt of je bus al dan niet komt opdagen, dan heb je aan het 'iets proberen te maken' niet zo heel veel. En ja, EBS heeft op papier echt goede ideeën aangedragen voor ZaWa en Ijssel-Vecht.
Gaan de elektrische bussen die in de huidige concessies actief zijn eigenlijk mee over naar de nieuwe concessies of zijn deze eigendom van de vervoerders zelf?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Het lijkt me toch dat ook alle huidige dieselbussen meegaan en worden overgenomen? Dat begreep ik teniminste van het PvE. Totdat alle nieuwe elektrische bussen stapsgewijs instromen t/m 2028, zal er met de huidige dieselbussen gereden worden. Tevens kunnen er geen nieuwe dieselbussen meer gekocht worden door Transdev vanaf 2025 volgens het BAZEB. Of telt die regel niet als ze die in 2024 nog bestellen? Dat zou heel veel geld zijn om uit te geven voor bussen die binnen 3 jaar al vervangen worden.
Heb even terug gezocht in de aanbestedingsdocumenten, in de Nota van inlichtingen 2 beantwoordt de Provincie bij vraag 331/332 op de overname van dieselbussen:
Conform het bestuursakkoord Zero Emissie Bus (BAZEB) willen we
nieuwe bussen enkel als zero emissie-materieel in laten stromen.
Daarnaast prefereren wij een betrouwbare ZE-implementatie boven een
zo snel mogelijke overgang naar ZE ('big bang'). Dus dit betekent dat wij
bij de gunningscriteria geen extra punten verlenen voor een eerdere
instroom van ZE-materieel dan 2028, en daarmee dus accepteren dat er
dieselmaterieel wordt ingezet. Indien tweedehands materieel niet
besteksconform is, is de Provincie bereid om voor dit materieel ontheffing
te verlenen tot uiterlijk 31 december 2028 van PvE-eisen aangaande het
materieel, mits onderbouwd is waarom er niet aan bepaalde eisen
voldaan kan worden.
Betekent dus dat Transdev dan waarschijnlijk met een heleboel tweede hands bussen zal komen voor begin concessie, omdat er enkel 55 elektrische bussen in Utrecht Binnen rijden. Aangezien 65% van de bussen in Binnen ook geleed moeten zijn is dat een flinke opgave om op de 2e hands markt te vinden, maar wel haalbaar denk ik.
Ik zou het wel grappig vinden als Transdev de CapaCity's van lijn 28 overneemt, dan zijn ze weer terug bij Transdev. Ik vraag me überhaupt af wat er op lijn 28 komt te rijden, misschien gaan de Van Hools ook wel mee. (Ik ben hier benieuwd naar)
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
UtrechtOV schreef: ↑vr 21 jun 2024, 16:20
Kunnen mooi sommige wagens van Veluwe Zuid hier heen of zijn die te oud?
Het probleem daarbij is dat Veluwe-Zuid in juni 2026 afloopt en dat ze in Utrecht dan een half jaar zonder bussen zitten, of de bussen uit Veluwe-Zuid moeten dan naar Utrecht en dan is in Veluwe-Zuid een gat wat weer gedicht moet worden, dus dat lijkt me geen oplossing...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Komende dinsdag is de bezwaartermijn voorbij. Is er de verwachting dat er bij een van de concessies bezwaar aangetekend zal worden? Of zullen deze aanbestedingen deze keer wel rustig verlopen?
Nou, juist iets anders dan in de huidige concessie Regio Utrecht. U-link wordt immers geel/oranje qua huisstijl en de U-liner met z'n blauwe kleur is er nu nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De U-bus stijl is ook een klein beetje aangepast t.o.v. huidige U-bus, vooral te merken aan de nieuwe compleet gele achterzijde. En volgens mij zal enkel Keolis U-liners hebben, aangezien de 41 van concessie Binnen naar Buiten is verplaatst. Dus qua wijzigingen van uiterlijk zal Keolis alle bussen moeten aanpassen en volgens het PvE mag Transdev de huidige stijl van de over te nemen elektrische U-bussen behouden (Heuliez & Ebusco 2.0/2.1). Zij hoeven alleen de nieuwe U-link toe te passen op de over te nemen Ebusco 2.2's en natuurlijk nieuwe U-bus/U-link op nieuw instromend (diesel) materieel.