Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik kom puur toevallig omdat ik in de buurt moet zijn aanwandelen bij het station alhier en er kwam een stoomtrein van de SSN aanrijden *O* Ik wist van niks, maar de honderden fotografen (mannen, laten we wel wezen) op het perron en op de brug duidelijk wel :p
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Kwam kennelijk vanuit Amersfoort, want een uurtje eerder hoorde ik hier ook stoomtreingeluiden vanuit de richting Amersfoort-aansluiting terwijl ik van supermarkt naar huis wandelde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Ik hoorde een vage stoomfluit en stoof het huis uit, sprong op de fiets richting station Osseveld. Toen ik langs het spoor erheen fietste, rook ik al rook, dus dacht ik dat ik te laat was. Eenmaal bij het station zag ik echter nog fotografen verwachtingsvol opgesteld en hoorde ik in de verte iets aankomen, dus rende ik met fiets en al het perron op. Ik stond er nog geen vijf seconden of hij kwam al langs. Wát een timing *O*
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Weet iemand toevallig waarom de Berlijner naar Hamm gaat vandaag?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Omdat er geen fatsoenlijke spoorroute van/naar Hannover meer is, alles is kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Geplande werkzaamheden.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

DDietzen schreef: zo 20 okt 2024, 12:53 Ik hoorde een vage stoomfluit en stoof het huis uit, sprong op de fiets richting station Osseveld. Toen ik langs het spoor erheen fietste, rook ik al rook, dus dacht ik dat ik te laat was. Eenmaal bij het station zag ik echter nog fotografen verwachtingsvol opgesteld en hoorde ik in de verte iets aankomen, dus rende ik met fiets en al het perron op. Ik stond er nog geen vijf seconden of hij kwam al langs. Wát een timing *O*
Heb je ook nog een foto kunnen maken?
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Iemand enig idee waarom gisteren (za) en vandaag (zo) er twee 2x per uur werd gereden tussen Deurne en Eindhoven ?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De 4400 rijdt 2x/u op Ehv-Ht voor de sprinterbediening met de werkzaamheden Btl-Tb; De 6400 rijdt niet. Waarom dat ook 2x/u naar Deurne betekent zie ik niet meteen in, maar misschien dat 1x/u keren in Eindhoven niet uit zou komen. Of het is gewoon een aardigheidje omdat het kan.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Lage Zwaluwe - Roosendaal rijdt dit weekend ook 2x/uur terwijl er alleen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe een extra trein nodig was. Soms blij zijn met de bonusaanbiedingen van NS :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: zo 20 okt 2024, 12:23 Ik kom puur toevallig omdat ik in de buurt moet zijn aanwandelen bij het station alhier en er kwam een stoomtrein van de SSN aanrijden *O* Ik wist van niks, maar de honderden fotografen (mannen, laten we wel wezen) op het perron en op de brug duidelijk wel :p
DDietzen schreef: zo 20 okt 2024, 12:53 Ik hoorde een vage stoomfluit en stoof het huis uit, sprong op de fiets richting station Osseveld. Toen ik langs het spoor erheen fietste, rook ik al rook, dus dacht ik dat ik te laat was. Eenmaal bij het station zag ik echter nog fotografen verwachtingsvol opgesteld en hoorde ik in de verte iets aankomen, dus rende ik met fiets en al het perron op. Ik stond er nog geen vijf seconden of hij kwam al langs. Wát een timing *O*
Dat was een rit van Utrecht naar Deventer voor Het Stoomgenootschap.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

De 769 werd in Asn opgeheven ivm een aanrijding. Het was gelijk ook de enige trein die was opgeheven want de volgende treinen reden wel. Hierdoor wilde de hele inhoud van DDZ10 zich in een losse SNG4 als 8169 proppen. :shock: Op zondagavond geen succes met de studentjes. Dat zag er dus erg knus uit en meer dan de helft bleef achter en moest de 571 nemen. De 8169 is met +25 net voor de 571 uitgegaan.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Suus schreef: zo 20 okt 2024, 21:19 Lage Zwaluwe - Roosendaal rijdt dit weekend ook 2x/uur terwijl er alleen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe een extra trein nodig was. Soms blij zijn met de bonusaanbiedingen van NS :)
Ik twijfel er niet aan dat de 3 reizigers op die lijn erg blij waren. (A)
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Nog iets van gisteren; de 531 en 1831 werden in Zwolle vastgehouden, omdat de tegemoetkomende 734 vermoedelijk iets had geraakt bij Herfte. Met +9 en +13 mochten beide hun weg vervolgen en bij Herfte stonden auto's van Prorail bij de overweg en wat oranje hesjes. De aankomst in Leeuwarden was met +8 en een aantal reizigers miste daardoor de trein naar Harlingen en automatisch ook de boot naar Terschelling.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM

Bericht door VIRM »

Suus schreef: zo 20 okt 2024, 21:19 Lage Zwaluwe - Roosendaal rijdt dit weekend ook 2x/uur terwijl er alleen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe een extra trein nodig was. Soms blij zijn met de bonusaanbiedingen van NS :)
Kun je met de bonusaanbieding van NS elke week een paar extra treinen aanzetten ja? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen

Bericht door DDietzen »

ODRAIL schreef: zo 20 okt 2024, 14:01
Heb je ook nog een foto kunnen maken?
Geen foto, wel een filmpje, en als dat één seconde later was gestart had de locomotief er niet op gestaan :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Gisteravond van Groningen naar huis (bij metrostation Ganzenhoef) gereisd. Waar normaal de route op dit tijdstip Gn-Asdz en dan metro naar huis zou zijn, zorgt het in verbouwing zijn van metrostation Van der Madeweg daar voor een 13-minuten-overstap van 50 naar 53, dus schotelde 9292 mij Gn-Ut-Asb en bus 66 voor: vertrek 21:19 en aankomst 0:01. Prima!

Bij vertrek van 580 kregen we al +5, dat bleek met een dier op het spoor, en later een persoon op het spoor te maken te hebben. Ter hoogte van station Haren hebben we even stil gestaan, vervolgens bij Onnen nog een tijd heel langzaam gereden, waardoor we +14 te Asn hadden. Vervolgens maakten we zowel in Hoogeveen als Meppel een stop (in Meppel met de halve trein buiten het perron) en tussen Mp en Zl hebben we niet harder dan 95 gereden, zodat we daar met dezelfde +14 aankwamen en dat hebben we er gek genoeg tot Amf niet meer uit gereden (ondanks flink stinkende remblokken voor Harderwijk).

Daar heb ik besloten dat ik de overstap te Ut niet meer ging halen en heb ik de IC 1682 genomen(dat was nog rennen van spoor 4 naar 7 via de westelijke spoorbrug).

Vervolgens via Dvd 1 mn later de spr ri Lls weer naar Dmnz, alwaar de metro 53, waardoor ik ondanks +14 op het eerste deel van de reis via een toch al langzamere route dan de snelste via de Flevopolder, ik op precies de geplande aankomsttijd thuis was.

Vraagje: ik zag dat er vanaf Weesp naar Hoofddorp (via Amsterdam Zuid) op zondagavond laat maar 1 spr per uur rijdt. Dat is wel heel schraal. Was dit altijd al zo of is dit een coronamaatregel? Op de vroege zondag (tot 10:00) is het hetzelfde, maar dan merk ik toch aanmerkelijk minder reizigers dan op een zondagavond.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

IIVQ schreef: ma 21 okt 2024, 12:58 Vraagje: ik zag dat er vanaf Weesp naar Hoofddorp (via Amsterdam Zuid) op zondagavond laat maar 1 spr per uur rijdt. Dat is wel heel schraal. Was dit altijd al zo of is dit een coronamaatregel?
Dat was in 2018 ook al zo, maar het gaat in beide gevallen alleen om het gat voor de laatste trein van de 4300. Die rijdt voor de rest 2x/u. (Vertrektijden Dmnz zijn 22:16, 22:46, 23:16, 23:46 en dan de laatste trein om 00:46)
Bemined

Bericht door Bemined »

De 4300 rijdt al zeker 10 jaar een uurdienst vanaf 23:00. Tot 2017 had je echter ook de 5700 nog 's avonds. Met de introductie van de 14900 verdween de 5700 echter in de avond en daarmee werd Weesp - Amsterdam Zuid in de late avond dus een uurdienst i.p.v. een 15-30-15 dienst.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Thx.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

In VIRMm-2/3 hebben de stoelen aan de raamzijde een armleuning die eigenlijk erg onhandig geplaatst is en slechts met zeer veel kracht omhoog gaat (het is me pas 2x gelukt).
NS had die armleuningen beter achterwege kunnen laten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Die kunnen wél omhoog!? :trein: :trein:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
trolly

Bericht door trolly »

Dat, of Meltrain staat inmiddels ergens geregistreerd als vandaal.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ze kunnen omhoog, maar het kost enorm veel moeite omdat die dingen compleet vastgeroest lijken te zitten.
Het eerste stukje gaat nog wel, maar compleet omhoog is me pas 2x gelukt (en vandaag helaas niet).
Plaats reactie