Gisteravond van Groningen naar huis (bij metrostation Ganzenhoef) gereisd. Waar normaal de route op dit tijdstip
Gn-
Asdz en dan metro naar huis zou zijn, zorgt het in verbouwing zijn van metrostation Van der Madeweg daar voor een 13-minuten-overstap van 50 naar 53, dus schotelde 9292 mij
Gn-
Ut-
Asb en bus 66 voor: vertrek 21:19 en aankomst 0:01. Prima!
Bij vertrek van
580 kregen we al +5, dat bleek met een dier op het spoor, en later een persoon op het spoor te maken te hebben. Ter hoogte van station Haren hebben we even stil gestaan, vervolgens bij Onnen nog een tijd heel langzaam gereden, waardoor we +14 te
Asn hadden. Vervolgens maakten we zowel in Hoogeveen als Meppel een stop (in Meppel met de halve trein buiten het perron) en tussen
Mp en
Zl hebben we niet harder dan 95 gereden, zodat we daar met dezelfde +14 aankwamen en dat hebben we er gek genoeg tot
Amf niet meer uit gereden (ondanks flink stinkende remblokken voor Harderwijk).
Daar heb ik besloten dat ik de overstap te
Ut niet meer ging halen en heb ik de IC
1682 genomen(dat was nog rennen van spoor 4 naar 7 via de westelijke spoorbrug).
Vervolgens via
Dvd 1 mn later de spr ri
Lls weer naar
Dmnz, alwaar de metro 53, waardoor ik ondanks +14 op het eerste deel van de reis via een toch al langzamere route dan de snelste via de Flevopolder, ik op precies de geplande aankomsttijd thuis was.
Vraagje: ik zag dat er vanaf Weesp naar Hoofddorp (via Amsterdam Zuid) op zondagavond laat maar 1 spr per uur rijdt. Dat is wel heel schraal. Was dit altijd al zo of is dit een coronamaatregel?
Op de vroege zondag (tot 10:00) is het hetzelfde, maar dan merk ik toch aanmerkelijk minder reizigers dan op een zondagavond.