Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Het nut van die nieuwe rijtuigen is vooral dat ze de stokoude en volledig versleten rijtuigen vervangen. En wellicht ook meer comfort hebben.
VIRM
Berichten: 8290
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Intercity Berlijn

Bericht door VIRM »

Maar hebben ze dan niet een heel stuk minder nut als ze minder zitplaatsen hebben, terwijl het internationaal treinverkeer in de lift zit?
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 7245
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Intercity Berlijn

Bericht door cassie127 »

Men is nog altijd voornemens om in de toekomst vaker te gaan rijden met IC Berlijn en ICE.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Of anders de ticketprijzen verhogen. :mrgreen:
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rvdborgt »

cassie127 schreef: ma 03 feb 2025, 11:35 Men is nog altijd voornemens om in de toekomst vaker te gaan rijden met IC Berlijn en ICE.
Daarvoor is echter in Duitsland de eerste 15 tot 20 jaar geen ruimte. Tot Osnabrück zal het wel gaan, en misschien ook nog wel tot Bünde of Löhne, maar daarna zit het vol en zijn er inframaatregelen nodig en het duurt wel een tijdje voordat die klaar zijn.
cassie127
Berichten: 7245
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Intercity Berlijn

Bericht door cassie127 »

Hij is anders wel ingetekend in de Deutschlandtakt plannen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rvdborgt »

Maar voor welk jaar? Is dat niet voor nadat daar een stuk NBS is aangelegd?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13789
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Z2N »

Nee, zie anders de concept-dienstregeling.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rvdborgt »

Ah bedankt. Ik had die al eens eerder gezien, maar dat blijkbaar verkeerd onthouden.
Dit schema is overigens geen enkele garantie dat DB dit ook zo plant.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door MaartenD »

rvdborgt schreef: zo 02 feb 2025, 12:19
MaartenD schreef: zo 02 feb 2025, 09:13
dennistd schreef: za 01 feb 2025, 23:35 Vraag me wel af of de ICE3 Neo voldoende capaciteit heeft.
Nu 492 2e klas + 108 1e klas zitplaatsen, ICE3 Neo heeft 340+99.
En met ICE L gaat het terug naar 477 + 85, hoera en zo.
Ze hoeven maar één rijtuig extra in de stam te hangen. En als ze toch 21-baks stammen gaan toelaten. Nou dan!
cassie127
Berichten: 7245
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Intercity Berlijn

Bericht door cassie127 »

Overigens terug in de actualiteit: dit is de laatste week van het snackpoint in de IC Berlijn. Vanaf volgende week is deze door DB wegbezuinigd en is er dus geen eten en drinken meer verkrijgbaar in de treinen op deze verbinding (zelfs geen koffie).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
hauptbahnhof
Berichten: 4281
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Intercity Berlijn

Bericht door hauptbahnhof »

Vind het wel een dingetje voor zo'n lange rit.
maar jah, onaantrekkelijker kan gewoon niet meer. Ik skip deze trein sowieso wel. Ook al duurt omreizen een stuk langer.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Jammer dat er geen lange stop meer is in Bad Bentheim.
RTBS
Berichten: 206
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Intercity Berlijn

Bericht door RTBS »

rvdborgt schreef: ma 03 feb 2025, 12:12
cassie127 schreef: ma 03 feb 2025, 11:35 Men is nog altijd voornemens om in de toekomst vaker te gaan rijden met IC Berlijn en ICE.
Daarvoor is echter in Duitsland de eerste 15 tot 20 jaar geen ruimte. Tot Osnabrück zal het wel gaan, en misschien ook nog wel tot Bünde of Löhne, maar daarna zit het vol en zijn er inframaatregelen nodig en het duurt wel een tijdje voordat die klaar zijn.
Dan ga je toch vanaf Osnabruck naar Hamburg rijden? Kan prima om en om met Berlijn. Ontstaat er tussen Amsterdam en Osnabruck een uurverbinding. En vanaf Hamburg ben je trouwens ook erg snel in Berlijn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 6002
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Intercity Berlijn

Bericht door isadora »

cassie127 schreef: ma 03 feb 2025, 15:16 Overigens terug in de actualiteit: dit is de laatste week van het snackpoint in de IC Berlijn. Vanaf volgende week is deze door DB wegbezuinigd en is er dus geen eten en drinken meer verkrijgbaar in de treinen op deze verbinding (zelfs geen koffie).
Dus eigen gasstelletje mee. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Heel_Holland_Spot
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
T-hijs
Berichten: 534
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Intercity Berlijn

Bericht door T-hijs »

Waarom denk je dat Isadora die opmerking maakt? _O-
F.k.a. Bollenstad
Heel_Holland_Spot
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Je weet maar nooit wie wat wel en niet leest/ziet. Dat Isadora het gezien heeft, betekent niet dat iedereen het gezien heeft. (A)
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Daniel »

Degenen die het kort buitenlands nieuws topic gelezen hadden wel i.i.g. ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Intercity Berlijn

Bericht door marvinkok »

en-es schreef: ma 03 feb 2025, 17:03 Jammer dat er geen lange stop meer is in Bad Bentheim.
En dan?
De horeca is weg daar uit het stationsgebouw...
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Vinny »

rvdborgt schreef: ma 03 feb 2025, 12:12
cassie127 schreef: ma 03 feb 2025, 11:35 Men is nog altijd voornemens om in de toekomst vaker te gaan rijden met IC Berlijn en ICE.
Daarvoor is echter in Duitsland de eerste 15 tot 20 jaar geen ruimte. Tot Osnabrück zal het wel gaan, en misschien ook nog wel tot Bünde of Löhne, maar daarna zit het vol en zijn er inframaatregelen nodig en het duurt wel een tijdje voordat die klaar zijn.
Hoeveel verkeer rijdt daar nou? Tussen Löhne en Hannover kan ik me niet voorstellen dat het spoor 'vol' zit. Misschien dat de DB iets handiger moet plannen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

marvinkok schreef: ma 03 feb 2025, 18:49
en-es schreef: ma 03 feb 2025, 17:03 Jammer dat er geen lange stop meer is in Bad Bentheim.
En dan?
De horeca is weg daar uit het stationsgebouw...
Okee, dat wist ik niet.
JordiBrabant
Berichten: 1593
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Intercity Berlijn

Bericht door JordiBrabant »

Vinny schreef: ma 03 feb 2025, 18:56 Hoeveel verkeer rijdt daar nou? Tussen Löhne en Hannover kan ik me niet voorstellen dat het spoor 'vol' zit. Misschien dat de DB iets handiger moet plannen... :roll:
Genoeg
Zoals wel vaker zijn snelheidsverschillen tussen verschillende treinen mede een oorzaak.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op ma 03 feb 2025, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Dionysusnu
Berichten: 1989
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Dionysusnu »

Er staat een L te veel aan het einde van de link Is gefixt
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op ma 03 feb 2025, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: ma 03 feb 2025, 15:16 Overigens terug in de actualiteit: dit is de laatste week van het snackpoint in de IC Berlijn. Vanaf volgende week is deze door DB wegbezuinigd en is er dus geen eten en drinken meer verkrijgbaar in de treinen op deze verbinding (zelfs geen koffie).
Dus eerst halen ze het restauratierijtuig weg en nu ook het snackpoint? :|
Ik heb geen idee of er veel gebruik van werd gemaakt, maar het is weer een verslechtering van het aanbod.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten