Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Donateur
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Interessant, in mijn ervaring zit het stukje 2de klas in de kop namelijk voller dan gebruikelijk, wanneer de tussendeuren defect zijn of om wat voor reden dan ook open staan. Maar wellicht is dat perceptie.
-
Ik had die glazen deuren lekker laten zitten, stilte coupe stickers op de ramen en glazen deur en weer de dienst in laten gaan 

- JurgenH
Dat maakt het interessant inderdaad. Wellicht hangt het af van het traject, en de positionering van de trein op de perrons? Ik bedoel wel specifiek het laatste stukje in de sprinters, tegen de cabine aan.
Overigens zit er bij de SNG's toch geen deur tussen die coupé en het balkon?
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
- Donateur
Bij de 1e klas wel, bij de 2e klas niet.
Ik heb het inderdaad over hetzelfde stukje, tegen de cabine aan. Vaak genoeg meegemaakt dat ik in een trein stapte waar mensen stonden, maar dat ik in dat stukje 2de klas stiltezone (dan heb ik het nog steeds over de Arriva Limburg FLIRTs) toch nog makkelijk een plekje kon vinden. Op een knopje duwen is blijkbaar een barrière. Ik heb ook wel eens gehad dat het daar vol was, maar eigenlijk alleen wanneer de deur het niet deed. Om dat goed te testen, zou je het eigenlijk langere tijd systematisch bij moeten houden.
Andersom heb ik wel al vaak genoeg gezien dat in de GTW’s op de Maaslijn (waar geen deuren naar dat kleine stukje zijn) alles volstroomde, inclusief de 1e klas, met opmerkingen erbij waaruit bleek dat degenen die dat deden daar echt geen kaartje voor hadden. Ook als er wel nog plek was in de rest van de trein. Geen deur, geen drempel, denk ik.
Ik heb het inderdaad over hetzelfde stukje, tegen de cabine aan. Vaak genoeg meegemaakt dat ik in een trein stapte waar mensen stonden, maar dat ik in dat stukje 2de klas stiltezone (dan heb ik het nog steeds over de Arriva Limburg FLIRTs) toch nog makkelijk een plekje kon vinden. Op een knopje duwen is blijkbaar een barrière. Ik heb ook wel eens gehad dat het daar vol was, maar eigenlijk alleen wanneer de deur het niet deed. Om dat goed te testen, zou je het eigenlijk langere tijd systematisch bij moeten houden.
Andersom heb ik wel al vaak genoeg gezien dat in de GTW’s op de Maaslijn (waar geen deuren naar dat kleine stukje zijn) alles volstroomde, inclusief de 1e klas, met opmerkingen erbij waaruit bleek dat degenen die dat deden daar echt geen kaartje voor hadden. Ook als er wel nog plek was in de rest van de trein. Geen deur, geen drempel, denk ik.
-
De eerste keer dat ik in een Maaslijn-GTW zat, heb ik per ongeluk in de 1e klas gezeten. Ik had het pas door toen ik de tweede keer, in de 2e klas, geen stopcontact meer kon vinden. 

As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
- JurgenH
De 1e klas in de Maaslijn GTW's is ook zo klein dat je niet echt verwacht dat het nog een aparte coupé is. Helemaal omdat er geen deur tussen zit en de afscheidingswanden niet tot het plafond doorlopen.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.