En als er geen doorgaande reizigers tussen Sloten en Lemmer zijn lijkt me het verder geen probleem dat dat nou net de mindere verbinding is met deze opzet.

Dat zou kunnen, maar mijn eerdere opmerking over lijn 13 is hopelijk duidelijk genoeg waarom ik dat niet zoveel vertrouwen in heb.
(Ook ik doe niet heel erg ZonnigFris44 schreef: ↑di 10 sep 2024, 22:35 Mooie waslijst aan veranderingen, al vind ik sowieso de veranderingen aan lijn 13 maar raar.
Veel mensen die ik ken die in Drachten naar school gaan vinden te lang duren, en alhoewel de nieuwe route in theorie ongeveer even lang duurt, moet je met een bus door de redelijk smalle straten van Boelenslaan en Houtigehage zien te komen, waardoor ik verwacht dat de reistijd nog wel lichtelijk omhoog gaat.
Ook zijn in mijn ervaring de meeste mensen die lijn 13 gebruiken naar Leeuwarden studenten op het NHL. Tijdens de ochtendspits zit de bus stamp vol, waarna minimaal driekwart van de bus bij halte Anemoonstraat uitstapt om naar de NHL te lopen, en maar een gedeelte van wat overblijft moet naar Firda Wilaarderburen. Bij het navragen is mij verteld is dat er mogelijk een overstap bij Tytsjerk (Swarteweisein) komt met de 62, die om die tijd waarschijnlijk ook al redelijk vol zit.
Volgens mij rijdt 's avonds en op zondag bus 42 niet dus dan zou het een verslechtering zijn voor doorgaande reizigers. Anders is deze andere doorkoppeling lood om oud ijzer. Voor vrijwel alle relevante relaties wijzigt alleen het nummer voor zover ik nu kan zien. Het grote voordeel zie ik overigens ook niet, maar het kan zijn dat de aansluitingen nu beter worden. Vroeger had je bij Spannenburg en hier bij Wijckel (zie SV) goede overstapmogelijkheden:Meltrain schreef: ↑wo 16 okt 2024, 18:56 Lijn 41 rijdt nu inderdaad geen lus, maar reizigers tussen Sloten en Lemmer moeten nu ook al via Balk reizen, dus wat dat betreft wijzigt er inderdaad niets.
Qbuzz zou eventueel lijn 41 kunnen versnellen door rechtstreeks tussen Wijckel en De Vinkebuorren te rijden, naar dan verliest Balk haar rechtstreekse verbindingen met Joure en Lemmer (en dat lijkt me ook ongewenst).
Puur hypothetisch, maar zou het niet kunnen dat ze de 13 over de Warreboslaan naar de Houtigehage sturen, zodat de "slinger" door Surhústerfean vervangen kan worden door een eenvoudiger route? Je komt dan wel strikt genomen niet meer door Boelensloane, maar de afstand is met 800 meter niet gigantisch.
De 42 rijdt ook niet op zaterdag.Vinny schreef: ↑wo 16 okt 2024, 23:54Volgens mij rijdt 's avonds en op zondag bus 42 niet dus dan zou het een verslechtering zijn voor doorgaande reizigers. Anders is deze andere doorkoppeling lood om oud ijzer. Voor vrijwel alle relevante relaties wijzigt alleen het nummer voor zover ik nu kan zien. Het grote voordeel zie ik overigens ook niet, maar het kan zijn dat de aansluitingen nu beter worden. Vroeger had je bij Spannenburg en hier bij Wijckel (zie SV) goede overstapmogelijkheden:Meltrain schreef: ↑wo 16 okt 2024, 18:56 Lijn 41 rijdt nu inderdaad geen lus, maar reizigers tussen Sloten en Lemmer moeten nu ook al via Balk reizen, dus wat dat betreft wijzigt er inderdaad niets.
Qbuzz zou eventueel lijn 41 kunnen versnellen door rechtstreeks tussen Wijckel en De Vinkebuorren te rijden, naar dan verliest Balk haar rechtstreekse verbindingen met Joure en Lemmer (en dat lijkt me ook ongewenst).
https://maps.app.goo.gl/mNptnNhNMeE6Ryab8
De huisstijl zal voornamelijk hetzelfde zijn als in GD, maar dan zonder de grijze band.
Hoe kom je erbij dat de weginfrastructuur ontoereikend zou zijn: vrijwel het hele stuk is een 60-80-weg met een fietspad ernaast. Hooguit het stuk door Nijezijl is aan de smalle kant. Hoe de routes gaan lopen blijft natuurlijk speculeren maar om Hommerts - Heeg - Hommers aan de route toe te voegen, kan gerekend worden met een verlenging van >5 minuten. Wel acht ik dit laatst genoemde waarschijnlijker, aangezien er nog een aantal scholen in het zuiden van Sneek zitten. Ik meen mij echter wel te herinneren dat er plannen zijn om de binnenstad van Sneek autoluw te maken.Zonnig schreef: ↑za 26 okt 2024, 13:03 Haha de 42 via IJlst en Heeg.
De wegeninfrastructuur is smalle weg met veel drempels.
De omweg voor reizigers van deze lijn gaat mensen wegjagen die vanuit Lemmer / Spannenburg naar Sneek willen.
Heeg wordt niet echt bediend via die route.
Grote verslechtering als 46 komt te vervallen m'n voor Oudega en omgeving.
Hier kun je niet zomaar grote bussen heen sturen lijkt me:Hoe kom je erbij dat de weginfrastructuur ontoereikend zou zijn: vrijwel het hele stuk is een 60-80-weg met een fietspad ernaast. Hooguit het stuk door Nijezijl is aan de smalle kant. Hoe de routes gaan lopen blijft natuurlijk speculeren maar om Hommerts - Heeg - Hommers aan de route toe te voegen, kan gerekend worden met een verlenging van >5 minuten. Wel acht ik dit laatst genoemde waarschijnlijker, aangezien er nog een aantal scholen in het zuiden van Sneek zitten. Ik meen mij echter wel te herinneren dat er plannen zijn om de binnenstad van Sneek autoluw te maken.
Zoals ik al zei ben ik er meermaals met een bus (12m) doorheen gereden. Op het stukje streetview dat jij stuurt, is ruimte zat en kunnen twee bussen elkaar ook passeren als eentje even de stoep op gaat. Alleen in de bocht verderop is het wat krapjes. Sowieso zullen de bussen elkaar volgens dienstregeling niet tegenkomen in Nijesyl, maar bij Heeg/Hommerts. Dan moet de vertraging van een bus wel erg groot zijn wil je elkaar precies in Nijesyl treffen.Vinny schreef: ↑za 26 okt 2024, 15:59 Hier kun je niet zomaar grote bussen heen sturen lijkt me:
https://maps.app.goo.gl/rKxEU419irdXajZ8A
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten