Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Donateur

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

IIVQ schreef: ma 30 dec 2024, 10:14 P.s. Ik heb het over een rendier, niet de/die/dat en verderop, buiten de quote, over het.
Je hebt het verbatim over 'een rendier die de trein trekt' - en dat is grammaticaal onjuist.

Dit topic is bedoeld om mensen zoals ik die obsessief-compulsief op iedere taalflater menen te moeten reageren op één plek te verzamelen, zodat ze zo min mogelijk schade aan de rest van het forum kunnen toebrengen. Om tere zieltjes daartegen te beschermen is onlangs nog de afspraak gemaakt citaten te anonimiseren of in ieder geval van het user-id te ontdoen, zodat zij er geen notificatie van ontvangen.

En als ieder bericht dat door anderen als kwetsend kán worden ervaren een overtreding van de forumregels zou zijn, kunnen we het forum wel opdoeken.

---

Terug naar onze reguliere programmering:
LiarDo schreef: ma 30 dec 2024, 12:21zo,n
Kan iemand die op de grond gevallen apostrof even terug op zijn plek hangen? (A)
trolly

Bericht door trolly »

Zoveel misverstanden...
IIVQ schreef: ma 30 dec 2024, 10:14 Mensen kunnen het kwetsend vinden als er -achter die persoon om- over zijn of haar taalfouten geroddeld wordt.
  1. Er wordt over niemand geroddeld.
  2. Er wordt hier weinig "achter personen om" gepost — altans, dat was zo, totdat iemand begon te drammen dat mensen daar wel eens aanstoot aan zouden kunnen nemen.
  3. Mensen nemen aan de gekste dingen aanstoot. Niet altijd terecht.
Ik vind het kwetsend, ik heb er last van.
Lastig. Niet meelezen, zei ik eerder al.
Waarom, ga ik hier niet publiek uitleggen, dat is privé.
Is je goed recht, maar wat moeten anderen daar dan mee?
En als dat nou nog in een besloten discussie gebeurt en ik er niet achterkom, okee, maar dit is op een publiek leesbaar forum dat over OV gaat.
Daar hebben we het al over gehad, lijkt me een herhaling van zetten.
Als dit een taalforum zou zijn, dan snap ik dat je aan mijn bekwaamheid gaat twijfelen.
Kijk, nou komen we ergens.

Niemand twijfelt aan je bekwaamheid!

Ieder normaal mens maakt taalfouten. En TffpaA dus niet, inderdaad.

Laat het gewoon los. Zelfs als iemand hier per ongeluk een dingetje van je post ga je daar niet dood aan. Negeer het, want er is niemand die wekenlang tegen je gaat zeuren dat een rendier zelfs onzijdig is als het met een onbepaald lidwoord geschreven wordt. Dit is namelijk een OV-forum.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

TffpaA schreef: ma 30 dec 2024, 10:22
Terug naar onze reguliere programmering:
LiarDo schreef: ma 30 dec 2024, 12:21zo,n
Kan iemand die op de grond gevallen apostrof even terug op zijn plek hangen? (A)
Is inmiddels gebeurd in het originele bericht ;) .
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Waar zo'n editknop al niet goed voor is *O*
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Hopelijk zijn er niet te veel mensen over de op de grond liggende apostrof gestruikeld (zowel letterlijk als figuurlijk).
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Voor de kommaneukers lag-ie er anders wel lekker bij (A)
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Heel_Holland_Spot schreef: ma 30 dec 2024, 14:04 Hopelijk zijn er niet te veel mensen over de op de grond liggende apostrof gestruikeld (zowel letterlijk als figuurlijk).
TffpaA is er zo te lezen wel goed over gestruikeld. Ik mag hopen dat hij zich niet ernstig heeft bezeerd?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Integendeel - ik heb die verkomma'de apostrof eens even flink te grazen genomen! Want zo ben ik dan ook wel weer! *O*
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ja ... ach ... het overkomt iedereen weleens.
Heel_Holland_Spot

schreef: ma 30 dec 2024, 14:34 En hoeveel materieel kan er per stamlling staan??
Geen idee of deze persoon in het quote-me-niet-register staat (of heeft aangegeven dit te willen), maar stamlling is geen bestaand woord...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Waar kan ik het quote-me-niet-register vinden?
Heel_Holland_Spot

Geen idee, dat maakt het nou juist zo moeilijk...
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

ODRAIL schreef: ma 30 dec 2024, 14:55 Waar kan ik het quote-me-niet-register vinden?
Hier.
Ivan

Bericht door Ivan »

Zucht _O- -0-
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Heel_Holland_Spot schreef: ma 30 dec 2024, 14:58 Geen idee, dat maakt het nou juist zo moeilijk...
Onzin. Juist daarom is die maatregel bedacht waarbij er voortaan alleen nog maar anoniem en zonder user id geciteerd mag worden. Degenen die traumatische herbelevenissen krijgen van posts waarin hun taal- en/of spelfouten op de hak worden genomen hebben er zodoende geen weet meer van, want het verwijderen van het user id zorgt er ook voor dat de geciteerde geen melding krijgt.

Zo nu en dan glipt er nog wel eens eentje doorheen, want deze regel is (kennelijk) niet softwarematig af te dwingen. Maar dat kan dan vast in het vervolg per pm of melding bij het beheer worden afgehandeld.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

trolly schreef: ma 30 dec 2024, 13:19 Zoveel misverstanden...
IIVQ schreef: ma 30 dec 2024, 10:14 Mensen kunnen het kwetsend vinden als er -achter die persoon om- over zijn of haar taalfouten geroddeld wordt.
  1. Er wordt over niemand geroddeld.
Je kan noemen hoe je het noemt, maar er wordt over de fouten van mensen gesproken zonder dat diegenen direct in de discussie betrokken zijn. Dat vind ik roddelen.
[*]Er wordt hier weinig "achter personen om" gepost — altans, dat was zo, totdat iemand begon te drammen dat mensen daar wel eens aanstoot aan zouden kunnen nemen.
[*]Mensen nemen aan de gekste dingen aanstoot. Niet altijd terecht.[/list]
Het is niet aan de aanstootgever om te bepalen wat de aanstootnemer aanstootgevend vind.
Ik vind het aanstootgevend. Dat is een mening dus daar is niets terechts of onterechts aan.

En er zijn kennelijk regels dat personen hun ID en naam hier niet genoemd worden, en daar houden bepaalde mensen zich niet aan. Dat vind ik vervelend.
Ik vind het kwetsend, ik heb er last van.
Lastig. Niet meelezen, zei ik eerder al.
Haal dan mijn naam en id uit deze threads. Ik spreek jou niet aan, maar wel rvdborgt en anderen die steed mij waar weer blijven noemen.

Laat het gewoon los. Zelfs als iemand hier per ongeluk een dingetje van je post ga je daar niet dood aan. Negeer het, want er is niemand die wekenlang tegen je gaat zeuren dat een rendier zelfs onzijdig is als het met een onbepaald lidwoord geschreven wordt. Dit is namelijk een OV-forum.
Kennelijk doen mensen dat wel en schrijven ze >250 pagina's om te lachen over medeforummer's taal-, type- en spelfouten. Dat vind ik raar. Dit is namelijk een OV-forum.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ook op een OV-forum mag er over andere zaken gekletst worden: het weer, geneuzel op de weg en - inderdaad - taalfouten. Natuurlijk vindt de een het leuker dan de ander, maar helaas is het niet te doen om alle leden te informeren dat persoon x niet genoemd wenst te worden en persoon y wel. Dat er een keer een persoon 'tussendoor glipt' is vervelend, maar geen grote ramp denk ik. Neem het voor lief, vermeld het wellicht nog een keer dat je niet genoemd wenst te worden en laat het gaan. Om nou zo'n heisa te maken van zo'n, tenminste dat vind ik, klein iets gaat te ver. Je kan immers niet van iedereen verwachten dat zij precies weten wat die ene persoon vervelend vindt.

Helaas, vervelende dingen horen ook bij het leven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
trolly

Bericht door trolly »

IIVQ schreef: ma 30 dec 2024, 16:07 Je kan noemen hoe je het noemt, maar er wordt over de fouten van mensen gesproken zonder dat diegenen direct in de discussie betrokken zijn.
Integendeel: dit is een openbaar forum en het staat je vrij te reageren. Wat je dan ook doet.

Maar op zich zou ik ook liever zien dat iedereen weer gewoon met naam en toenaam genoemd zou worden. Wel zo netjes.
Het is niet aan de aanstootgever om te bepalen wat de aanstootnemer aanstootgevend vind.
Ik vind het aanstootgevend. Dat is een mening dus daar is niets terechts of onterechts aan.
Dat mag. Maar de vraag is wiens probleem dat is. In mijn optiek vooral dat van jou.

Toevallig heb ik net een heel fijn huis gekocht van iemand die graag aanstoot nam aan van alles en je moeder. Hij is naar noordoost Groningen vertrokken, waar kennelijk minder aanstoot is. Hij liever dan ik, maar op zichzelf wel een verstandige keuze. Hij blij, ik blij.
Kennelijk doen mensen dat wel en schrijven ze >250 pagina's om te lachen over medeforummer's taal-, type- en spelfouten. Dat vind ik raar. Dit is namelijk een OV-forum.
Over OV zijn hier nog veel meer pagina's volgeschreven. Er zijn vast mensen die daar ook iets over vinden, maar daar hoor jij dan weer niet bij. Ieder z'n meug, en ik ben blij dat je het supermarktdraadje nog niet ontdekt hebt.

Verder sluit ik me aan bij de woorden van Ardan, en stel ik voor om het hier maar even bij te laten.

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 30 dec 2024, 17:32 Verder sluit ik me aan bij de woorden van Ardan
Ik ook *O* Want ook als Ardan niet Gesproken heeft, is het altijd Wijs je bij Zijn Woorden aan te sluiten *O*
trolly

Bericht door trolly »

Zeker. Maar moet ik nu aanstoot nemen, of gewoon zeggen dat ik Milco bedoelde? Vragen, vragen...

TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 30 dec 2024, 17:46 moet ik nu aanstoot nemen
Ik zou er voor de zekerheid twee nemen, want op één aanstoot kun je niet staan.
trolly

Bericht door trolly »

:pos: *O*

Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Volgeling schreef:
Nog een Volgeling schreef: Verder sluit ik me aan bij de woorden van Ardan
Ik ook *O* Want ook als Ardan niet Gesproken heeft, is het altijd Wijs je bij Zijn Woorden aan te sluiten *O*
Zo is dat! *O*

...wat heb Ik gezegd eigenlijk?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
trolly

Bericht door trolly »

Iets waar ik me bij aansluit :Y

TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

NIET VOOR N.S. AANGELEGENHEDEN AANBELLEN *O*

Ik doe ook maar wat *O*

Gezegend zijn Zijn Woorden - whatever they may mean *O*
Plaats reactie