Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Welke vier stadslijnen zouden dit zijn? Qua huidige nummers en routes denk ik sowieso lijn 9 en 11. Lijn 4 kan als de bovenleiding op de rotonde Huissensestraat/Sint Gangulphusplein wordt aangepast. De 8, 10 en 12 zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren.
Dus Schaarsbergen en Vredenburg lijken mij trolleys te krijgen, ook Het Duifje - Kronenburg (door naar Station Zuid/Schuytgraaf?) zou kunnen en verder nog een wijk/stadsdeel?
Dus Schaarsbergen en Vredenburg lijken mij trolleys te krijgen, ook Het Duifje - Kronenburg (door naar Station Zuid/Schuytgraaf?) zou kunnen en verder nog een wijk/stadsdeel?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Wat ik eigenlijk heel bijzonder vind is dat er 3 routes komen met dubbelgelede bussen. Eindelijk een tweede gebied met dubbelgelede bussen naast Utrecht Binnen. 

Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40675
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Zou er een hint in de genoemde lengte zitten... De langste Solaris Trollino is 24 meter, de HESS LighTram is er wel in 25 meter.Sergej1969 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:59 Nu dat de Transdev de concessie heeft gewonnen verwacht ik dat het trolley materieel dat er offertes ingediend zullen worden bij Solaris Skoda en heel misschien HESS van de nieuwste generatie.
(Overigens zullen die offertes al wel aangevraagd zijn voor de bieding)
Er staat een komma tussen in het persbericht, dus niet één lijn maar twee

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Dat vind ik ook heel gaaf! Ik had het van Nijmegen op zich wel verwacht. Ede - Wageningen was wel een verrassing, maar in Arnhem had ik het écht niet verwacht.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Mooi toch? Dubbelgeleed? kan de bizarre frequentie naar het Radboud wat omlaag.
Ik vind eigenlijk bizarder dat elke kern met minimaal 500 inwoners een bus krijgt 7 dagen in de week tot savonds laat.
Ik vind eigenlijk bizarder dat elke kern met minimaal 500 inwoners een bus krijgt 7 dagen in de week tot savonds laat.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 2103
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Maar even verderop staat:
Wat wel een doorgaande lijn impliceertBij Elst en Nijmegen gaat het om een lijn onder de merknaam comfortRRReis die wordt uitgevoerd met nieuwe trolleybussen en die ook de campussen Heijendaal en HAN verbindt.

-
- Berichten: 2103
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Althans, de term die gebruikt wordt is "OV". Misschien dat ze dingen als HalteTaxiRRReis ook tot die bereikbaarheid rekenen?sirvinniei schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:13 Mooi toch? Dubbelgeleed? kan de bizarre frequentie naar het Radboud wat omlaag.
Ik vind eigenlijk bizarder dat elke kern met minimaal 500 inwoners een bus krijgt 7 dagen in de week tot savonds laat.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6313
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Mooi, die Keolisbroelie hoef niemand in Nijmegen. 

"Een touringcar is geen bus"
- Lijn 45
- Berichten: 5849
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Aan de andere kant hebben ze recent bij Solaris dubbelgeleed besteld voor Utrecht. En de lengte van de Urbino 24 is afgerond ook 25 meter.Daniel schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:10Zou er een hint in de genoemde lengte zitten... De langste Solaris Trollino is 24 meter, de HESS LighTram is er wel in 25 meter.Sergej1969 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:59 Nu dat de Transdev de concessie heeft gewonnen verwacht ik dat het trolley materieel dat er offertes ingediend zullen worden bij Solaris Skoda en heel misschien HESS van de nieuwste generatie.
(Overigens zullen die offertes al wel aangevraagd zijn voor de bieding)

Is het al bekend of de dubbelgelede lijn naar HAN een trolley wordt?
-
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Yep. Trolley naar HeijendaalBij Elst en Nijmegen gaat het om een lijn onder de merknaam comfortRRReis die wordt uitgevoerd met nieuwe trolleybussen en die ook de campussen Heijendaal en HAN verbindt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Maar komt er dan ook bovenleiding voor lijn 10 en lijn 331?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- The Greyhound
- Berichten: 897
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Prima oplossing om vervoersarmoede te voorkomen. Uiteraard kan dat in de rustige uren op afroep. Arriva had een dergelijke systeem in de Alblasserwaard. Werkte prima. Zou eigenlijk verplicht onderdeel moeten zijn in iedere concessie.sirvinniei schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:13 Mooi toch? Dubbelgeleed? kan de bizarre frequentie naar het Radboud wat omlaag.
Ik vind eigenlijk bizarder dat elke kern met minimaal 500 inwoners een bus krijgt 7 dagen in de week tot savonds laat.
-
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De lijn HAN-Heijendaal is dus de 331, dus ik verwacht bovenleiding van Nijmegen CS naar Heijendaal.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:50 Maar komt er dan ook bovenleiding voor lijn 10 en lijn 331?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 4177
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik hoop dat de vaste bus voor Tolkamer-Lobith 's avonds en op zondag weer terugkomt, eventueel enkel Zevenaar Ziekenhuis-Tolkamer waarbij er in Zevenaar aansluiting is op de trein. Zevenaar-Tolkamer kan met een uursdienst in één omloop gedaan worden.sirvinniei schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:13 Mooi toch? Dubbelgeleed? kan de bizarre frequentie naar het Radboud wat omlaag.
Ik vind eigenlijk bizarder dat elke kern met minimaal 500 inwoners een bus krijgt 7 dagen in de week tot savonds laat.
-
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
In het persbericht van de provincie staat wel dat 's avonds en op zondag er bussen tussen Zevenaar en Tolkamer gaan rijden.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Als ik het persbericht zo lees komt er geen nieuwe trolleyinfrastructuur bij. Ik vermoed dat de nieuwe trolley 2.1 bussen in Arnhem deels aan de bestaande leiding gaan rijden en daarna op de accu verder gaan. Met het verbeterde accupakket zullen waarschijnlijk kernen als Nijmegen ook bereikt kunnen worden.
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Niet vergeten dat trolleybovenleiding aanleggen erg kostbaar is.
Ik denk dat we de nieuwe trolleybussen vooral als E-bus rond zullen zien rijden met de trolleypoten op het dak (behalve op routes waar nu al trolleybovenleiding aanwezig is).
Ik denk dat we de nieuwe trolleybussen vooral als E-bus rond zullen zien rijden met de trolleypoten op het dak (behalve op routes waar nu al trolleybovenleiding aanwezig is).
- The Greyhound
- Berichten: 897
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Laad infrastructuur is ook erg kostbaar. Die heb je bij trolleybus 2.0 veel minder nodig. Die is er immers al via de bovenleiding.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6313
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Wordt Weezen/Aldenhof - Centrum dan weer verstadsbust?gkw1969 schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:54De lijn HAN-Heijendaal is dus de 331, dus ik verwacht bovenleiding van Nijmegen CS naar Heijendaal.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:50 Maar komt er dan ook bovenleiding voor lijn 10 en lijn 331?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik zou dan eerder koppeling aan de 300 verwachten.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40675
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Trolleybussen kan je overigens ook gewoon via opportunity charging op een eindpunt laden, zie dit voorbeeld uit St. Gallen.The Greyhound schreef: ↑di 01 jul 2025, 20:27 Laad infrastructuur is ook erg kostbaar. Die heb je bij trolleybus 2.0 veel minder nodig. Die is er immers al via de bovenleiding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Dat lijkt me niet eerder werd al gezegd dat ze de 331 naar Heijndaal wilden sturen en het deel naar Weezenhof en Aldenhof moest een frequente stadsbus worden.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- The Greyhound
- Berichten: 897
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Uiteraard kan dat ook, in Arnhem is daar ook de mogelijkheid voor bij het station. Wat je niet nodig hebt is een oerwoud van laadpalen bij de stalling. Dat bespaard een hoop geld.Daniel schreef: ↑di 01 jul 2025, 20:53Trolleybussen kan je overigens ook gewoon via opportunity charging op een eindpunt laden, zie dit voorbeeld uit St. Gallen.The Greyhound schreef: ↑di 01 jul 2025, 20:27 Laad infrastructuur is ook erg kostbaar. Die heb je bij trolleybus 2.0 veel minder nodig. Die is er immers al via de bovenleiding.
-
- Berichten: 1774
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Gelet op het feit dat er ook over trolleylijnen naar Westervoort en Duiven gesproken wordt is lijn 12 misschien nog niet zo gek.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 01 jul 2025, 17:01 Welke vier stadslijnen zouden dit zijn? Qua huidige nummers en routes denk ik sowieso lijn 9 en 11. Lijn 4 kan als de bovenleiding op de rotonde Huissensestraat/Sint Gangulphusplein wordt aangepast. De 8, 10 en 12 zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren.
Dus Schaarsbergen en Vredenburg lijken mij trolleys te krijgen, ook Het Duifje - Kronenburg (door naar Station Zuid/Schuytgraaf?) zou kunnen en verder nog een wijk/stadsdeel?

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten